Technický ředitel Mercedesu James Allison poukázal na Red Bull jako na jejich hlavní hrozbu v boji o letošní mistrovský titul. Jestli na to bude mít i Ferrari, tím si zatím nejsou moc jistí.
Daniel Ricciardo byl včera na hyper-měkkých pneumatikách o 0,353 sekundy rychlejší než Lewis Hamilton, jenž ke svému nejlepšímu kolu využil o stupeň tvrdší ultra-měkkou směs. I jeho spolehlivost byla dobrá, když zvládl 165 kol.
"Myslím, že máme tři nejrychlejší týmy, a není pochyb o tom, že Red Bull bude mezi lidmi, s nimiž letos budeme bojovat. O tom není žádných pochyb. Stále není možné říct, že náš nos bude před nimi, můžete ale tvrdit, že to je těsné," komentuje Allison po středečních jízdách.
A Red Bull toho podle něj předvede ještě více: "Nevím, jaké mají plány s motorem, ale když se podívám na to, co sem přivezli, tak bych řekl, že ještě nějakou karosérii před Melbourne nasadí. Ale nikdo opravdu nic neskrývá. Nemá to smysl."
Proč ne? "Jste tady kvůli tomu, abyste testovali. A testy jsou k něčemu tehdy, pokud přijdete na to, co vaše auto dokáže. Absolutní rychlost můžete měnit množstvím paliva ve voze, zvyšováním či snižováním výkonu motoru v závislosti na tom, jaký test s ním provádíte," odpovídá Allison.
Otázkou je, zda na tyto dva týmy bude mít i Ferrari. Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda si tím moc jistý není: "Momentálně to vypadá na těsnou bitvu mezi námi a Red Bullem. Ferrari je stále otázkou. Z toho, co jsme dosud viděli, se zdají být trochu pozadu."
S vyjádřením zástupců Stříbrných šípů souhlasí i pilot Red Bullu Ricciardo: "Teď to vypadá, že jsme blíže. Stále nevím, jak je na tom Ferrari. Jsem si celkem jistý, že Mercedes je těsně před námi, ale pokud jde o Ferrari, tak nevím."
"Myslím si, že my budeme mnohem blíže než loni. Nemyslím si, že hovoříme o šesti či osmi desetinách, jak tom bylo minulý rok. Vypadá to, že jsme blízko, a odhadl bych, že Ferrari bude možná poblíž našemu tempu," dodává Ricciardo.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.