Red Bull dnes ukázal další počin konstruktéra Adriana Neweyho - monopost RB14, s nímž se bude letos snažit uspět v seriálu velkých cen.
Tým již loni ohlásil spojení s britskou automobilkou Aston Martin, což je na voze patrné. Je vyveden v modrobílých barvách, jde však pouze o přechodné zbarvení - to finální spatříme až příští týden v Barceloně. Nápis hlavního sponzora najdeme na bočních stranách před kokpitem i na zadním křídle.
Bočnice jsou velmi úzké, veškeré vstupní otvory poměrně malé. Před kokpitem je patrná 360° kamera (na obrázku níže červená šipka), přední zavěšení je inovativní - kromě zakřivení zaujme také uchycení k šasi (zelené šipky).
Za volantem jej budou reprezentovat stejně jako loni Daniel Ricciardo a Max Verstappen. O pohon se bude pořád starat Renault, na jehož výkonnost a spolehlivost si občas rakouská stáj nahlas stěžovala. Jeho motor si bude ovšem i letos přejmenovávat dle svého švýcarského sponzora na TAG Heuer.
Ricciardo si nový monopost hned vyzkouší na dráze v Silverstone, kde rakouská stáj dnes organizuje natáčecí den, aby si ověřil jeho základní funkčnost.
Red Bull je letos třetím týmem, který ukázal své auto pro sezónu 2018. Před ním tak učinili minulý týden Haas a Williams. Na jeho poměry jde o nezvyklý počin, v posledních letech totiž patříval obvykle mezi ty poslední.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.