Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko po Renaultu žádá rychlý a spolehlivý motor. V Bahrajnu s ním nebyl spokojený poté, co Daniel Ricciardo musel odstoupit už v prvním kole. A to podle vedení týmu mohli pomýšlet na nejvyšší stupínky na pódiu.
Rakouský tým věří, že měl minulý víkend auto, s nímž mohl bojovat o vítězství ve velké ceně. Jeho soupeři nezvolili nejrychlejší strategie, jízda na dvě zastávky dle jeho inženýrů byla podstatně rychlejší. Jenže Max Verstappen musel po kolizi s Lewisem Hamiltonem na začátku druhého kola odstoupit a ve stejný okamžik odstavil své auto také jeho týmový kolega Daniel Ricciardo.
Příčinou bylo selhání úložiště energie (baterií), vůz se náhle ocitl bez elektřiny a vypnul se. Pokud nepůjde opravit, dostane sice v Číně nový, ale tím se ocitne na hraně penalizace, protože letos mohou za celý rok piloti využít pouze 2 kusy, stejně jako v případě MGU-K či řídicí elektroniky (CE).
"Problém u Ricciarda je takový, že k tomu nedošlo poprvé. Co naděláte, když vás technická závada úplně zastaví? A s Maxem jsme měli smůlu, dostal velkou ránu. Zničilo to kolo a nárazem byl poškozen také diferenciál," zlobí se Marko.
"Musíme nejprve vyřešit naše kvalifikace, ale potřebujeme rychlý a spolehlivý motor," naráží na Renault, který stále využívá hybridní systém z roku 2016, jelikož ten loňský se kvůli nespolehlivosti minulý rok nepodařilo nasadit a debut letošní verze byl odložen do Španělska. Francouzský výrobce potřebuje zabrat - sice je stále před Hondou, která dosáhla během zimy velkého pokroku, a pro Kanadu slibuje vylepšení, jež by ji mělo posunout o dalších 25 - 30 koní vpřed.
Vztahy Red Bullu s Renaultem jsou stále napjaté. Smlouva na dodávku pohonných jednotek mezi nimi končí letos a je docela možné, že k jejímu prodloužení nedojde. Jejich dceřiná stáj Toro Rosso přešla k Hondě a její pokroky si velmi pochvaluje, proto se očekává, že by podobný krok mohl příští rok udělat také mateřský tým.
Po Bahrajnu byl zklamaný, šéf Christian Horner závod označil za "brutálně frustrující." Proč věří, že se mohl poprat o vítězství? "Daniel uvedl, že i v prvních dvou kolech, která mohl odjet, se dokázal celkem v pohodě držet Kimiho. Max měl pocit, že se dokáže vyrovnat Lewisovi a předjet ho, což dokládá, že ten potenciál tam opravdu byl. Nikdo vlastně neodjel ten nejlepší závod a my jsme byli fakt konkurenceschopní."
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.