Red Bull tento víkend v Melbourne nechce ztrácet více než půl sekundy na Mercedes. Pokud se mu to podaří, pak věří, že se mu v průběhu sezóny podaří na mistrovský tým dotáhnout. Pokroky dělá i Ferrari, které společně s prodloužením životnosti pohonných jednotek dokázalo navýšit také jejich výkon.
Zatímco rakouská stáj hýří optimismem, pokud jde o jejich šasi RB14, otazníkem zůstává výkonnost nového motoru Renault RE18, který využívají. Melbourne hodně napoví o tom, jaké šance budou mít v průběhu sezóny v boji o titul.
Maximálně půl sekundy"Zatím přesně nevíme, co Mercedes dělal a jak velký budou mít náskok. Pokud ale budeme ztrácet 0,5 sekundy, pak se jim budeme moci díky našemu šasi a jezdcům vyrovnat. Budeme-li pozadu o sekundu, pak půjde o příliš velkou ztrátu na to, abychom mohli bojovat o vítězství. Celkově odhaduji, že se Ferrari a Red Bull dostali k Mercedesu blíže," tvrdí majitel týmu Dietrich Mateschitz.
"Musím přiznat, že na začátku loňského roku jsme neměli jen problém s motorem, ale i s šasi. Museli jsme ho znovu vyvíjet v první polovině a konkurenceschopnými jsme se stali uprostřed sezóny. Letos to je jiné. U Toro Rosso šlape Honda jako hodinky, je spolehlivá a výkon odpovídá Renaultu," snaží se rakouský miliardář polichotit jejich japonskému partnerovi.
"Red Bull dorazil na trať opět s výtečným vozem. Motor Renaultu se zdá být ovladatelnějším a spolehlivějším. Zatím ale neznáme přesná data z dynamometru. Celkově předpokládám, že jsme blíže špičkovému motoru i z pohledu šasi, než tomu bylo loni," říká Mateschitz.
Pilot Max Verstappen s ním souhlasí: "Ke konci sezóny jsme byli konkurenceschopnější, tak jsme se jim snad během zimních testů do začátku sezóny tady [v Melbourne] dostali trochu blíže. Ale stále jsou podle mě nejlepší, stále velmi rychlí. Začněme ale tento rok lépe než minulý! Pak si myslím, že když budeme na dostřel půl sekundy, pak na několika okruzích budeme určitě moci bojovat."
Ferrari během zimy zvýšilo spolehlivost a přidalo 10 koníNespí ani zmíněné Ferrari, které navzdory přísnějším pravidlům připravilo ještě výkonnější pohonnou jednotku než loni. Letos si piloti musí vystačit s 3 kusy na sezónu (tj. na 7 závodů), zatímco loni mohli beztrestně využít 4 ks (tj. 1 na 5 závodů).
Původně chtělo se svou letošní specifikací 062 EVO začít minimálně na stejném výkonu, s jakým končilo loňskou sezónu. Nakonec ale pod vedením technického ředitele motorů Corrada Iottiho dosáhlo zisku.
Nové turbo, vysoká spotřebaLehčí turbodmychadlo zvyšuje výkonnost, zkracuje dobu odezvy a zefektivňuje množství rekuperované energie přes MGU-H. Podle zákulisních údajů došlo ke zvýšení výkonu o 10 koní, jestli to ale bude stačit na Mercedes, který exceloval zejména v kvalifikačních módech, to se ukáže v sobotní kvalifikaci v Austrálii.
Ferrari se údajně potýká s vyšší spotřebou. Ta je dána nejen vyšší hmotností vozu, ale také delší dobou, kterou piloti na okruhu tráví s plným plynem, což by mohlo vést k jejich ztrátě na Mercedes zejména na tratích náročnějších na spotřebu paliva - a mezi ně patří i melbournský Albert Park.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.