Frédéric Vasseur ihned po svém nástupu na pozici šéfa týmu zrušil smlouvu mezi Sauberem a Hondou, která měla v roce 2018 švýcarskému týmu dodávat pohonné jednotky. Na tomto zrušení začal pracovat hodinu po svém nástupu na pozici.
Ještě pod vedením Monishy Kaltenbornové, předchozí šéfky Sauberu, bylo dohodnuto, že se švýcarský tým stane druhou stájí v F1, kterou budou pohánět motory Honda. Frédéric Vasseur měl ale obavy z trablů, které s pohonnými jednotkami Honda zažíval McLaren, a tak chtěl naopak prohloubit spolupráci s Ferrari.
"Připojil jsem se [k týmu] 17. července v 9 hodin ráno a meeting [ohledně Hondy] byl v 10. Pro mě to bylo důležité. Nikdy není jednoduché hned vyměnit dodavatele motorů, ale Honda nebyla v dobré formě. Navíc, a to pro mě bylo možná nejdůležitější, jsme byli propojení s McLarenem kvůli převodovkám a neměli jsme absolutně žádné interní zdroje, abychom si je dělali sami," říká Frédéric Vasseur.
"Mám nějaké kontakty v McLarenu, a tak jsem byl přesvědčen, že se budou maximálně snažit, aby se rozešli s Hondou. Takže jsem nebyl v pozici, abych to riskoval. Představte si dnes, jaké by to bylo, kdybych musel žádat McLaren o převodovky Honda? Byla by to totální noční můra. Byli jsme v procesu práce na voze pro rok 2018, takže jsme nebyli schopni to rozhodnutí oddalovat," pokračuje Vasseur.
Sauber se pak následně dohodl na nové smlouvě s Ferrari, která mu zaručuje aktuální pohonné jednotky Ferrari poté, co sezonu 2017 švýcarský tým absolvoval s rok starým motorem Ferrari. Partnerství pak bylo ještě dále posíleno tím, když se Alfa Romeo stala titulárním sponzorem týmu. Sauber navíc angažoval šampióna F2 a chráněnce Ferrari, Charlese Leclerca jako závodního pilota pro sezonu 2018 vedle Marcuse Ericssona.
Vasseur vloni přišel do Sauberu jen pár měsíců poté, co opustil seniorskou pozici v rámci Renaultu, kde se jeho dlouhodobá strategická vize vedení týmu neshodovala s vizí Cyrila Abiteboula. Ačkoliv Vasseur dle vlastních slov svého působení u Renaultu nelituje, tak připouští, že v F1 měl nedokončený kus práce, zvláště když zvážíme jeho úspěchy ve vedoucích rolích s týmy ASM/ART Grand Prix v nižších sériích.
"Svých posledních 27 let jsem strávil na závodní dráze a člověk chce uspět. Nechcete skončit takto [jako u Renaultu]. Nemá to nic co dočinění s nějakou odplatou nebo pomstou. Hledal jsem v F1 dobrý projekt a myslím, že Sauber je pro mě skvělý. Nechci říct, že Renault nebyl dobrý [projekt].
Ale měl jsem trošku problém vyjít s jejich systémem. Proto bylo lepší skončit a odejít, protože mám ve svém životě ještě jiné projekty. Byl jsem rád za pauzu - i když po šesti měsících už byla až moc dlouhá. Moje žena tlačila na to, abych si našel něco jiného. Řekla mi, ať už nezůstávám doma. Pak jsme začali jednat se Sauberem. Jednání byla dobrá, stejně jako projekt. Daleko více odpovídal mým očekáváním a projektům, které jsem měl na začátku své kariéry."
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.