Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown očekává konečně povedenou sezónu. Potvrzuje rovněž, že Formule 1 pro Fernanda Alonsa navzdory účasti v jiných sériích zůstává prioritou číslo jedna.
Španělský pilot sice bude závodit i ve vytrvalostním šampionátu FIA WEC, přesto na rozdíl od minulého ročníku nevynechá ani jedinou velkou cenu: "Jeho prioritou je Formule 1, takže jsme otevřeni dalším závodním aktivitám, pokud F1 - jeho priorita č. 1 - nebude nikterak narušena," uvádí Brown.
Loni kvůli Indy 500 vynechal závod v Monaku, kde ho nahradil Jenson Button, jenže letos McLaren po přechodu na motory Renault očekává, že bude podstatně konkurenceschopnější.
"Všechno jde s konstrukcí auta opravdu dobře. Zvládli jsme nárazový testy a vše pokračuje podle plánu. Auto představíme 23. února a na dráhu poprvé vyrazíme 26. února," potvrzuje pri Diario AS výkonný ředitel McLarenu.
"Všechny simulace nás dostávají tam, kde jsme chtěli být minulý rok. Simulace někdy nefungují, když vyjedete na trať, ale minulý rok častěji spíše fungovaly než naopak, proto si myslím, že nás čeká solidní sezóna," uzavírá Brown.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.