Lance Stroll podle Racefans nevěří, že by si jeho tým s mnohem zkušenějším Felipem Massou letos vedl o mnoho lépe. Williams zažívá katastrofální vstup do sezóny 2018, v níž je zatím nejhorším týmem.
Zatímco všichni ostatní už bodovali, tak Williams v Bahrajnu vypadl s oběma vozy hned v první části kvalifikace. Stáj je kritizovaná za to, že vzala dva nezkušené jezdce, a nyní na to doplácí. Matadora Felipeho Massu letos nahradil Sergej Sirotkin, jenž do týmové kasy dokázal přinést více peněz.
Myslíš si, že by vám 15 let zkušeností Felipeho pomohlo s vývojem tohoto auta nebo ne?Lance Stroll: To je velmi těžké říct. Nemyslím si to. Podle mě to právě teď není o jemných detailech, je to o celkovém obrázku.
Koncept?LS: Jo, protože jsme zkoušeli příliš mnoho věcí.
Takže i ruce toho nejzkušenějšího pilota by stále bojovali o postup z Q1?LS: Věřím tomu.
Ani Felipe by vám tedy k postupu z Q1 v Bahrajnu nepomohl?LS: No, kdyby dokázal nalézt sekundu, pak jo.
Mohl Williams tak moc změnit koncept auta, že jste stále ještě nepřišli na to, jak ho nastavit a vyvážit - může se jednat o takové věci?LS: Rád bych si to myslel. Doufám v to, protože pak by šlo jen o pár závodů, než bychom na to přišli. Kdybychom znali odpovědi, tak bychom je na vůz aplikovali a fungoval by. Momentálně se z toho snažíme vyškrábnout všechno.
V Austrálii jsme byli třináctí, v Bahrajnu mezi mnou a mým týmovým kolegou byla méně než desetina. Oba jsme při tom cítili, jako bychom v každé zatáčce byli na hraně. A horší je to, že jsme na hraně - pak to je mnohem snazší udělat chybu. Takže se to nabaluje. Máme obtížně ovladatelné auto, s kterým snadněji uděláte chybu, a zároveň nemáte pro chybu prostor.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.