McLaren připouští, že vstup do sezóny 2018 s novým motorovým partnerem je náročnější, než původně očekávali, byť se v šampionátu konstruktérů nacházejí na třetím místě a Fernando Alonso mezi jezdci na čtvrtém. Co bylo příčinou bídného výkonu týmu v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu a jaké má vyhlídky pro další závody?
V kvalifikaci v Bahrajnu ani s jedním vozem nepostoupili do závěrečné části. Když jsem po prvotní analýze sektorů ptal po příčinách závodního ředitele Erica Boulliera s tím, že to u mě dle dostupných čísel zkrátka vypadá na to, že jezdí s příliš velkým přítlakem, tak nejprve jen řekl, že je tím zaskočen, a později dodal, že jeho inženýři zkrátka udělali chybu v aerodynamických propočtech týkajících se odporu a toho, jak dostat z pneumatik co nejvíce.
Bídná kvalifikace v Bahrajnu? Chyba v propočtechAlonso byl na rovinkách o 12,9 km/h pomalejší než Kimi Räikkönen, Stoffel Vandoorne dokonce o 16,4 km/h. Red Bull se stejným motorem Renault přitom ztrácel na nejlepší Ferrari 6,4 km/h a Pierre Gasly se stále slabší Hondou jen 4,6 km/h.
"Zkrátka jsme se tento víkend přepočítali v oblasti nastavení. Jde o chybu, kterou jsme udělali a kterou už nechceme opakovat. Musíme být tam, kde bychom podle nás být měli a nemůžeme si dovolit dělat tolik takových chyb," potvrzuje závodní ředitel McLarenu.
Náročný vstup do sezóny: dobré výsledky díky smůle soupeřůZačátek sezóny je podle něj rozhodně těžší, než čekal: "Naše výsledky jsou solidní, ale nerodí se snadno. A rozhodně zatím nejsme spokojeni s naším pokrokem. Víme, že musíme odvést mnoho práce, a ve dne v noci tvrdě pracujeme, abychom zvýšili výkonnost auta pokaždé, kdy se vydáme na trať. Naším největším deficitem je kvalifikační výkonnost a řešení toho je naší prioritou."
"Máme dobré závodní tempo, což nám pomáhá získat zpět pozice [ztracené v kvalifikaci], těžili jsme však ze závodních okolností. Nasbírali jsme body, které jsme nasbírat museli. Odvedli jsme dobrou práci v opětovném získání spolehlivosti [po předsezónních testech], kluci v továrně tedy odvádějí dobrou práci. Teď to musíme dát vše dohromady v sobotu a v neděli," pokračuje Boullier.
Uznává, že to je trochu "směšné," když jsou teď v šampionátu třetí hned za Ferrari a Mercedesem. "V určitém smyslu by to pro mě mělo být úlevou," dobře však ví, že takto konkurenceschopní ještě nejsou a že těžili ze smůly soupeřů, byť byli připraveni své šance maximálně využít a volili správné strategie.
V Číně s dobrým nastavením hned od prvního tréninkuPo Velké ceně v Bahrajnu byl "přesto nespokojen" s horším výkonem v domácím závodě jejich hlavního akcionáře - bahrajnského svrchovanému fondu Mumtalakat Holding Company. Do Číny vezou další novinky a zlepšení chtějí potvrdit již v kvalifikaci.
"Mezinárodní okruh v Šanghaji je opět hodně odlišný od Melbourne a Bahrajnu. Dlouhé rovinky, vysoké maximální rychlosti, pomalé a středně rychlé zatáčky znamenají, že má kousek ze všeho. Naším cílem je tedy od pátku dále dobře zvládnout vlastnosti okruhu," říká Boullier.
Významná vylepšení pro další závody.Podle Fernanda Alonsa chystají velké změny: "Auto, které máme na trati a které vyvíjíme v továrně, je odlišná. Řeší veškeré naše slabiny, takže ho musíme přivézt co nejdříve. Konzistence u nás musí být klíčová."
Zatím jsme dokázali dát vše v neděli dohromady - kombinací tvrdé práce i velkého štěstí, ale v sobotu jsme si nepřipravili ty nejlepší šance. Proto je důležité, abychom dali dohromady celý balík. A to se nestane přes noc. Víme ale, v čem naše problémy spočívají, a že je musíme co nejdříve překonat tvrdou prací. Mezitím na to budeme v Číně tvrdě tlačit a pokračovat v našem boji na čele středu pole," hodnotí španělský pilot.
Boullier má i přes slabší vstup do sezóny stále "stoprocentní" důvěru ve svůj technický tým. Jak už jsme psali dříve, kvůli problémům se spolehlivostí v předsezónních testech museli posunout svůj plán nasazování novinek.
"Proto toho máme hodně k nasazení a proto si myslím, že je Fernando tak pozitivní, pokud jde o vylepšení v příštích několika závodech. Snad to bude stačit na to, abychom odskočili [středu pole]," přeje si závodní ředitel McLarenu.
Hodnocení Hondy?Na otázku, jak hodnotí bahrajnský výkon jejich bývalého motorového partnera Hondy, která se díky Gaslymu dočkala svého nejlepšího výsledku v posledních čtyřech letech po svém návratu do F1, Boullier odpovídá: "Vždy jsme říkali, že Hondě přejeme to nejlepší, a v Bahrajnu měli dobré auto. Neudělali žádné chyby a skončili čtvrtí, což je fajn. Dobrá práce!"
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.