Lorenzo Sassi, kterého loni v létě vyhodil šéf Ferrari Sergio Marchionne, začne brzy pracovat pro Mercedes. Pomůže mu k dalším úspěchům jako jiný zkušený inženýr, jenž musel před léty Maranello opustit?
Následuje tak šlépěje konstruktéra šasi Alda Costy, jenž musel opustit Maranello po neúspěšném útoku na titul v sezóně 2010, poté se však dočkal většího podstatně většího ocenění i úspěchů u Stříbrných šípů.
Sassi byl zodpovědný za vývoj motoru, který se v průběhu roku nešel podle plánu. Velká snaha Ferrari minimálně se dotáhnout na úroveň Mercedesu ve druhé části sezóny 2017 nebyla úspěšná, a stáj tak nenavázala na silný začátek, kdy se Mercedes v některých podnicích navíc trápil se svým šasi a pneumatikami. V klíčových fázích se u Ferrari objevily také problémy se spolehlivostí.
Konstruktér motorů tak putoval na nucenou dovolenou, po které se objeví v Brixworthu, kde posílí tým Andyho Cowella, jenž má na starosti vývoj pohonných jednotek Mercedes. Bude představovat cenný přírůstek, protože přinese informace o technickém vývoji u Ferrari, jeho schopnostech, nové kultuře pod Marchionnem a technickým šéfem Mattiem Binottem.
Stáj z Maranella se bude letos snažit bezpochyby stavět na skvělém voze, který postavila loni, zatímco Mercedes se bude snažit zkrotit svou loňskou primadonu a zapracovat na jejich slabinách. Čeká nás tedy znovu zajímavé bitva, a to i na poli pohonných jednotek, kde má německý tým stále navrch.
Ve předchozích čtyřech sezónách přispěly k jeho čtyřem titulům v řadě za sebou. Kromě vysokého špičkového výkonu se Stříbrné šípy těší z nejlepších kvalifikačních módů, díky kterým zajíždí až o půl sekundy na kolo rychlejší časy (krátkodobě je využívá i v průběhu velkých cen), ale také z výborné spolehlivosti v závodech, která má minimální dopad na jeho výkonnost.
Ferrari loni stáhlo náskok Mercedesu v kvalifikacích, kdy také vylepšilo své módy a získalo několik pozic na čele startovního roštu, další pokrok v této oblasti ale bude klíčový, protože po stránce šasi se toho letos moc nemění, i když všichni hlásí z aerodynamických tunelů velké zisky výkonnosti během zimy.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.