Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko po Renaultu žádá rychlý a spolehlivý motor. V Bahrajnu s ním nebyl spokojený poté, co Daniel Ricciardo musel odstoupit už v prvním kole. A to podle vedení týmu mohli pomýšlet na nejvyšší stupínky na pódiu.
Rakouský tým věří, že měl minulý víkend auto, s nímž mohl bojovat o vítězství ve velké ceně. Jeho soupeři nezvolili nejrychlejší strategie, jízda na dvě zastávky dle jeho inženýrů byla podstatně rychlejší. Jenže Max Verstappen musel po kolizi s Lewisem Hamiltonem na začátku druhého kola odstoupit a ve stejný okamžik odstavil své auto také jeho týmový kolega Daniel Ricciardo.
Příčinou bylo selhání úložiště energie (baterií), vůz se náhle ocitl bez elektřiny a vypnul se. Pokud nepůjde opravit, dostane sice v Číně nový, ale tím se ocitne na hraně penalizace, protože letos mohou za celý rok piloti využít pouze 2 kusy, stejně jako v případě MGU-K či řídicí elektroniky (CE).
"Problém u Ricciarda je takový, že k tomu nedošlo poprvé. Co naděláte, když vás technická závada úplně zastaví? A s Maxem jsme měli smůlu, dostal velkou ránu. Zničilo to kolo a nárazem byl poškozen také diferenciál," zlobí se Marko.
"Musíme nejprve vyřešit naše kvalifikace, ale potřebujeme rychlý a spolehlivý motor," naráží na Renault, který stále využívá hybridní systém z roku 2016, jelikož ten loňský se kvůli nespolehlivosti minulý rok nepodařilo nasadit a debut letošní verze byl odložen do Španělska. Francouzský výrobce potřebuje zabrat - sice je stále před Hondou, která dosáhla během zimy velkého pokroku, a pro Kanadu slibuje vylepšení, jež by ji mělo posunout o dalších 25 - 30 koní vpřed.
Vztahy Red Bullu s Renaultem jsou stále napjaté. Smlouva na dodávku pohonných jednotek mezi nimi končí letos a je docela možné, že k jejímu prodloužení nedojde. Jejich dceřiná stáj Toro Rosso přešla k Hondě a její pokroky si velmi pochvaluje, proto se očekává, že by podobný krok mohl příští rok udělat také mateřský tým.
Po Bahrajnu byl zklamaný, šéf Christian Horner závod označil za "brutálně frustrující." Proč věří, že se mohl poprat o vítězství? "Daniel uvedl, že i v prvních dvou kolech, která mohl odjet, se dokázal celkem v pohodě držet Kimiho. Max měl pocit, že se dokáže vyrovnat Lewisovi a předjet ho, což dokládá, že ten potenciál tam opravdu byl. Nikdo vlastně neodjel ten nejlepší závod a my jsme byli fakt konkurenceschopní."
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.