Daniel Ricciardo sice v Silverstone během natáčecího dne nově představený Red Bull RB14 hned rozbil, nemělo by to však narušit aktivity plánované pro příští týden, kdy začíná předsezónní testování.
Ricciardo dostal jako první šanci si vyzkoušet nový monopost krátce poté, co ho tým v pondělí představil na prvních fotografiích. Neujel ale ani 100 km stanovených pro filmování - na mokré trati v Silverstone v nízké rychlosti havaroval.
Pilotovi se nic nestalo, došlo ale k poškození nosu, předního křídla, zavěšení a podlahy, proto se objevily pochybnosti o tom, zda Red Bull stihne vyrobit dostatek dílů, aby mohl v pondělí v Katalánsku vyrazit na trať. V tuto dobu týmy moc náhradních dílů nemají, produkce všech součástí se stále rozbíhá.
Mluvčí rakouská stáje ale potvrdil, že dokážou urychlit výrobu náhradních dílů, aby zajistili, že vůz RB14 bude v pořádku připraven pro začátek testování v pondělí příští týden.
Red Bull v pondělí i přes havárii zvládl většinu svého programu včetně nácviku zastávek v boxech. Jaké měl Ricciardo z nového vozu dojmy? "Těžko říct z několika kol, prvotní pocit ve voze byl ale dobrý. Už jsem dokázal cítit, že záď hodně sedí i v těch bídných podmínkách. To je povzbuzení."
S výhledem z kokpitu i přes novou ochranu neměl problém: "Zatím jsem s Halo viděl dobře. Předtím jsem s ním odjel jen několik instalačních kol, takže to dnes bylo docela nové, ale fakt jsem si nevšiml, že tam je, což je výtečné. Upřímně, pokud nad tím nic není, tak nevidím na dráze žádné problémy. Byl to dlouhý den, kdy jsme se pokoušeli vše rozjet a dokončit filmování. Ale je mnohem lepší to udělat tady než v Barceloně," dodává Ricciardo.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.