Piloti Mercedesu přiznali, že letos poprvé projížděli 9. zatáčku v Barceloně naplno. Byl to pro ně výjimečný zážitek, při němž cítili, jak se auto ohýbá. Mnohem vyššího přítlaku si všímají také jejich nejbližší soupeři z Red Bullu.
Lewis Hamilton i Valtteri Bottas prozradili, že projížděli zatáčky tři i devět, aniž by uvolnili plynový pedál, což ještě v minulém roce nebylo možné, byť s novými širšími vozy došlo k rapidnímu nárůstu přítlaku a rychlosti v zatáčkách stouply zhruba o 10 %.
Letos týmy vozy ještě vylepšily a úroveň přítlaku a rychlostí je ještě vyšší. "Je to něco opravdu výjimečného. Tak těžko se to popisuje. V zatáčce č. 3 a 9 dosahujete bočního přetížení téměř 5 G. A zkrátka to cítíte," uvádí finský pilot Mercedesu.
"Ta auta mají při těchto rychlostech tolik přítlaku, že fakt cítíte, jak se auto začíná kroutit a ohýbat a vy stále máte přilnavost. Musíte té přilnavosti důvěřovat. Smyk s autem v těchto rychlostech je dobrým pocitem, pokaždé mi to vykouzlí na tváři úsměv," přibližuje Bottas.
Jeho týmový kolega potvrzuje, že takový výkon v zatáčkách ve své kariéře v F1 ještě nikdy nezažil: "Přicházíme na to, protože máte mnohem vyšší přítlak, že zatáčkou č. 3 projíždíme naplno. Projel jsem ji naplno i zatáčku č. 9, což se mi nikdy za celých 10, 12 let, co závodím, nepovedlo. Je to úžasné."
Vyšší rychlosti podle Hamiltona ale umožňují i změny v povrchu dráhy: "Nemyslím si, že v prvním závodě budeme o tři či čtyři sekundy rychlejší. Podle mě půjde spíše o jednu či dvě sekundy."
Vyšší rychlosti v zatáčkách komentoval i sportovní ředitel Pirelli Mario Isola, jenž měl zpětnou vazbu od dalších pilotů: "Legrační popis měl Ricciardo, když říkal, že kvůli bočnímu přetížení v zatáčce č. 9 přichází o hlavu."
"Ale je pravdou, že to je celkem působivé: brzdí do zatáčky č. 1, pak jedou s plným plynem až do té čtvrté. Takže první, druhá a třetí zatáčka naplno - a rychlost je fakt vysoká. Loni jsme v zatáčce č. 3 jezdili o 32, 35 km/h rychleji v zatáčkách č. 3, 9. Musím se podívat na data, ale dochází v nich k dalšímu pokroku. Vozy se kvůli zrychlení působícímu na tělo pilota stávají na ovládání fyzicky opravdu náročnými," dodává Isola.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.