Ferrari je povzbuzeno výsledky z testování pohonné jednotky pro rok 2018. Daří se jí dosahovat cílů spolehlivosti a zároveň se osvědčuje i nový koncept hlavy válců, které hodlají nasadit v průběhu sezóny.
Piloti letos budou moci během sezóny čítající 21 závodů využít pouze tři motory, proto se výrobci motorů hodně soustředí na jejich spolehlivost. K dalšímu využívání dochází v oblasti spalování oleje. Ferrari se ale podle posledních zpráv v tomto ohledu daří.
Usilovně pracuje na evoluci loňského motoru a nová specifikace dosahuje požadovaných limitů životnosti. V Maranellu se nechtěli pouštět do radikálních změn, zároveň si však přáli, aby vyšší spolehlivost nešla na úkor nižšího výkonu motoru.
Nový šéf vývoje motorů Corrado Iotti navíc pracuje na nové hlavě válců, kterou by Scuderia chtěla nasadit později během sezóny. To by ji mělo pomoci předspalovací fázi motorového cyklu a stáhnout náskok Mercedesu zejména v oblasti kvalifikačních módů.
Motor již nebude obsahovat písty z nové ocelových slitiny (místo tradiční hliníkové), kterou na konci loňského roku v kombinaci s 3D tiskem navrhoval předchozí šéf vývoje motorů Lorenzo Sassi. Protože nedosahovaly kýžených výsledků, tak je u Ferrari na počátku léta zavrhli. Sassi Maranello musel opustit, ale nesmutnil dlouho. O jeho poznatky projevil zájem Mercedes, kde Ital po nucené půlroční přestávce začne brzy pracovat.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.