K cílovému času Sergia Péreze přičetli komisaři po Velké ceně Bahrajnu trestných 30 sekund, protože při nájezdu na rošt předjel Brendona Hartleyho. To byl ovšem také penalizován.
Komisařům se nelíbilo, že pilot Force Indie předjel Hartleyho a do safety-car čáry jej nepustil před sebe, jak to požadují pravidla.
"Komisaři shlédli video důkazy a vyslechli Sergia Péreze, jezdce vozu č. 11, a zástupce týmu. Vůz č. 11 předjel vůz č. 28 před první zatáčkou, a pak po zbytek zaváděcího kola nevyvinul žádné znatelné úsilí, aby mu umožnil získat zpět svou pozici. Pilot vozu č. 11 také připustil, že vůz č. 28 neměl na začátku zaváděcího kola přehnané zpoždění," uvádí FIA v zápise z incidentu.
Pérez za svůj prohřešek obdržel 10sekundovou stop-and-go penalizaci, jelikož ale nebyla aplikována během závodu, tak se po jeho skončení automaticky změnila na trestných 30 sekund, které byly přičteny k jeho času.
Stejný trest dostal i Hartley za to, že se před průjezdem safety-car čáry nezařadil v pořadí na své místo.
Ředitel Charlie Whiting to vysvětluje tím, že se Hartley ještě více propadl poté, co jej při rozjezdu mexický pilot předjel: "Pérez šel před Hartleyho, když opouštěli startovní rošt, což je normální, pokud má auto trochu pomalejší rozjezd, bývá předjeto. Ale to se obvykle samo vyřeší, pokud to auto není úplně poslední."
"Normálně při tom pomalejším rozjezdu jej možná dvě auta můžou předjet, ale po dvou či třech zatáčkách se dostanou zpět na svou pozici. Zdá se však, že Hartley byl trochu pomalejší a trochu se propadl, jak můžete vidět z jeho onboard záběrů," dodává Whiting.
Pérez se v důsledku penalizace v konečné klasifikaci Velké ceny Bahrajnu propadl z 12. na 16. místo, Hartley z 13. na 17. místo. Novozélanďan navíc obdržel 2 trestné body, za posledních 12 měsíců jich má na svém kontě 4. V případě jezdce Force Indie komisaři usoudili, že je časová penalizace dostatečná.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.