Americký tým Haas dnes překvapil prvními snímky nového monopostu VF-18. Nejde sice o fotografie skutečného vozu, počítačové rendery přesto potěší.
Vůz je opět vyveden v bílo-černo-červeném zbarvení, na deflektor se objevuje malý zajíc. Vpředu používá zavěšení push-rod, vzadu pull-rod. Zaujme komplexními bočnicovými panely a celkově čistým a precizním vzhledem. Obsahuje ochranu kokpitu Halo i drobnou žraloží ploutev.
"Největší součástí evoluce vozu bylo přidání [ochrany kokpitu] Halo. Aerodynamici to museli hodně studovat a konstruktéři na úpravě šasi tvrdě pracovali, proto může snést požadované zatížení. Celková minimální hmotnost vozu se kvůli Halo zvýšila a těžiště je kvůli pozice Halo zkrátka výš. Ale všichni jsme na stejné lodi," komentuje šéf týmu Günther Steiner.
"Naše auto pro rok 2017 bylo celkem dobré, jen jsme z něj vždy nedostávali to nejlepší, což letos hodláme změnit. Postavili jsme ho co nejlehčí, aby mohlo vézt více závaží. Odvedli jsme lepší práci v rozmístění váhy tam, kde ji chceme mít.
Pravidla zůstala mezi roky 2017 a 2018 celkem stabilní, takže VF-18 je evolucí našeho auto z minulého roku. Je méně o znovuobjevování a spíše o vytříbení. Letos můžete na voze pozorovat prvky, které jsme na něm měli loni," dodává Steiner.
Na následujícím videu si jej můžete prohlédnout ze všech stran:
Bigger. Better. Faster. Lighter. Introducing, the #VF18. pic.twitter.com/sMhqW8WpQ8
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 14, 2018Technické specifikace vozu Haas VF-18: PDF.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.