K cílovému času Sergia Péreze přičetli komisaři po Velké ceně Bahrajnu trestných 30 sekund, protože při nájezdu na rošt předjel Brendona Hartleyho. To byl ovšem také penalizován.
Komisařům se nelíbilo, že pilot Force Indie předjel Hartleyho a do safety-car čáry jej nepustil před sebe, jak to požadují pravidla.
"Komisaři shlédli video důkazy a vyslechli Sergia Péreze, jezdce vozu č. 11, a zástupce týmu. Vůz č. 11 předjel vůz č. 28 před první zatáčkou, a pak po zbytek zaváděcího kola nevyvinul žádné znatelné úsilí, aby mu umožnil získat zpět svou pozici. Pilot vozu č. 11 také připustil, že vůz č. 28 neměl na začátku zaváděcího kola přehnané zpoždění," uvádí FIA v zápise z incidentu.
Pérez za svůj prohřešek obdržel 10sekundovou stop-and-go penalizaci, jelikož ale nebyla aplikována během závodu, tak se po jeho skončení automaticky změnila na trestných 30 sekund, které byly přičteny k jeho času.
Stejný trest dostal i Hartley za to, že se před průjezdem safety-car čáry nezařadil v pořadí na své místo.
Ředitel Charlie Whiting to vysvětluje tím, že se Hartley ještě více propadl poté, co jej při rozjezdu mexický pilot předjel: "Pérez šel před Hartleyho, když opouštěli startovní rošt, což je normální, pokud má auto trochu pomalejší rozjezd, bývá předjeto. Ale to se obvykle samo vyřeší, pokud to auto není úplně poslední."
"Normálně při tom pomalejším rozjezdu jej možná dvě auta můžou předjet, ale po dvou či třech zatáčkách se dostanou zpět na svou pozici. Zdá se však, že Hartley byl trochu pomalejší a trochu se propadl, jak můžete vidět z jeho onboard záběrů," dodává Whiting.
Pérez se v důsledku penalizace v konečné klasifikaci Velké ceny Bahrajnu propadl z 12. na 16. místo, Hartley z 13. na 17. místo. Novozélanďan navíc obdržel 2 trestné body, za posledních 12 měsíců jich má na svém kontě 4. V případě jezdce Force Indie komisaři usoudili, že je časová penalizace dostatečná.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.