Piloti Mercedesu přiznali, že letos poprvé projížděli 9. zatáčku v Barceloně naplno. Byl to pro ně výjimečný zážitek, při němž cítili, jak se auto ohýbá. Mnohem vyššího přítlaku si všímají také jejich nejbližší soupeři z Red Bullu.
Lewis Hamilton i Valtteri Bottas prozradili, že projížděli zatáčky tři i devět, aniž by uvolnili plynový pedál, což ještě v minulém roce nebylo možné, byť s novými širšími vozy došlo k rapidnímu nárůstu přítlaku a rychlosti v zatáčkách stouply zhruba o 10 %.
Letos týmy vozy ještě vylepšily a úroveň přítlaku a rychlostí je ještě vyšší. "Je to něco opravdu výjimečného. Tak těžko se to popisuje. V zatáčce č. 3 a 9 dosahujete bočního přetížení téměř 5 G. A zkrátka to cítíte," uvádí finský pilot Mercedesu.
"Ta auta mají při těchto rychlostech tolik přítlaku, že fakt cítíte, jak se auto začíná kroutit a ohýbat a vy stále máte přilnavost. Musíte té přilnavosti důvěřovat. Smyk s autem v těchto rychlostech je dobrým pocitem, pokaždé mi to vykouzlí na tváři úsměv," přibližuje Bottas.
Jeho týmový kolega potvrzuje, že takový výkon v zatáčkách ve své kariéře v F1 ještě nikdy nezažil: "Přicházíme na to, protože máte mnohem vyšší přítlak, že zatáčkou č. 3 projíždíme naplno. Projel jsem ji naplno i zatáčku č. 9, což se mi nikdy za celých 10, 12 let, co závodím, nepovedlo. Je to úžasné."
Vyšší rychlosti podle Hamiltona ale umožňují i změny v povrchu dráhy: "Nemyslím si, že v prvním závodě budeme o tři či čtyři sekundy rychlejší. Podle mě půjde spíše o jednu či dvě sekundy."
Vyšší rychlosti v zatáčkách komentoval i sportovní ředitel Pirelli Mario Isola, jenž měl zpětnou vazbu od dalších pilotů: "Legrační popis měl Ricciardo, když říkal, že kvůli bočnímu přetížení v zatáčce č. 9 přichází o hlavu."
"Ale je pravdou, že to je celkem působivé: brzdí do zatáčky č. 1, pak jedou s plným plynem až do té čtvrté. Takže první, druhá a třetí zatáčka naplno - a rychlost je fakt vysoká. Loni jsme v zatáčce č. 3 jezdili o 32, 35 km/h rychleji v zatáčkách č. 3, 9. Musím se podívat na data, ale dochází v nich k dalšímu pokroku. Vozy se kvůli zrychlení působícímu na tělo pilota stávají na ovládání fyzicky opravdu náročnými," dodává Isola.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.