Daniel Ricciardo sice v Silverstone během natáčecího dne nově představený Red Bull RB14 hned rozbil, nemělo by to však narušit aktivity plánované pro příští týden, kdy začíná předsezónní testování.
Ricciardo dostal jako první šanci si vyzkoušet nový monopost krátce poté, co ho tým v pondělí představil na prvních fotografiích. Neujel ale ani 100 km stanovených pro filmování - na mokré trati v Silverstone v nízké rychlosti havaroval.
Pilotovi se nic nestalo, došlo ale k poškození nosu, předního křídla, zavěšení a podlahy, proto se objevily pochybnosti o tom, zda Red Bull stihne vyrobit dostatek dílů, aby mohl v pondělí v Katalánsku vyrazit na trať. V tuto dobu týmy moc náhradních dílů nemají, produkce všech součástí se stále rozbíhá.
Mluvčí rakouská stáje ale potvrdil, že dokážou urychlit výrobu náhradních dílů, aby zajistili, že vůz RB14 bude v pořádku připraven pro začátek testování v pondělí příští týden.
Red Bull v pondělí i přes havárii zvládl většinu svého programu včetně nácviku zastávek v boxech. Jaké měl Ricciardo z nového vozu dojmy? "Těžko říct z několika kol, prvotní pocit ve voze byl ale dobrý. Už jsem dokázal cítit, že záď hodně sedí i v těch bídných podmínkách. To je povzbuzení."
S výhledem z kokpitu i přes novou ochranu neměl problém: "Zatím jsem s Halo viděl dobře. Předtím jsem s ním odjel jen několik instalačních kol, takže to dnes bylo docela nové, ale fakt jsem si nevšiml, že tam je, což je výtečné. Upřímně, pokud nad tím nic není, tak nevidím na dráze žádné problémy. Byl to dlouhý den, kdy jsme se pokoušeli vše rozjet a dokončit filmování. Ale je mnohem lepší to udělat tady než v Barceloně," dodává Ricciardo.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.