Ochrana kokpitu Halo podle Daniela Ricciarda sice není hezká, ale jinak je fajn. Obavy ze zakrytí startovních světel jsou podle něj liché, výhled z vozu je dobrý. Jenže za deště si včera jezdci povšimli jiného problému.
Před zavedením Halo panovaly velké obavy o to, zda piloti budou kvůli rámu nad hlavou vidět na startovní světla. Podle slov Ricciarda s tím ale nebude problém: "Možná to bude znít hloupě, ale já jsem si ho ani nevšiml. Když nastupujete do auta a vystupujete, tak si ho samozřejmě všimnete, ale na dráze se zdá být v pořádku."
"Následoval jsem dnes několik aut a zdálo se to být v pořádku. Zkoušeli jsme starty. Mysleli jsme si, že by to mohlo být obtížné vidět na startovní světla, ale vše zatím vypadá v pohodě. Vím, že není hezké, ale jinak je v pořádku," říká pilot Red Bullu.
Souhlasí s ním Fernando Alonso z McLarenu, podle něhož je Halo horší při pohledu zvenčí: "Když se dívám na fotky, tak vidím Halo uprostřed výhledu. Ale když jedete, sak se z různých důvodů soustředíte na dlouhou vzdálenost, nesoustředíte se na prostřední část vozu."
A co zatáčky, v nichž se piloti nezaměřují na body v dálce? "V zatáčkách se díváte vlevo a vpravo od prostředního pilíře, takže s tím není žádný problém," vysvětluje Alonso.
Zajímavého problému si ale jezdci povšimli včera odpoledne, kdy při testech v Barceloně začalo pršet: "Neviděli jste to na hledí přilby. Halo neumožňovalo kapkám deště, aby se dostalo na štítek. Takže jste opravdu neviděli, jestli prší nebo ne. Jen jste to cítili svýma rukama a zadkem," popisuje Sainz.
"To je ten druh deště, který nás jezdce občas vážně štve, protože nevíte, jestli na to můžete 100% tlačit nebo ne. Musíte jen s boxovou zídkou odhadovat a sledovat, jak moc prší. Náš štítek byl ale úplně suchý a venku přitom pršel. To bylo trochu obtížné," dodává španělský pilot Renaultu.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.