McLaren připouští, že vstup do sezóny 2018 s novým motorovým partnerem je náročnější, než původně očekávali, byť se v šampionátu konstruktérů nacházejí na třetím místě a Fernando Alonso mezi jezdci na čtvrtém. Co bylo příčinou bídného výkonu týmu v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu a jaké má vyhlídky pro další závody?
V kvalifikaci v Bahrajnu ani s jedním vozem nepostoupili do závěrečné části. Když jsem po prvotní analýze sektorů ptal po příčinách závodního ředitele Erica Boulliera s tím, že to u mě dle dostupných čísel zkrátka vypadá na to, že jezdí s příliš velkým přítlakem, tak nejprve jen řekl, že je tím zaskočen, a později dodal, že jeho inženýři zkrátka udělali chybu v aerodynamických propočtech týkajících se odporu a toho, jak dostat z pneumatik co nejvíce.
Bídná kvalifikace v Bahrajnu? Chyba v propočtechAlonso byl na rovinkách o 12,9 km/h pomalejší než Kimi Räikkönen, Stoffel Vandoorne dokonce o 16,4 km/h. Red Bull se stejným motorem Renault přitom ztrácel na nejlepší Ferrari 6,4 km/h a Pierre Gasly se stále slabší Hondou jen 4,6 km/h.
"Zkrátka jsme se tento víkend přepočítali v oblasti nastavení. Jde o chybu, kterou jsme udělali a kterou už nechceme opakovat. Musíme být tam, kde bychom podle nás být měli a nemůžeme si dovolit dělat tolik takových chyb," potvrzuje závodní ředitel McLarenu.
Náročný vstup do sezóny: dobré výsledky díky smůle soupeřůZačátek sezóny je podle něj rozhodně těžší, než čekal: "Naše výsledky jsou solidní, ale nerodí se snadno. A rozhodně zatím nejsme spokojeni s naším pokrokem. Víme, že musíme odvést mnoho práce, a ve dne v noci tvrdě pracujeme, abychom zvýšili výkonnost auta pokaždé, kdy se vydáme na trať. Naším největším deficitem je kvalifikační výkonnost a řešení toho je naší prioritou."
"Máme dobré závodní tempo, což nám pomáhá získat zpět pozice [ztracené v kvalifikaci], těžili jsme však ze závodních okolností. Nasbírali jsme body, které jsme nasbírat museli. Odvedli jsme dobrou práci v opětovném získání spolehlivosti [po předsezónních testech], kluci v továrně tedy odvádějí dobrou práci. Teď to musíme dát vše dohromady v sobotu a v neděli," pokračuje Boullier.
Uznává, že to je trochu "směšné," když jsou teď v šampionátu třetí hned za Ferrari a Mercedesem. "V určitém smyslu by to pro mě mělo být úlevou," dobře však ví, že takto konkurenceschopní ještě nejsou a že těžili ze smůly soupeřů, byť byli připraveni své šance maximálně využít a volili správné strategie.
V Číně s dobrým nastavením hned od prvního tréninkuPo Velké ceně v Bahrajnu byl "přesto nespokojen" s horším výkonem v domácím závodě jejich hlavního akcionáře - bahrajnského svrchovanému fondu Mumtalakat Holding Company. Do Číny vezou další novinky a zlepšení chtějí potvrdit již v kvalifikaci.
"Mezinárodní okruh v Šanghaji je opět hodně odlišný od Melbourne a Bahrajnu. Dlouhé rovinky, vysoké maximální rychlosti, pomalé a středně rychlé zatáčky znamenají, že má kousek ze všeho. Naším cílem je tedy od pátku dále dobře zvládnout vlastnosti okruhu," říká Boullier.
Významná vylepšení pro další závody.Podle Fernanda Alonsa chystají velké změny: "Auto, které máme na trati a které vyvíjíme v továrně, je odlišná. Řeší veškeré naše slabiny, takže ho musíme přivézt co nejdříve. Konzistence u nás musí být klíčová."
Zatím jsme dokázali dát vše v neděli dohromady - kombinací tvrdé práce i velkého štěstí, ale v sobotu jsme si nepřipravili ty nejlepší šance. Proto je důležité, abychom dali dohromady celý balík. A to se nestane přes noc. Víme ale, v čem naše problémy spočívají, a že je musíme co nejdříve překonat tvrdou prací. Mezitím na to budeme v Číně tvrdě tlačit a pokračovat v našem boji na čele středu pole," hodnotí španělský pilot.
Boullier má i přes slabší vstup do sezóny stále "stoprocentní" důvěru ve svůj technický tým. Jak už jsme psali dříve, kvůli problémům se spolehlivostí v předsezónních testech museli posunout svůj plán nasazování novinek.
"Proto toho máme hodně k nasazení a proto si myslím, že je Fernando tak pozitivní, pokud jde o vylepšení v příštích několika závodech. Snad to bude stačit na to, abychom odskočili [středu pole]," přeje si závodní ředitel McLarenu.
Hodnocení Hondy?Na otázku, jak hodnotí bahrajnský výkon jejich bývalého motorového partnera Hondy, která se díky Gaslymu dočkala svého nejlepšího výsledku v posledních čtyřech letech po svém návratu do F1, Boullier odpovídá: "Vždy jsme říkali, že Hondě přejeme to nejlepší, a v Bahrajnu měli dobré auto. Neudělali žádné chyby a skončili čtvrtí, což je fajn. Dobrá práce!"
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.