Již tento týden si Fernando Alonso poprvé vyzkouší nový vůz na okruhu Daytona International Speedway v rámci příprav na známou americkou čtyřiadvacetihodinovku.
Španělský pilot se zúčastní závodu v Daytoně 27. a 28. ledna v týmu United Autosports šéfa McLarenu Zaka Browna. A poprvé za volant Ligieru JS P217 usedne již tento pátek, kdy naskočí do prvního oficiálního testu nové techniky.
Každoroční vytrvalostní závod v Daytoně kombinuje části slavného oválu pro NASCAR s vnitřní částí okruhu. Půjde o Alonsův debut se sportovními vozy, přičemž se na americké půdě po loňské premiéře v Indy 500 objeví během necelého roku již podruhé.
"Je to skutečně potěšení se vrátit do Států, před americké fanoušky. Za necelý rok se zúčastním dvou legendárních závodů, což mě naplňuje hrdostí," komentuje Alonso.
"Vždycky jsem si před sebe chtěl klást výzvy v dalších kategoriích motorsportu, protože to je zapotřebí k tomu, abyste se stali lepším jezdcem. Je to úžasné vylézt ze své komfortní zóny tím, že se zúčastním tak ikonického závodu, jakým Je 24 hodin v Daytoně," těší se hvězda McLarenu.
Zatímco si Ligier LMP2 kategorie vyzkoušel ve španělském Aragonu už loni v listopadu, tak tento týden se dvojnásobný šampion F1 bude v kokpitu střídat se svými týmovými kolegy vůbec poprvé - společně s ním tam nastoupí i rezervní pilot McLarenu, teprve 17letý Lando Norris, a Phil Hanson, jenž se sportovními vozy jezdí pravidelně.
S druhým vozem týmu United Autosports budou jezdit další piloti se zkušenostmi z F1 - Paul di Resta, jenž je ve hře o sedačku u Williamsu, a Bruno Senna. S týmem Jackieho Chana DCR JOTA se tam mimo jiné představí také Lance Stroll, závodní jezdec Williamsu.
"Během testu, který jsem absolvoval v listopadu ve Španělsku, mě všichni vřele přivítali a cítil jsem se jako součást rodiny. Jsem rád, že s týmem a svými týmovými kolegy strávíme více času v [oficiálním testu] ROAR.
Už se nemůžu dočkat, až opět usednu do vozu a svezu se na slavném oválu. V posledních měsících jsem svůj čas trávil sledováním několika 24hodinovek v Daytoně, což mě ještě více nadchlo k tomu, abych tam vyrazil a sám si to vyzkoušel. Bude to zábava!" věstí Alonso.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.