Bernieho Ecclestonea rozhodnutí nových majitelů zbavit se děvčat (tzv. grid girls) ze startovního roštu hodně překvapilo.
Obchodní ředitel F1 Sean Bratches tento krok zdůvodnil takto: "Cítíme, že tento zvyk neodráží hodnoty naší značky a je jasně v rozporu se společenskými normami moderní společnosti. Nevěříme, že by tato praxe byla vhodnou či důležitou pro Formuli 1 a její starší či mladé fanoušky po celém světě."
Ecclestone nad tím ale jen nechápavě kroutí hlavou: "Tyto holky byly součástí show. Fanoušci milují kouzlo krásy. Patřily k show a podívané. To byste měli dovolit. Piloti je mají rádi, diváci je mají rádi a nikomu nevadí," popisuje bývalý dlouholetý šéf F1.
"Nechápu, jak někoho může urážet dobře vypadající holka stojící před vozem Formule 1 se jménem pilota a číslem," pokračuje Bernie, podle něhož se v této chvíli stávají všichni "tak trochu puritánští."
A jak na to reagují samotná děvčata, která postávala na startovním roštu? "Štve mě to. Formule 1 podlehla minoritě, aby byla politicky korektní. Jsem jednou z těch šťastných, která na tom není závislá jako na hlavním zdroji příjmů, jsou tam ale holky, u kterých tomu tak je. Vím, že vypadají hezky, když stojí na roštu... My to milujeme, nechceme, aby nám to bylo odepřeno," říká například Charlotta Gashová.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.