Ferrari je povzbuzeno výsledky z testování pohonné jednotky pro rok 2018. Daří se jí dosahovat cílů spolehlivosti a zároveň se osvědčuje i nový koncept hlavy válců, které hodlají nasadit v průběhu sezóny.
Piloti letos budou moci během sezóny čítající 21 závodů využít pouze tři motory, proto se výrobci motorů hodně soustředí na jejich spolehlivost. K dalšímu využívání dochází v oblasti spalování oleje. Ferrari se ale podle posledních zpráv v tomto ohledu daří.
Usilovně pracuje na evoluci loňského motoru a nová specifikace dosahuje požadovaných limitů životnosti. V Maranellu se nechtěli pouštět do radikálních změn, zároveň si však přáli, aby vyšší spolehlivost nešla na úkor nižšího výkonu motoru.
Nový šéf vývoje motorů Corrado Iotti navíc pracuje na nové hlavě válců, kterou by Scuderia chtěla nasadit později během sezóny. To by ji mělo pomoci předspalovací fázi motorového cyklu a stáhnout náskok Mercedesu zejména v oblasti kvalifikačních módů.
Motor již nebude obsahovat písty z nové ocelových slitiny (místo tradiční hliníkové), kterou na konci loňského roku v kombinaci s 3D tiskem navrhoval předchozí šéf vývoje motorů Lorenzo Sassi. Protože nedosahovaly kýžených výsledků, tak je u Ferrari na počátku léta zavrhli. Sassi Maranello musel opustit, ale nesmutnil dlouho. O jeho poznatky projevil zájem Mercedes, kde Ital po nucené půlroční přestávce začne brzy pracovat.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.