Nazývat Sergeje Sirotkina platícím pilotem je podle jeho sponzora Borise Rotenberga čistou lží. Peníze v získání závodního místa u Williamsu dle jeho slov neměly hrát rozhodující roli.
Právě tomuto ruskému miliardáři ale Sirotkin vděčí za své místo u Williamsu, protože do rozpočtu britského týmu přispěje částkou kolem 435 mil. korun. Rotenberg je přítel prezidenta Vladimíra Putina a zakladatel SMP banky. Kromě toho provozuje závodní tým SMP Racing, jehož závodní program se podobá programu Red Bullu.
"Vždy jsem říkal, že nebojujeme o Formuli 1, protože to je velmi politický příběh a nefunguje to, pokud vám chybí podpora z různých stran," uvedl k potenciálnímu vstupu se svým týmem do F1. Nyní jej těší to, že tam dostal svého jezdce Sirotkina.
"Byl rychlejší než Kubica. To jen pro ty lidi, kteří tvrdí, že si místo koupil. To je naprostá lež! Ten kluk na tom pracoval pět let od té doby, co se připojil k našemu programu. Finance v tom nemůžou hrát rozhodující roli," tvrdí Rotenberg pro ruskou Fontanku.
Připouští, že SMP Racing platí Williamsu, podole něj však jdou peníze "na vývoj vozu. Přirozeně, že s tím souvisejí náklady. Motorsport není levný. Nejde o hračku, abych se pobavil," vysvětluje.
I když Sirotkin loni plnil úlohu rezervního jezdce Renaultu, tak Rotenberg neusiloval o závodní sedačku pro svého svěřence u francouzského týmu: "Ne. Williams je historicky důležitější tým. Více se soustředí na výsledek."
Rovněž popírá, že by přítomnost Lance Strolla, jehož bohatý otec je u Williamsu vlivnou osobností, mohla Sirotkinovi nějak komplikovat život: "Nemyslím si. Je jasné, že i když jde o jeden tým, tak na dráze jede každý za sebe."
"Řekl jsem mu [Sirotkinovi], že ke každému závodu by měl přistoupit jako ke svému poslednímu, i kdybychom tam Williamsu pomáhali zrychlit auto," dodává Rotenberg.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.