Marcus Ericsson věří, že jeho Sauber čeká s přechodem na aktuální specifikace pohonných jednotek Ferrari velký pokrok ve výkonnosti.
Švédský pilot už viděl na počítači snímky nového vozu C37 a moc se těší na velký pokrok, který podle něj učiní díky užším vazbám na Ferrari a jeho novým motorům.
"Myslím, že jde o velký skok, míst stejný motor jako Cavallino. Tým má hodně sebevědomí a touhu po tom, aby se mu dobře vedlo. Viděl jsem auto na počítačových renderech a vypadá moc pěkně - mělo by jít o důležitý krok kupředu," pochvaluje si Ericsson.
"Partnerství s Alfou Romeo znamená návrat historické značky do F1. Jde o důvod víc věřit tomu, že nám Ferrari poskytne maximální podporu k růstu. Pevně tomu věřím," pokračuje jezdec Sauberu, který zbarvení nového vozu C37 představil již loni na společné prezentaci s italskou automobilkou.
Tým skončil v šampionátu poslední, používal však rok staré motory Ferrari. Letos chtějí bojovat s týmy středu pole a občas dosáhnout nějakého zářného výsledku.
"Postavíme se proti Haasu a Toro Rosso. Myslím, že příští sezóna bude v některých závodech velmi nepředvídatelná. Může to jít velmi dobře a občas bychom mohli bojovat i s Renaultem a s Force Indií. Ale přijdou i jiné závody, kde se objeví problémy a my budeme níže," předpokládá Ericsson.
"Cílem je jednoduše dostat se do skupiny týmů, která je uprostřed pole. Je však jasné, že závod po závodu půjde o velmi otevřenou bitvu. Chci být v té nejlepší možné formě, abych nalezl satisfakci za to, co nám scházelo v roce 2017," dodává 27letý pilot.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.