K cílovému času Sergia Péreze přičetli komisaři po Velké ceně Bahrajnu trestných 30 sekund, protože při nájezdu na rošt předjel Brendona Hartleyho. To byl ovšem také penalizován.
Komisařům se nelíbilo, že pilot Force Indie předjel Hartleyho a do safety-car čáry jej nepustil před sebe, jak to požadují pravidla.
"Komisaři shlédli video důkazy a vyslechli Sergia Péreze, jezdce vozu č. 11, a zástupce týmu. Vůz č. 11 předjel vůz č. 28 před první zatáčkou, a pak po zbytek zaváděcího kola nevyvinul žádné znatelné úsilí, aby mu umožnil získat zpět svou pozici. Pilot vozu č. 11 také připustil, že vůz č. 28 neměl na začátku zaváděcího kola přehnané zpoždění," uvádí FIA v zápise z incidentu.
Pérez za svůj prohřešek obdržel 10sekundovou stop-and-go penalizaci, jelikož ale nebyla aplikována během závodu, tak se po jeho skončení automaticky změnila na trestných 30 sekund, které byly přičteny k jeho času.
Stejný trest dostal i Hartley za to, že se před průjezdem safety-car čáry nezařadil v pořadí na své místo.
Ředitel Charlie Whiting to vysvětluje tím, že se Hartley ještě více propadl poté, co jej při rozjezdu mexický pilot předjel: "Pérez šel před Hartleyho, když opouštěli startovní rošt, což je normální, pokud má auto trochu pomalejší rozjezd, bývá předjeto. Ale to se obvykle samo vyřeší, pokud to auto není úplně poslední."
"Normálně při tom pomalejším rozjezdu jej možná dvě auta můžou předjet, ale po dvou či třech zatáčkách se dostanou zpět na svou pozici. Zdá se však, že Hartley byl trochu pomalejší a trochu se propadl, jak můžete vidět z jeho onboard záběrů," dodává Whiting.
Pérez se v důsledku penalizace v konečné klasifikaci Velké ceny Bahrajnu propadl z 12. na 16. místo, Hartley z 13. na 17. místo. Novozélanďan navíc obdržel 2 trestné body, za posledních 12 měsíců jich má na svém kontě 4. V případě jezdce Force Indie komisaři usoudili, že je časová penalizace dostatečná.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.