Daniel Ricciardo sice v Silverstone během natáčecího dne nově představený Red Bull RB14 hned rozbil, nemělo by to však narušit aktivity plánované pro příští týden, kdy začíná předsezónní testování.
Ricciardo dostal jako první šanci si vyzkoušet nový monopost krátce poté, co ho tým v pondělí představil na prvních fotografiích. Neujel ale ani 100 km stanovených pro filmování - na mokré trati v Silverstone v nízké rychlosti havaroval.
Pilotovi se nic nestalo, došlo ale k poškození nosu, předního křídla, zavěšení a podlahy, proto se objevily pochybnosti o tom, zda Red Bull stihne vyrobit dostatek dílů, aby mohl v pondělí v Katalánsku vyrazit na trať. V tuto dobu týmy moc náhradních dílů nemají, produkce všech součástí se stále rozbíhá.
Mluvčí rakouská stáje ale potvrdil, že dokážou urychlit výrobu náhradních dílů, aby zajistili, že vůz RB14 bude v pořádku připraven pro začátek testování v pondělí příští týden.
Red Bull v pondělí i přes havárii zvládl většinu svého programu včetně nácviku zastávek v boxech. Jaké měl Ricciardo z nového vozu dojmy? "Těžko říct z několika kol, prvotní pocit ve voze byl ale dobrý. Už jsem dokázal cítit, že záď hodně sedí i v těch bídných podmínkách. To je povzbuzení."
S výhledem z kokpitu i přes novou ochranu neměl problém: "Zatím jsem s Halo viděl dobře. Předtím jsem s ním odjel jen několik instalačních kol, takže to dnes bylo docela nové, ale fakt jsem si nevšiml, že tam je, což je výtečné. Upřímně, pokud nad tím nic není, tak nevidím na dráze žádné problémy. Byl to dlouhý den, kdy jsme se pokoušeli vše rozjet a dokončit filmování. Ale je mnohem lepší to udělat tady než v Barceloně," dodává Ricciardo.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.