Red Bull dnes ukázal další počin konstruktéra Adriana Neweyho - monopost RB14, s nímž se bude letos snažit uspět v seriálu velkých cen.
Tým již loni ohlásil spojení s britskou automobilkou Aston Martin, což je na voze patrné. Je vyveden v modrobílých barvách, jde však pouze o přechodné zbarvení - to finální spatříme až příští týden v Barceloně. Nápis hlavního sponzora najdeme na bočních stranách před kokpitem i na zadním křídle.
Bočnice jsou velmi úzké, veškeré vstupní otvory poměrně malé. Před kokpitem je patrná 360° kamera (na obrázku níže červená šipka), přední zavěšení je inovativní - kromě zakřivení zaujme také uchycení k šasi (zelené šipky).
Za volantem jej budou reprezentovat stejně jako loni Daniel Ricciardo a Max Verstappen. O pohon se bude pořád starat Renault, na jehož výkonnost a spolehlivost si občas rakouská stáj nahlas stěžovala. Jeho motor si bude ovšem i letos přejmenovávat dle svého švýcarského sponzora na TAG Heuer.
Ricciardo si nový monopost hned vyzkouší na dráze v Silverstone, kde rakouská stáj dnes organizuje natáčecí den, aby si ověřil jeho základní funkčnost.
Red Bull je letos třetím týmem, který ukázal své auto pro sezónu 2018. Před ním tak učinili minulý týden Haas a Williams. Na jeho poměry jde o nezvyklý počin, v posledních letech totiž patříval obvykle mezi ty poslední.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.