Nejvyšší šéf Mercedesu Dieter Zetsche popisuje sebe a šéfa Ferrari Sergia Marchionneho jako "dobrého a zlého policajta," na budoucí podobě pravidel v F1 se však 100% shodují.
"Jsme dobrým a špatným policajtem. Na dráze se vzájemně porážíme jako šílení a snažíme se získat výhodu v podobě každé desetinky sekundy, zároveň se ale 100% shodujeme v názorech na F1 a na naše strategické činy v F1. Jsme dobrými přáteli," prozrazuje pro Autocar Zetsche.
Mercedes s Ferrari ovládli minulou sezónu F1, v níž mají také nejlepší pohonné jednotky, jejichž architektury se při budoucích navrhovaných změnách nechtějí vzdát. Místo toho, aby se podřídily plánům Liberty, raději pohrozili svým odchodem.
Podle Zetscheho je Mercedes i přes svou dominanci Formuli 1 stále oddán: "Zůstaneme v F1, ale její samotná platforma musí i nadále dávat smysl a pozitivně se vyvíjet," upozorňuje.
A docela by uvítal, kdyby jim soupeři byli blíže: "Mnohokrát jsem řekl, že nejlepším výsledkem by bylo vyhrát šampionát o jediný bod v posledním závodě. Na dráze jsem si tímto svým tvrzením v poslední polovině minulé sezóny nebyl tak jistý."
"Aby bylo jasno: chceme být úspěšní. Přejeme si, aby úspěšnou byla platforma - a když jeden dominuje, tak to moc nepomáhá. Potřebujeme silnější soupeře a změny v pravidlech, které by všem poskytly nová auta, což se v minulé sezóně do určité míry podařilo," pokračuje šéf Mercedesu.
F1 se podle něj musí zlepšit i v zapojení fanoušků: "Myslím, že nabízí hodně dobrou show, je tam však potenciál. Digitální stránka se podle mě dá podstatně zlepšit."
"Měly by existovat příležitosti pro zapojení fanoušků - například sedět v obývacím pokoji a zkusit si to za nějaký tým na své obrazovce a virtuálně porážet ostatní týmy," dodává Zetsche, jenž by si přál také zvýšit návštěvnost závodů na okruzích. "Nejde jen o to, z ní vymačkat co nejvíce peněz."
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.