Ochrana kokpitu výhled na startovní světla neblokuje, za deště se ale objevil jiný problém

Daniel Ricciardo usedá do vozu vybaveného ochranou kokpitu Halo
Daniel Ricciardo usedá do vozu vybaveného ochranou kokpitu Halo, foto: Red Bull Racing
Petr Hlawiczka 27. února 2018 6:30
Sdílej:

Ochrana kokpitu Halo podle Daniela Ricciarda sice není hezká, ale jinak je fajn. Obavy ze zakrytí startovních světel jsou podle něj liché, výhled z vozu je dobrý. Jenže za deště si včera jezdci povšimli jiného problému.

Před zavedením Halo panovaly velké obavy o to, zda piloti budou kvůli rámu nad hlavou vidět na startovní světla. Podle slov Ricciarda s tím ale nebude problém: "Možná to bude znít hloupě, ale já jsem si ho ani nevšiml. Když nastupujete do auta a vystupujete, tak si ho samozřejmě všimnete, ale na dráze se zdá být v pořádku."

"Následoval jsem dnes několik aut a zdálo se to být v pořádku. Zkoušeli jsme starty. Mysleli jsme si, že by to mohlo být obtížné vidět na startovní světla, ale vše zatím vypadá v pohodě. Vím, že není hezké, ale jinak je v pořádku," říká pilot Red Bullu.

Souhlasí s ním Fernando Alonso z McLarenu, podle něhož je Halo horší při pohledu zvenčí: "Když se dívám na fotky, tak vidím Halo uprostřed výhledu. Ale když jedete, sak se z různých důvodů soustředíte na dlouhou vzdálenost, nesoustředíte se na prostřední část vozu."

A co zatáčky, v nichž se piloti nezaměřují na body v dálce? "V  zatáčkách se díváte vlevo a vpravo od prostředního pilíře, takže s tím není žádný problém," vysvětluje Alonso.

Zajímavého problému si ale jezdci povšimli včera odpoledne, kdy při testech v Barceloně začalo pršet: "Neviděli jste to na hledí přilby. Halo neumožňovalo kapkám deště, aby se dostalo na štítek. Takže jste opravdu neviděli, jestli prší nebo ne. Jen jste to cítili svýma rukama a zadkem," popisuje Sainz.

"To je ten druh deště, který nás jezdce občas vážně štve, protože nevíte, jestli na to můžete 100% tlačit nebo ne. Musíte jen s boxovou zídkou odhadovat a sledovat, jak moc prší. Náš štítek byl ale úplně suchý a venku přitom pršel. To bylo trochu obtížné," dodává španělský pilot Renaultu.

Stalo se