Ferrari je povzbuzeno výsledky z testování pohonné jednotky pro rok 2018. Daří se jí dosahovat cílů spolehlivosti a zároveň se osvědčuje i nový koncept hlavy válců, které hodlají nasadit v průběhu sezóny.
Piloti letos budou moci během sezóny čítající 21 závodů využít pouze tři motory, proto se výrobci motorů hodně soustředí na jejich spolehlivost. K dalšímu využívání dochází v oblasti spalování oleje. Ferrari se ale podle posledních zpráv v tomto ohledu daří.
Usilovně pracuje na evoluci loňského motoru a nová specifikace dosahuje požadovaných limitů životnosti. V Maranellu se nechtěli pouštět do radikálních změn, zároveň si však přáli, aby vyšší spolehlivost nešla na úkor nižšího výkonu motoru.
Nový šéf vývoje motorů Corrado Iotti navíc pracuje na nové hlavě válců, kterou by Scuderia chtěla nasadit později během sezóny. To by ji mělo pomoci předspalovací fázi motorového cyklu a stáhnout náskok Mercedesu zejména v oblasti kvalifikačních módů.
Motor již nebude obsahovat písty z nové ocelových slitiny (místo tradiční hliníkové), kterou na konci loňského roku v kombinaci s 3D tiskem navrhoval předchozí šéf vývoje motorů Lorenzo Sassi. Protože nedosahovaly kýžených výsledků, tak je u Ferrari na počátku léta zavrhli. Sassi Maranello musel opustit, ale nesmutnil dlouho. O jeho poznatky projevil zájem Mercedes, kde Ital po nucené půlroční přestávce začne brzy pracovat.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.