Nejvyšší šéf Mercedesu Dieter Zetsche popisuje sebe a šéfa Ferrari Sergia Marchionneho jako "dobrého a zlého policajta," na budoucí podobě pravidel v F1 se však 100% shodují.
"Jsme dobrým a špatným policajtem. Na dráze se vzájemně porážíme jako šílení a snažíme se získat výhodu v podobě každé desetinky sekundy, zároveň se ale 100% shodujeme v názorech na F1 a na naše strategické činy v F1. Jsme dobrými přáteli," prozrazuje pro Autocar Zetsche.
Mercedes s Ferrari ovládli minulou sezónu F1, v níž mají také nejlepší pohonné jednotky, jejichž architektury se při budoucích navrhovaných změnách nechtějí vzdát. Místo toho, aby se podřídily plánům Liberty, raději pohrozili svým odchodem.
Podle Zetscheho je Mercedes i přes svou dominanci Formuli 1 stále oddán: "Zůstaneme v F1, ale její samotná platforma musí i nadále dávat smysl a pozitivně se vyvíjet," upozorňuje.
A docela by uvítal, kdyby jim soupeři byli blíže: "Mnohokrát jsem řekl, že nejlepším výsledkem by bylo vyhrát šampionát o jediný bod v posledním závodě. Na dráze jsem si tímto svým tvrzením v poslední polovině minulé sezóny nebyl tak jistý."
"Aby bylo jasno: chceme být úspěšní. Přejeme si, aby úspěšnou byla platforma - a když jeden dominuje, tak to moc nepomáhá. Potřebujeme silnější soupeře a změny v pravidlech, které by všem poskytly nová auta, což se v minulé sezóně do určité míry podařilo," pokračuje šéf Mercedesu.
F1 se podle něj musí zlepšit i v zapojení fanoušků: "Myslím, že nabízí hodně dobrou show, je tam však potenciál. Digitální stránka se podle mě dá podstatně zlepšit."
"Měly by existovat příležitosti pro zapojení fanoušků - například sedět v obývacím pokoji a zkusit si to za nějaký tým na své obrazovce a virtuálně porážet ostatní týmy," dodává Zetsche, jenž by si přál také zvýšit návštěvnost závodů na okruzích. "Nejde jen o to, z ní vymačkat co nejvíce peněz."
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.