Lorenzo Sassi, kterého loni v létě vyhodil šéf Ferrari Sergio Marchionne, začne brzy pracovat pro Mercedes. Pomůže mu k dalším úspěchům jako jiný zkušený inženýr, jenž musel před léty Maranello opustit?
Následuje tak šlépěje konstruktéra šasi Alda Costy, jenž musel opustit Maranello po neúspěšném útoku na titul v sezóně 2010, poté se však dočkal většího podstatně většího ocenění i úspěchů u Stříbrných šípů.
Sassi byl zodpovědný za vývoj motoru, který se v průběhu roku nešel podle plánu. Velká snaha Ferrari minimálně se dotáhnout na úroveň Mercedesu ve druhé části sezóny 2017 nebyla úspěšná, a stáj tak nenavázala na silný začátek, kdy se Mercedes v některých podnicích navíc trápil se svým šasi a pneumatikami. V klíčových fázích se u Ferrari objevily také problémy se spolehlivostí.
Konstruktér motorů tak putoval na nucenou dovolenou, po které se objeví v Brixworthu, kde posílí tým Andyho Cowella, jenž má na starosti vývoj pohonných jednotek Mercedes. Bude představovat cenný přírůstek, protože přinese informace o technickém vývoji u Ferrari, jeho schopnostech, nové kultuře pod Marchionnem a technickým šéfem Mattiem Binottem.
Stáj z Maranella se bude letos snažit bezpochyby stavět na skvělém voze, který postavila loni, zatímco Mercedes se bude snažit zkrotit svou loňskou primadonu a zapracovat na jejich slabinách. Čeká nás tedy znovu zajímavé bitva, a to i na poli pohonných jednotek, kde má německý tým stále navrch.
Ve předchozích čtyřech sezónách přispěly k jeho čtyřem titulům v řadě za sebou. Kromě vysokého špičkového výkonu se Stříbrné šípy těší z nejlepších kvalifikačních módů, díky kterým zajíždí až o půl sekundy na kolo rychlejší časy (krátkodobě je využívá i v průběhu velkých cen), ale také z výborné spolehlivosti v závodech, která má minimální dopad na jeho výkonnost.
Ferrari loni stáhlo náskok Mercedesu v kvalifikacích, kdy také vylepšilo své módy a získalo několik pozic na čele startovního roštu, další pokrok v této oblasti ale bude klíčový, protože po stránce šasi se toho letos moc nemění, i když všichni hlásí z aerodynamických tunelů velké zisky výkonnosti během zimy.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.