Prezident Ferrari Sergio Marchionne strávil několik posledních dní v Maranellu, kde kontroloval práce na monopostu pro letošní sezónu Formule 1. S jakými závěry přichází?
Loni ho Scuderia moc nepotěšila, když zklamala na domácí půdě v Monze a nakonec po sérii chyb ani nemohla až do konce sezóny bojovat s Mercedesem o titul. Letos očekává se stejnou jezdeckou sestavou skládající se se Sebastiana Vettela a Kimiho Räikkönena lepší výsledky a zisk mistrovské trofeje.
"Byl jsem poslední několik dnů v Maranellu a konstruktéři mi přišli skoro až příliš uvolnění. Z toho můžu vyvodit pouze to, že jsme vyrobili křáp nebo skutečnou bestii," hodnotí pro Gazzettu dello Sport Marchionne práce na novém monopostu v italské továrně.
"Dali jsme všechno do toho, abychom měli super rychlé auto. Budete si muset počkat do 22. února, kdy jej představíme," odmítá zabíhat do detailů týkající se konstrukce vozu, jenž má mít navzdory stabilním pravidlům větší rozvor než loni (Ferrari SF70H 3594 mm, Mercedes F1 W08 EQ Power+ měl pro srovnání 3760 mm).
S nejvyššími cíli se netají: "Vyhrát mistrovství světa v F1 a vydělat s Ferrari spoustu peněz," upozorňuje také nepřímo na to, že účast ve špičkovém odvětví motorsportu pro ně musí mít ekonomický smysl. Noví majitelé totiž hodlají změnit systém distribuce příjmů a stáji z Maranella hrozí, že přijde o svůj unikátní historický bonus (90 mil. dolarů), který nikdo jiný nedostává.
Dále prozradil, že už nepřemýšlí o tom, jak využít značku Maserati ve Formuli E, ale spíše o tom, že "by to mělo větší smysl to s ní zkusit v F1 s týmem Haas za rozumných nákladů." Šéf Haasu Günther Steiner nedávno řekl, že by se takovému partnerství zřejmě nebránili, ale konkrétní návrh od Ferrari zatím nepřišel.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.