Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko po Renaultu žádá rychlý a spolehlivý motor. V Bahrajnu s ním nebyl spokojený poté, co Daniel Ricciardo musel odstoupit už v prvním kole. A to podle vedení týmu mohli pomýšlet na nejvyšší stupínky na pódiu.
Rakouský tým věří, že měl minulý víkend auto, s nímž mohl bojovat o vítězství ve velké ceně. Jeho soupeři nezvolili nejrychlejší strategie, jízda na dvě zastávky dle jeho inženýrů byla podstatně rychlejší. Jenže Max Verstappen musel po kolizi s Lewisem Hamiltonem na začátku druhého kola odstoupit a ve stejný okamžik odstavil své auto také jeho týmový kolega Daniel Ricciardo.
Příčinou bylo selhání úložiště energie (baterií), vůz se náhle ocitl bez elektřiny a vypnul se. Pokud nepůjde opravit, dostane sice v Číně nový, ale tím se ocitne na hraně penalizace, protože letos mohou za celý rok piloti využít pouze 2 kusy, stejně jako v případě MGU-K či řídicí elektroniky (CE).
"Problém u Ricciarda je takový, že k tomu nedošlo poprvé. Co naděláte, když vás technická závada úplně zastaví? A s Maxem jsme měli smůlu, dostal velkou ránu. Zničilo to kolo a nárazem byl poškozen také diferenciál," zlobí se Marko.
"Musíme nejprve vyřešit naše kvalifikace, ale potřebujeme rychlý a spolehlivý motor," naráží na Renault, který stále využívá hybridní systém z roku 2016, jelikož ten loňský se kvůli nespolehlivosti minulý rok nepodařilo nasadit a debut letošní verze byl odložen do Španělska. Francouzský výrobce potřebuje zabrat - sice je stále před Hondou, která dosáhla během zimy velkého pokroku, a pro Kanadu slibuje vylepšení, jež by ji mělo posunout o dalších 25 - 30 koní vpřed.
Vztahy Red Bullu s Renaultem jsou stále napjaté. Smlouva na dodávku pohonných jednotek mezi nimi končí letos a je docela možné, že k jejímu prodloužení nedojde. Jejich dceřiná stáj Toro Rosso přešla k Hondě a její pokroky si velmi pochvaluje, proto se očekává, že by podobný krok mohl příští rok udělat také mateřský tým.
Po Bahrajnu byl zklamaný, šéf Christian Horner závod označil za "brutálně frustrující." Proč věří, že se mohl poprat o vítězství? "Daniel uvedl, že i v prvních dvou kolech, která mohl odjet, se dokázal celkem v pohodě držet Kimiho. Max měl pocit, že se dokáže vyrovnat Lewisovi a předjet ho, což dokládá, že ten potenciál tam opravdu byl. Nikdo vlastně neodjel ten nejlepší závod a my jsme byli fakt konkurenceschopní."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.