Toro Rosso podle pilota Brendona Hartleyho mění po úspěšných předsezónních testech s Hondou své ambice pro nadcházející závodní sezónu.
Stáj z Faenzy prožila úspěšné předsezónní období, když v Barceloně během dvou týdnů zvládla třetí největší vzdálenost ze všech týmů: 3826,4 km ji řadí hned za Mercedes a Ferrari. Pierre Gasly navíc ve čtvrtek zaznamenal sedmý nejrychlejší čas, když za rekordem Sebastiana Vettela zaostal o 1,181 sekundy.
Jaká je nálada v týmu? "Všichni jsou nadšení a pozitivní. Zpráva z počátku roku zněla, že se budeme chtít zlepšovat během sezóny. Toro Rosso mělo opravdu silný vstup do loňského roku a došlo k mnoha změnám, abychom zajistili, že se během něj budeme rozvíjet," uvádí Hartley.
"Podle prvotních závěrů mohlo být Melbourne náročné, ale v testech jsme vlastně předčili naše vlastní očekávání a rozhodně budeme bojovat o body. Cílem musí být body. Myslím, že Haas, Renault a McLaren vypadají také velmi silně. Podle mě se tam nacházíme někde uprostřed," odhaduje novozélandský pilot.
Pokud jde o jejich nového dodavatele motorů - Hondu, tak ta plní jeho "vysoká očekávání." Umlčela podle něj během testů svou spolehlivostí kritiky? "Myslím, že jo."
"Když jsem přišel před měsícem do továrny, všichni byli opravdu optimističtí a pozitivní, pokud jde o toto nové partnerství s Hondou. Viděl jsem, jak tvrdě všichni pracují, proto jsem měl vysoká očekávání, když jsme se přijížděli, a oni je splnili. Partnerství rychle odstartovalo," dodává spokojeně Hartley.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.