Nazývat Sergeje Sirotkina platícím pilotem je podle jeho sponzora Borise Rotenberga čistou lží. Peníze v získání závodního místa u Williamsu dle jeho slov neměly hrát rozhodující roli.
Právě tomuto ruskému miliardáři ale Sirotkin vděčí za své místo u Williamsu, protože do rozpočtu britského týmu přispěje částkou kolem 435 mil. korun. Rotenberg je přítel prezidenta Vladimíra Putina a zakladatel SMP banky. Kromě toho provozuje závodní tým SMP Racing, jehož závodní program se podobá programu Red Bullu.
"Vždy jsem říkal, že nebojujeme o Formuli 1, protože to je velmi politický příběh a nefunguje to, pokud vám chybí podpora z různých stran," uvedl k potenciálnímu vstupu se svým týmem do F1. Nyní jej těší to, že tam dostal svého jezdce Sirotkina.
"Byl rychlejší než Kubica. To jen pro ty lidi, kteří tvrdí, že si místo koupil. To je naprostá lež! Ten kluk na tom pracoval pět let od té doby, co se připojil k našemu programu. Finance v tom nemůžou hrát rozhodující roli," tvrdí Rotenberg pro ruskou Fontanku.
Připouští, že SMP Racing platí Williamsu, podole něj však jdou peníze "na vývoj vozu. Přirozeně, že s tím souvisejí náklady. Motorsport není levný. Nejde o hračku, abych se pobavil," vysvětluje.
I když Sirotkin loni plnil úlohu rezervního jezdce Renaultu, tak Rotenberg neusiloval o závodní sedačku pro svého svěřence u francouzského týmu: "Ne. Williams je historicky důležitější tým. Více se soustředí na výsledek."
Rovněž popírá, že by přítomnost Lance Strolla, jehož bohatý otec je u Williamsu vlivnou osobností, mohla Sirotkinovi nějak komplikovat život: "Nemyslím si. Je jasné, že i když jde o jeden tým, tak na dráze jede každý za sebe."
"Řekl jsem mu [Sirotkinovi], že ke každému závodu by měl přistoupit jako ke svému poslednímu, i kdybychom tam Williamsu pomáhali zrychlit auto," dodává Rotenberg.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.