Lewis Hamilton podle Nikiho Laudy bude i v příští sezóně jezdit za Mercedes. Smlouva sice stále ještě nebyla podepsána, ale podle něj už zbývá vyřešit jen pár detailů.
Podle sportovního ředitele Tota Wolffa zbývaly dořešit maličkosti již v období předsezónních testů, ale pohádková smlouva s Hamiltonem není stále podepsaná. Někteří kvůli tomu začínají spekulovat o jeho odchodu jinam.
Podle Laudy se však nic nemění: "Je to jen o detailech. Lewis bude pokračovat s námi." Přiznává však, že jednání jsou jako na houpačce kvůli tomu, že se protáhla přes období dobrých i horších výsledků Hamiltona v poslední době.
"V závislosti na náladě je to někdy dražší či levnější. Vždycky to záleží na tom, jak dopadl poslední závod. Ale peníze nejsou problémem. V principu souhlasíme," pokračuje pro AMuS nevýkonný ředitel Mercedesu.
Hamilton ale popírá, že by nejistota kolem jeho kontraktu souvisela s poklesem jeho formy: "Když jezdím, tak na smlouvy nemyslím." V Mercedesu nicméně zůstávají klidní, jelikož úřadující mistr světa na výběr moc nemá a Valtteri Bottas zároveň začíná předvádět dobré výkony. "Šlo o ten nejlepší závod, jaký jsem u Valtteriho viděl," pochválil Wolff svého svěřence po Velké ceně Číny.
Hovoří se také o možném přestupu Daniela Ricciarda ke Stříbrným šípům, o což usiluje právě Lauda. Konkurenceschopnost Red Bullu ale stoupá a peníze podle Helmuta Marka také nejsou problémem: "Máme velmi dobrý bonusový systém. Již teď si [v něm] stojí dobře." Australský pilot si zatím nechává dveře otevřené, usiluje o dvouletý kontrakt před velkými změnami v roce 2021.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.