Nazývat Sergeje Sirotkina platícím pilotem je podle jeho sponzora Borise Rotenberga čistou lží. Peníze v získání závodního místa u Williamsu dle jeho slov neměly hrát rozhodující roli.
Právě tomuto ruskému miliardáři ale Sirotkin vděčí za své místo u Williamsu, protože do rozpočtu britského týmu přispěje částkou kolem 435 mil. korun. Rotenberg je přítel prezidenta Vladimíra Putina a zakladatel SMP banky. Kromě toho provozuje závodní tým SMP Racing, jehož závodní program se podobá programu Red Bullu.
"Vždy jsem říkal, že nebojujeme o Formuli 1, protože to je velmi politický příběh a nefunguje to, pokud vám chybí podpora z různých stran," uvedl k potenciálnímu vstupu se svým týmem do F1. Nyní jej těší to, že tam dostal svého jezdce Sirotkina.
"Byl rychlejší než Kubica. To jen pro ty lidi, kteří tvrdí, že si místo koupil. To je naprostá lež! Ten kluk na tom pracoval pět let od té doby, co se připojil k našemu programu. Finance v tom nemůžou hrát rozhodující roli," tvrdí Rotenberg pro ruskou Fontanku.
Připouští, že SMP Racing platí Williamsu, podole něj však jdou peníze "na vývoj vozu. Přirozeně, že s tím souvisejí náklady. Motorsport není levný. Nejde o hračku, abych se pobavil," vysvětluje.
I když Sirotkin loni plnil úlohu rezervního jezdce Renaultu, tak Rotenberg neusiloval o závodní sedačku pro svého svěřence u francouzského týmu: "Ne. Williams je historicky důležitější tým. Více se soustředí na výsledek."
Rovněž popírá, že by přítomnost Lance Strolla, jehož bohatý otec je u Williamsu vlivnou osobností, mohla Sirotkinovi nějak komplikovat život: "Nemyslím si. Je jasné, že i když jde o jeden tým, tak na dráze jede každý za sebe."
"Řekl jsem mu [Sirotkinovi], že ke každému závodu by měl přistoupit jako ke svému poslednímu, i kdybychom tam Williamsu pomáhali zrychlit auto," dodává Rotenberg.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.