Mercedes projížděl 9. zatáčku naplno, piloti oceňují vysoký přítlak: "Cítíte, jak se auto kroutí"

Lewis Hamilton v druhých předsezonních testech v Barceloně
Lewis Hamilton v druhých předsezonních testech v Barceloně, foto: Daimler AG
Petr Hlawiczka 13. března 2018 6:20
Sdílej:

Piloti Mercedesu přiznali, že letos poprvé projížděli 9. zatáčku v Barceloně naplno. Byl to pro ně výjimečný zážitek, při němž cítili, jak se auto ohýbá. Mnohem vyššího přítlaku si všímají také jejich nejbližší soupeři z Red Bullu.

Lewis Hamilton i Valtteri Bottas prozradili, že projížděli zatáčky tři i devět, aniž by uvolnili plynový pedál, což ještě v minulém roce nebylo možné, byť s novými širšími vozy došlo k rapidnímu nárůstu přítlaku a rychlosti v zatáčkách stouply zhruba o 10 %.

Letos týmy vozy ještě vylepšily a úroveň přítlaku a rychlostí je ještě vyšší. "Je to něco opravdu výjimečného. Tak těžko se to popisuje. V zatáčce č. 3 a 9 dosahujete bočního přetížení téměř 5 G. A zkrátka to cítíte," uvádí finský pilot Mercedesu.

"Ta auta mají při těchto rychlostech tolik přítlaku, že fakt cítíte, jak se auto začíná kroutit a ohýbat a vy stále máte přilnavost. Musíte té přilnavosti důvěřovat. Smyk s autem v těchto rychlostech je dobrým pocitem, pokaždé mi to vykouzlí na tváři úsměv," přibližuje Bottas.

Jeho týmový kolega potvrzuje, že takový výkon v zatáčkách ve své kariéře v F1 ještě nikdy nezažil: "Přicházíme na to, protože máte mnohem vyšší přítlak, že zatáčkou č. 3 projíždíme naplno. Projel jsem ji naplno i zatáčku č. 9, což se mi nikdy za celých 10, 12 let, co závodím, nepovedlo. Je to úžasné."

Vyšší rychlosti podle Hamiltona ale umožňují i změny v povrchu dráhy: "Nemyslím si, že v prvním závodě budeme o tři či čtyři sekundy rychlejší. Podle mě půjde spíše o jednu či dvě sekundy."

Vyšší rychlosti v zatáčkách komentoval i sportovní ředitel Pirelli Mario Isola, jenž měl zpětnou vazbu od dalších pilotů: "Legrační popis měl Ricciardo, když říkal, že kvůli bočnímu přetížení v zatáčce č. 9 přichází o hlavu."

"Ale je pravdou, že to je celkem působivé: brzdí do zatáčky č. 1, pak jedou s plným plynem až do té čtvrté. Takže první, druhá a třetí zatáčka naplno - a rychlost je fakt vysoká. Loni jsme v zatáčce č. 3 jezdili o 32, 35 km/h rychleji v zatáčkách č. 3, 9. Musím se podívat na data, ale dochází v nich k dalšímu pokroku. Vozy se kvůli zrychlení působícímu na tělo pilota stávají na ovládání fyzicky opravdu náročnými," dodává Isola.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.