Technický ředitel Mercedesu James Allison poukázal na Red Bull jako na jejich hlavní hrozbu v boji o letošní mistrovský titul. Jestli na to bude mít i Ferrari, tím si zatím nejsou moc jistí.
Daniel Ricciardo byl včera na hyper-měkkých pneumatikách o 0,353 sekundy rychlejší než Lewis Hamilton, jenž ke svému nejlepšímu kolu využil o stupeň tvrdší ultra-měkkou směs. I jeho spolehlivost byla dobrá, když zvládl 165 kol.
"Myslím, že máme tři nejrychlejší týmy, a není pochyb o tom, že Red Bull bude mezi lidmi, s nimiž letos budeme bojovat. O tom není žádných pochyb. Stále není možné říct, že náš nos bude před nimi, můžete ale tvrdit, že to je těsné," komentuje Allison po středečních jízdách.
A Red Bull toho podle něj předvede ještě více: "Nevím, jaké mají plány s motorem, ale když se podívám na to, co sem přivezli, tak bych řekl, že ještě nějakou karosérii před Melbourne nasadí. Ale nikdo opravdu nic neskrývá. Nemá to smysl."
Proč ne? "Jste tady kvůli tomu, abyste testovali. A testy jsou k něčemu tehdy, pokud přijdete na to, co vaše auto dokáže. Absolutní rychlost můžete měnit množstvím paliva ve voze, zvyšováním či snižováním výkonu motoru v závislosti na tom, jaký test s ním provádíte," odpovídá Allison.
Otázkou je, zda na tyto dva týmy bude mít i Ferrari. Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda si tím moc jistý není: "Momentálně to vypadá na těsnou bitvu mezi námi a Red Bullem. Ferrari je stále otázkou. Z toho, co jsme dosud viděli, se zdají být trochu pozadu."
S vyjádřením zástupců Stříbrných šípů souhlasí i pilot Red Bullu Ricciardo: "Teď to vypadá, že jsme blíže. Stále nevím, jak je na tom Ferrari. Jsem si celkem jistý, že Mercedes je těsně před námi, ale pokud jde o Ferrari, tak nevím."
"Myslím si, že my budeme mnohem blíže než loni. Nemyslím si, že hovoříme o šesti či osmi desetinách, jak tom bylo minulý rok. Vypadá to, že jsme blízko, a odhadl bych, že Ferrari bude možná poblíž našemu tempu," dodává Ricciardo.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.