Ochrana kokpitu Halo podle Daniela Ricciarda sice není hezká, ale jinak je fajn. Obavy ze zakrytí startovních světel jsou podle něj liché, výhled z vozu je dobrý. Jenže za deště si včera jezdci povšimli jiného problému.
Před zavedením Halo panovaly velké obavy o to, zda piloti budou kvůli rámu nad hlavou vidět na startovní světla. Podle slov Ricciarda s tím ale nebude problém: "Možná to bude znít hloupě, ale já jsem si ho ani nevšiml. Když nastupujete do auta a vystupujete, tak si ho samozřejmě všimnete, ale na dráze se zdá být v pořádku."
"Následoval jsem dnes několik aut a zdálo se to být v pořádku. Zkoušeli jsme starty. Mysleli jsme si, že by to mohlo být obtížné vidět na startovní světla, ale vše zatím vypadá v pohodě. Vím, že není hezké, ale jinak je v pořádku," říká pilot Red Bullu.
Souhlasí s ním Fernando Alonso z McLarenu, podle něhož je Halo horší při pohledu zvenčí: "Když se dívám na fotky, tak vidím Halo uprostřed výhledu. Ale když jedete, sak se z různých důvodů soustředíte na dlouhou vzdálenost, nesoustředíte se na prostřední část vozu."
A co zatáčky, v nichž se piloti nezaměřují na body v dálce? "V zatáčkách se díváte vlevo a vpravo od prostředního pilíře, takže s tím není žádný problém," vysvětluje Alonso.
Zajímavého problému si ale jezdci povšimli včera odpoledne, kdy při testech v Barceloně začalo pršet: "Neviděli jste to na hledí přilby. Halo neumožňovalo kapkám deště, aby se dostalo na štítek. Takže jste opravdu neviděli, jestli prší nebo ne. Jen jste to cítili svýma rukama a zadkem," popisuje Sainz.
"To je ten druh deště, který nás jezdce občas vážně štve, protože nevíte, jestli na to můžete 100% tlačit nebo ne. Musíte jen s boxovou zídkou odhadovat a sledovat, jak moc prší. Náš štítek byl ale úplně suchý a venku přitom pršel. To bylo trochu obtížné," dodává španělský pilot Renaultu.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.