Zkušenosti Brendona Hartleye z šampionátu vytrvalostních vozů se značkou Porsche přinášejí týmu Toro Rosso čerstvý a unikátní pohled. Tvrdí to technický šéf stáje James Key.
Hartley řídil v letech 2014 - 2017 Porsche 919 Hybrid LMP1 a získal dva mistrovské tituly. Jeho osoba přináší důležité zkušenosti s hybridní technologií. Hybridní soustavy sice jsou v obou šampionátech odlišné, Hartley ale přišel s řadou důležitých myšlenek, jak využívat elektrickou energii a jak zacházet s palivem i pneumatikami.
"Velká věc, kterou si Brendon přinesl, je jiný pohled na závodění," uvedl Key v rozhovoru pro Motorsport.com. "Způsob, jakým umí šetřit palivo, zacházet s pneumatikami či využívat energii je pro nás zcela nový a dává nám úplně nový impuls ve smyslu co děláme, jak to děláme nebo jak bychom to neměli dělat. Technologie jsou to jiné, takže nějaký transfer nepřipadá v úvahu, ale zde jde o proces, kterým procházíte a o způsob, jakým se na něj díváte. Myslím si, že je to vhodné pro Hondu, ale je to dobré i pro celý tým," dodal Key.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.