Technický ředitel Mercedesu James Allison poukázal na Red Bull jako na jejich hlavní hrozbu v boji o letošní mistrovský titul. Jestli na to bude mít i Ferrari, tím si zatím nejsou moc jistí.
Daniel Ricciardo byl včera na hyper-měkkých pneumatikách o 0,353 sekundy rychlejší než Lewis Hamilton, jenž ke svému nejlepšímu kolu využil o stupeň tvrdší ultra-měkkou směs. I jeho spolehlivost byla dobrá, když zvládl 165 kol.
"Myslím, že máme tři nejrychlejší týmy, a není pochyb o tom, že Red Bull bude mezi lidmi, s nimiž letos budeme bojovat. O tom není žádných pochyb. Stále není možné říct, že náš nos bude před nimi, můžete ale tvrdit, že to je těsné," komentuje Allison po středečních jízdách.
A Red Bull toho podle něj předvede ještě více: "Nevím, jaké mají plány s motorem, ale když se podívám na to, co sem přivezli, tak bych řekl, že ještě nějakou karosérii před Melbourne nasadí. Ale nikdo opravdu nic neskrývá. Nemá to smysl."
Proč ne? "Jste tady kvůli tomu, abyste testovali. A testy jsou k něčemu tehdy, pokud přijdete na to, co vaše auto dokáže. Absolutní rychlost můžete měnit množstvím paliva ve voze, zvyšováním či snižováním výkonu motoru v závislosti na tom, jaký test s ním provádíte," odpovídá Allison.
Otázkou je, zda na tyto dva týmy bude mít i Ferrari. Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda si tím moc jistý není: "Momentálně to vypadá na těsnou bitvu mezi námi a Red Bullem. Ferrari je stále otázkou. Z toho, co jsme dosud viděli, se zdají být trochu pozadu."
S vyjádřením zástupců Stříbrných šípů souhlasí i pilot Red Bullu Ricciardo: "Teď to vypadá, že jsme blíže. Stále nevím, jak je na tom Ferrari. Jsem si celkem jistý, že Mercedes je těsně před námi, ale pokud jde o Ferrari, tak nevím."
"Myslím si, že my budeme mnohem blíže než loni. Nemyslím si, že hovoříme o šesti či osmi desetinách, jak tom bylo minulý rok. Vypadá to, že jsme blízko, a odhadl bych, že Ferrari bude možná poblíž našemu tempu," dodává Ricciardo.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.