Ferrari je povzbuzeno výsledky z testování pohonné jednotky pro rok 2018. Daří se jí dosahovat cílů spolehlivosti a zároveň se osvědčuje i nový koncept hlavy válců, které hodlají nasadit v průběhu sezóny.
Piloti letos budou moci během sezóny čítající 21 závodů využít pouze tři motory, proto se výrobci motorů hodně soustředí na jejich spolehlivost. K dalšímu využívání dochází v oblasti spalování oleje. Ferrari se ale podle posledních zpráv v tomto ohledu daří.
Usilovně pracuje na evoluci loňského motoru a nová specifikace dosahuje požadovaných limitů životnosti. V Maranellu se nechtěli pouštět do radikálních změn, zároveň si však přáli, aby vyšší spolehlivost nešla na úkor nižšího výkonu motoru.
Nový šéf vývoje motorů Corrado Iotti navíc pracuje na nové hlavě válců, kterou by Scuderia chtěla nasadit později během sezóny. To by ji mělo pomoci předspalovací fázi motorového cyklu a stáhnout náskok Mercedesu zejména v oblasti kvalifikačních módů.
Motor již nebude obsahovat písty z nové ocelových slitiny (místo tradiční hliníkové), kterou na konci loňského roku v kombinaci s 3D tiskem navrhoval předchozí šéf vývoje motorů Lorenzo Sassi. Protože nedosahovaly kýžených výsledků, tak je u Ferrari na počátku léta zavrhli. Sassi Maranello musel opustit, ale nesmutnil dlouho. O jeho poznatky projevil zájem Mercedes, kde Ital po nucené půlroční přestávce začne brzy pracovat.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.