Frédéric Vasseur ihned po svém nástupu na pozici šéfa týmu zrušil smlouvu mezi Sauberem a Hondou, která měla v roce 2018 švýcarskému týmu dodávat pohonné jednotky. Na tomto zrušení začal pracovat hodinu po svém nástupu na pozici.
Ještě pod vedením Monishy Kaltenbornové, předchozí šéfky Sauberu, bylo dohodnuto, že se švýcarský tým stane druhou stájí v F1, kterou budou pohánět motory Honda. Frédéric Vasseur měl ale obavy z trablů, které s pohonnými jednotkami Honda zažíval McLaren, a tak chtěl naopak prohloubit spolupráci s Ferrari.
"Připojil jsem se [k týmu] 17. července v 9 hodin ráno a meeting [ohledně Hondy] byl v 10. Pro mě to bylo důležité. Nikdy není jednoduché hned vyměnit dodavatele motorů, ale Honda nebyla v dobré formě. Navíc, a to pro mě bylo možná nejdůležitější, jsme byli propojení s McLarenem kvůli převodovkám a neměli jsme absolutně žádné interní zdroje, abychom si je dělali sami," říká Frédéric Vasseur.
"Mám nějaké kontakty v McLarenu, a tak jsem byl přesvědčen, že se budou maximálně snažit, aby se rozešli s Hondou. Takže jsem nebyl v pozici, abych to riskoval. Představte si dnes, jaké by to bylo, kdybych musel žádat McLaren o převodovky Honda? Byla by to totální noční můra. Byli jsme v procesu práce na voze pro rok 2018, takže jsme nebyli schopni to rozhodnutí oddalovat," pokračuje Vasseur.
Sauber se pak následně dohodl na nové smlouvě s Ferrari, která mu zaručuje aktuální pohonné jednotky Ferrari poté, co sezonu 2017 švýcarský tým absolvoval s rok starým motorem Ferrari. Partnerství pak bylo ještě dále posíleno tím, když se Alfa Romeo stala titulárním sponzorem týmu. Sauber navíc angažoval šampióna F2 a chráněnce Ferrari, Charlese Leclerca jako závodního pilota pro sezonu 2018 vedle Marcuse Ericssona.
Vasseur vloni přišel do Sauberu jen pár měsíců poté, co opustil seniorskou pozici v rámci Renaultu, kde se jeho dlouhodobá strategická vize vedení týmu neshodovala s vizí Cyrila Abiteboula. Ačkoliv Vasseur dle vlastních slov svého působení u Renaultu nelituje, tak připouští, že v F1 měl nedokončený kus práce, zvláště když zvážíme jeho úspěchy ve vedoucích rolích s týmy ASM/ART Grand Prix v nižších sériích.
"Svých posledních 27 let jsem strávil na závodní dráze a člověk chce uspět. Nechcete skončit takto [jako u Renaultu]. Nemá to nic co dočinění s nějakou odplatou nebo pomstou. Hledal jsem v F1 dobrý projekt a myslím, že Sauber je pro mě skvělý. Nechci říct, že Renault nebyl dobrý [projekt].
Ale měl jsem trošku problém vyjít s jejich systémem. Proto bylo lepší skončit a odejít, protože mám ve svém životě ještě jiné projekty. Byl jsem rád za pauzu - i když po šesti měsících už byla až moc dlouhá. Moje žena tlačila na to, abych si našel něco jiného. Řekla mi, ať už nezůstávám doma. Pak jsme začali jednat se Sauberem. Jednání byla dobrá, stejně jako projekt. Daleko více odpovídal mým očekáváním a projektům, které jsem měl na začátku své kariéry."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.