Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe přibližuje, s čím se trápí u svého nového monopostu FW41, který byl v předsezónních testech v Barceloně ze všech nejpomalejší.
Vůz s nejsilnější pohonnou jednotkou Mercedes za zády má potíže. Stáj z Grove se letos odhodlala k velké změně konceptu ve srovnání s jeho předchůdci, při testech v Barceloně s ním ale čelila několika problémům, které musí rychle vyřešit.
"Omezením ve voze je momentálně nájezd do zatáček a stabilita. Abych byl upřímný, tak to je dost často omezující, ale momentálně to je příliš velké u toho, s čím jezdíme. Myslím, že pokud v této oblasti dosáhneme určitého pokroku, pak v časech na kolo podstatně zrychlíme, protože některá jiná hlediska vozu fungují v ostatních fázích zatáčku opravdu dobře," vysvětluje Lowe.
Čím jsou jejich problémy způsobeny? Nejde o jedinou věc. "Tyto věci většinou zahrnují silný aerodynamický prvek, ale řešení se týká všeho od zavěšení po pneumatiky a všeho ostatního. Vždy to má více rozměrů," pokračuje technický ředitel Williamsu, jenž loni přišel z mistrovského Mercedesu.
"V týmu, který s autem přišel, i na autě, se toho hodně změnilo. Může to chvíli trvat jej rozvinout a zoptimalizovat. Myslím, že během sezóny můžeme dosáhnout mnohem většího pokroku, i při vstupu do té příští. Stále jsme na počátku potenciálu, který pode mě tým má," hodnotí Lowe.
Problémy se svými nástroji či s aerodynamickým tunelem podle něj Williams nemá: "Myslím, že korelace je hodně dobrá. Schopnost Williamsu měřit aerodynamickou výkonnost je vlastně jednou z těch nejlepší, jaké jsem viděl. Technologie a lidé, kteří to dali dohromady, jsou velmi silní. Máme skvělý aerodynamický tunel. Myslím, že je na úrovni těch nejlepších. Máme tedy dobré nástroje a můžeme je dobře využít, abychom toho zvládali ještě více."
"Myslím, že jsme udělali věci, které dobře fungují. Existuje pár dalších, které podle nás zas tak dobře nefungují, a na ty se musíme zaměřit. Domnívám se, že to je tak vždycky. Tvrdili jsme, že jsme odvedli dokonalou práci či něco podobného? Ne, tak to mu nikdy není," dodává technický ředitel týmu, který bude letos na tratích reprezentovat nejméně zkušená dvojice jezdců: Lance Stroll a Sergej Sirotkin. S vývojem vozu jim bude pomáhat rezervní pilot Robert Kubica.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.