Toro Rosso podle pilota Brendona Hartleyho mění po úspěšných předsezónních testech s Hondou své ambice pro nadcházející závodní sezónu.
Stáj z Faenzy prožila úspěšné předsezónní období, když v Barceloně během dvou týdnů zvládla třetí největší vzdálenost ze všech týmů: 3826,4 km ji řadí hned za Mercedes a Ferrari. Pierre Gasly navíc ve čtvrtek zaznamenal sedmý nejrychlejší čas, když za rekordem Sebastiana Vettela zaostal o 1,181 sekundy.
Jaká je nálada v týmu? "Všichni jsou nadšení a pozitivní. Zpráva z počátku roku zněla, že se budeme chtít zlepšovat během sezóny. Toro Rosso mělo opravdu silný vstup do loňského roku a došlo k mnoha změnám, abychom zajistili, že se během něj budeme rozvíjet," uvádí Hartley.
"Podle prvotních závěrů mohlo být Melbourne náročné, ale v testech jsme vlastně předčili naše vlastní očekávání a rozhodně budeme bojovat o body. Cílem musí být body. Myslím, že Haas, Renault a McLaren vypadají také velmi silně. Podle mě se tam nacházíme někde uprostřed," odhaduje novozélandský pilot.
Pokud jde o jejich nového dodavatele motorů - Hondu, tak ta plní jeho "vysoká očekávání." Umlčela podle něj během testů svou spolehlivostí kritiky? "Myslím, že jo."
"Když jsem přišel před měsícem do továrny, všichni byli opravdu optimističtí a pozitivní, pokud jde o toto nové partnerství s Hondou. Viděl jsem, jak tvrdě všichni pracují, proto jsem měl vysoká očekávání, když jsme se přijížděli, a oni je splnili. Partnerství rychle odstartovalo," dodává spokojeně Hartley.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.