Lance Stroll podle Racefans nevěří, že by si jeho tým s mnohem zkušenějším Felipem Massou letos vedl o mnoho lépe. Williams zažívá katastrofální vstup do sezóny 2018, v níž je zatím nejhorším týmem.
Zatímco všichni ostatní už bodovali, tak Williams v Bahrajnu vypadl s oběma vozy hned v první části kvalifikace. Stáj je kritizovaná za to, že vzala dva nezkušené jezdce, a nyní na to doplácí. Matadora Felipeho Massu letos nahradil Sergej Sirotkin, jenž do týmové kasy dokázal přinést více peněz.
Myslíš si, že by vám 15 let zkušeností Felipeho pomohlo s vývojem tohoto auta nebo ne?Lance Stroll: To je velmi těžké říct. Nemyslím si to. Podle mě to právě teď není o jemných detailech, je to o celkovém obrázku.
Koncept?LS: Jo, protože jsme zkoušeli příliš mnoho věcí.
Takže i ruce toho nejzkušenějšího pilota by stále bojovali o postup z Q1?LS: Věřím tomu.
Ani Felipe by vám tedy k postupu z Q1 v Bahrajnu nepomohl?LS: No, kdyby dokázal nalézt sekundu, pak jo.
Mohl Williams tak moc změnit koncept auta, že jste stále ještě nepřišli na to, jak ho nastavit a vyvážit - může se jednat o takové věci?LS: Rád bych si to myslel. Doufám v to, protože pak by šlo jen o pár závodů, než bychom na to přišli. Kdybychom znali odpovědi, tak bychom je na vůz aplikovali a fungoval by. Momentálně se z toho snažíme vyškrábnout všechno.
V Austrálii jsme byli třináctí, v Bahrajnu mezi mnou a mým týmovým kolegou byla méně než desetina. Oba jsme při tom cítili, jako bychom v každé zatáčce byli na hraně. A horší je to, že jsme na hraně - pak to je mnohem snazší udělat chybu. Takže se to nabaluje. Máme obtížně ovladatelné auto, s kterým snadněji uděláte chybu, a zároveň nemáte pro chybu prostor.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.