Marcus Ericsson věří, že jeho Sauber čeká s přechodem na aktuální specifikace pohonných jednotek Ferrari velký pokrok ve výkonnosti.
Švédský pilot už viděl na počítači snímky nového vozu C37 a moc se těší na velký pokrok, který podle něj učiní díky užším vazbám na Ferrari a jeho novým motorům.
"Myslím, že jde o velký skok, míst stejný motor jako Cavallino. Tým má hodně sebevědomí a touhu po tom, aby se mu dobře vedlo. Viděl jsem auto na počítačových renderech a vypadá moc pěkně - mělo by jít o důležitý krok kupředu," pochvaluje si Ericsson.
"Partnerství s Alfou Romeo znamená návrat historické značky do F1. Jde o důvod víc věřit tomu, že nám Ferrari poskytne maximální podporu k růstu. Pevně tomu věřím," pokračuje jezdec Sauberu, který zbarvení nového vozu C37 představil již loni na společné prezentaci s italskou automobilkou.
Tým skončil v šampionátu poslední, používal však rok staré motory Ferrari. Letos chtějí bojovat s týmy středu pole a občas dosáhnout nějakého zářného výsledku.
"Postavíme se proti Haasu a Toro Rosso. Myslím, že příští sezóna bude v některých závodech velmi nepředvídatelná. Může to jít velmi dobře a občas bychom mohli bojovat i s Renaultem a s Force Indií. Ale přijdou i jiné závody, kde se objeví problémy a my budeme níže," předpokládá Ericsson.
"Cílem je jednoduše dostat se do skupiny týmů, která je uprostřed pole. Je však jasné, že závod po závodu půjde o velmi otevřenou bitvu. Chci být v té nejlepší možné formě, abych nalezl satisfakci za to, co nám scházelo v roce 2017," dodává 27letý pilot.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.