Nejvyšší šéf Mercedesu Dieter Zetsche popisuje sebe a šéfa Ferrari Sergia Marchionneho jako "dobrého a zlého policajta," na budoucí podobě pravidel v F1 se však 100% shodují.
"Jsme dobrým a špatným policajtem. Na dráze se vzájemně porážíme jako šílení a snažíme se získat výhodu v podobě každé desetinky sekundy, zároveň se ale 100% shodujeme v názorech na F1 a na naše strategické činy v F1. Jsme dobrými přáteli," prozrazuje pro Autocar Zetsche.
Mercedes s Ferrari ovládli minulou sezónu F1, v níž mají také nejlepší pohonné jednotky, jejichž architektury se při budoucích navrhovaných změnách nechtějí vzdát. Místo toho, aby se podřídily plánům Liberty, raději pohrozili svým odchodem.
Podle Zetscheho je Mercedes i přes svou dominanci Formuli 1 stále oddán: "Zůstaneme v F1, ale její samotná platforma musí i nadále dávat smysl a pozitivně se vyvíjet," upozorňuje.
A docela by uvítal, kdyby jim soupeři byli blíže: "Mnohokrát jsem řekl, že nejlepším výsledkem by bylo vyhrát šampionát o jediný bod v posledním závodě. Na dráze jsem si tímto svým tvrzením v poslední polovině minulé sezóny nebyl tak jistý."
"Aby bylo jasno: chceme být úspěšní. Přejeme si, aby úspěšnou byla platforma - a když jeden dominuje, tak to moc nepomáhá. Potřebujeme silnější soupeře a změny v pravidlech, které by všem poskytly nová auta, což se v minulé sezóně do určité míry podařilo," pokračuje šéf Mercedesu.
F1 se podle něj musí zlepšit i v zapojení fanoušků: "Myslím, že nabízí hodně dobrou show, je tam však potenciál. Digitální stránka se podle mě dá podstatně zlepšit."
"Měly by existovat příležitosti pro zapojení fanoušků - například sedět v obývacím pokoji a zkusit si to za nějaký tým na své obrazovce a virtuálně porážet ostatní týmy," dodává Zetsche, jenž by si přál také zvýšit návštěvnost závodů na okruzích. "Nejde jen o to, z ní vymačkat co nejvíce peněz."
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.