Technický ředitel Mercedesu James Allison poukázal na Red Bull jako na jejich hlavní hrozbu v boji o letošní mistrovský titul. Jestli na to bude mít i Ferrari, tím si zatím nejsou moc jistí.
Daniel Ricciardo byl včera na hyper-měkkých pneumatikách o 0,353 sekundy rychlejší než Lewis Hamilton, jenž ke svému nejlepšímu kolu využil o stupeň tvrdší ultra-měkkou směs. I jeho spolehlivost byla dobrá, když zvládl 165 kol.
"Myslím, že máme tři nejrychlejší týmy, a není pochyb o tom, že Red Bull bude mezi lidmi, s nimiž letos budeme bojovat. O tom není žádných pochyb. Stále není možné říct, že náš nos bude před nimi, můžete ale tvrdit, že to je těsné," komentuje Allison po středečních jízdách.
A Red Bull toho podle něj předvede ještě více: "Nevím, jaké mají plány s motorem, ale když se podívám na to, co sem přivezli, tak bych řekl, že ještě nějakou karosérii před Melbourne nasadí. Ale nikdo opravdu nic neskrývá. Nemá to smysl."
Proč ne? "Jste tady kvůli tomu, abyste testovali. A testy jsou k něčemu tehdy, pokud přijdete na to, co vaše auto dokáže. Absolutní rychlost můžete měnit množstvím paliva ve voze, zvyšováním či snižováním výkonu motoru v závislosti na tom, jaký test s ním provádíte," odpovídá Allison.
Otázkou je, zda na tyto dva týmy bude mít i Ferrari. Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda si tím moc jistý není: "Momentálně to vypadá na těsnou bitvu mezi námi a Red Bullem. Ferrari je stále otázkou. Z toho, co jsme dosud viděli, se zdají být trochu pozadu."
S vyjádřením zástupců Stříbrných šípů souhlasí i pilot Red Bullu Ricciardo: "Teď to vypadá, že jsme blíže. Stále nevím, jak je na tom Ferrari. Jsem si celkem jistý, že Mercedes je těsně před námi, ale pokud jde o Ferrari, tak nevím."
"Myslím si, že my budeme mnohem blíže než loni. Nemyslím si, že hovoříme o šesti či osmi desetinách, jak tom bylo minulý rok. Vypadá to, že jsme blízko, a odhadl bych, že Ferrari bude možná poblíž našemu tempu," dodává Ricciardo.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.