Red Bull dnes ukázal další počin konstruktéra Adriana Neweyho - monopost RB14, s nímž se bude letos snažit uspět v seriálu velkých cen.
Tým již loni ohlásil spojení s britskou automobilkou Aston Martin, což je na voze patrné. Je vyveden v modrobílých barvách, jde však pouze o přechodné zbarvení - to finální spatříme až příští týden v Barceloně. Nápis hlavního sponzora najdeme na bočních stranách před kokpitem i na zadním křídle.
Bočnice jsou velmi úzké, veškeré vstupní otvory poměrně malé. Před kokpitem je patrná 360° kamera (na obrázku níže červená šipka), přední zavěšení je inovativní - kromě zakřivení zaujme také uchycení k šasi (zelené šipky).
Za volantem jej budou reprezentovat stejně jako loni Daniel Ricciardo a Max Verstappen. O pohon se bude pořád starat Renault, na jehož výkonnost a spolehlivost si občas rakouská stáj nahlas stěžovala. Jeho motor si bude ovšem i letos přejmenovávat dle svého švýcarského sponzora na TAG Heuer.
Ricciardo si nový monopost hned vyzkouší na dráze v Silverstone, kde rakouská stáj dnes organizuje natáčecí den, aby si ověřil jeho základní funkčnost.
Red Bull je letos třetím týmem, který ukázal své auto pro sezónu 2018. Před ním tak učinili minulý týden Haas a Williams. Na jeho poměry jde o nezvyklý počin, v posledních letech totiž patříval obvykle mezi ty poslední.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.