Americký tým Haas dnes překvapil prvními snímky nového monopostu VF-18. Nejde sice o fotografie skutečného vozu, počítačové rendery přesto potěší.
Vůz je opět vyveden v bílo-černo-červeném zbarvení, na deflektor se objevuje malý zajíc. Vpředu používá zavěšení push-rod, vzadu pull-rod. Zaujme komplexními bočnicovými panely a celkově čistým a precizním vzhledem. Obsahuje ochranu kokpitu Halo i drobnou žraloží ploutev.
"Největší součástí evoluce vozu bylo přidání [ochrany kokpitu] Halo. Aerodynamici to museli hodně studovat a konstruktéři na úpravě šasi tvrdě pracovali, proto může snést požadované zatížení. Celková minimální hmotnost vozu se kvůli Halo zvýšila a těžiště je kvůli pozice Halo zkrátka výš. Ale všichni jsme na stejné lodi," komentuje šéf týmu Günther Steiner.
"Naše auto pro rok 2017 bylo celkem dobré, jen jsme z něj vždy nedostávali to nejlepší, což letos hodláme změnit. Postavili jsme ho co nejlehčí, aby mohlo vézt více závaží. Odvedli jsme lepší práci v rozmístění váhy tam, kde ji chceme mít.
Pravidla zůstala mezi roky 2017 a 2018 celkem stabilní, takže VF-18 je evolucí našeho auto z minulého roku. Je méně o znovuobjevování a spíše o vytříbení. Letos můžete na voze pozorovat prvky, které jsme na něm měli loni," dodává Steiner.
Na následujícím videu si jej můžete prohlédnout ze všech stran:
Bigger. Better. Faster. Lighter. Introducing, the #VF18. pic.twitter.com/sMhqW8WpQ8
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 14, 2018Technické specifikace vozu Haas VF-18: PDF.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.