Marcus Ericsson věří, že jeho Sauber čeká s přechodem na aktuální specifikace pohonných jednotek Ferrari velký pokrok ve výkonnosti.
Švédský pilot už viděl na počítači snímky nového vozu C37 a moc se těší na velký pokrok, který podle něj učiní díky užším vazbám na Ferrari a jeho novým motorům.
"Myslím, že jde o velký skok, míst stejný motor jako Cavallino. Tým má hodně sebevědomí a touhu po tom, aby se mu dobře vedlo. Viděl jsem auto na počítačových renderech a vypadá moc pěkně - mělo by jít o důležitý krok kupředu," pochvaluje si Ericsson.
"Partnerství s Alfou Romeo znamená návrat historické značky do F1. Jde o důvod víc věřit tomu, že nám Ferrari poskytne maximální podporu k růstu. Pevně tomu věřím," pokračuje jezdec Sauberu, který zbarvení nového vozu C37 představil již loni na společné prezentaci s italskou automobilkou.
Tým skončil v šampionátu poslední, používal však rok staré motory Ferrari. Letos chtějí bojovat s týmy středu pole a občas dosáhnout nějakého zářného výsledku.
"Postavíme se proti Haasu a Toro Rosso. Myslím, že příští sezóna bude v některých závodech velmi nepředvídatelná. Může to jít velmi dobře a občas bychom mohli bojovat i s Renaultem a s Force Indií. Ale přijdou i jiné závody, kde se objeví problémy a my budeme níže," předpokládá Ericsson.
"Cílem je jednoduše dostat se do skupiny týmů, která je uprostřed pole. Je však jasné, že závod po závodu půjde o velmi otevřenou bitvu. Chci být v té nejlepší možné formě, abych nalezl satisfakci za to, co nám scházelo v roce 2017," dodává 27letý pilot.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.