Již tento týden si Fernando Alonso poprvé vyzkouší nový vůz na okruhu Daytona International Speedway v rámci příprav na známou americkou čtyřiadvacetihodinovku.
Španělský pilot se zúčastní závodu v Daytoně 27. a 28. ledna v týmu United Autosports šéfa McLarenu Zaka Browna. A poprvé za volant Ligieru JS P217 usedne již tento pátek, kdy naskočí do prvního oficiálního testu nové techniky.
Každoroční vytrvalostní závod v Daytoně kombinuje části slavného oválu pro NASCAR s vnitřní částí okruhu. Půjde o Alonsův debut se sportovními vozy, přičemž se na americké půdě po loňské premiéře v Indy 500 objeví během necelého roku již podruhé.
"Je to skutečně potěšení se vrátit do Států, před americké fanoušky. Za necelý rok se zúčastním dvou legendárních závodů, což mě naplňuje hrdostí," komentuje Alonso.
"Vždycky jsem si před sebe chtěl klást výzvy v dalších kategoriích motorsportu, protože to je zapotřebí k tomu, abyste se stali lepším jezdcem. Je to úžasné vylézt ze své komfortní zóny tím, že se zúčastním tak ikonického závodu, jakým Je 24 hodin v Daytoně," těší se hvězda McLarenu.
Zatímco si Ligier LMP2 kategorie vyzkoušel ve španělském Aragonu už loni v listopadu, tak tento týden se dvojnásobný šampion F1 bude v kokpitu střídat se svými týmovými kolegy vůbec poprvé - společně s ním tam nastoupí i rezervní pilot McLarenu, teprve 17letý Lando Norris, a Phil Hanson, jenž se sportovními vozy jezdí pravidelně.
S druhým vozem týmu United Autosports budou jezdit další piloti se zkušenostmi z F1 - Paul di Resta, jenž je ve hře o sedačku u Williamsu, a Bruno Senna. S týmem Jackieho Chana DCR JOTA se tam mimo jiné představí také Lance Stroll, závodní jezdec Williamsu.
"Během testu, který jsem absolvoval v listopadu ve Španělsku, mě všichni vřele přivítali a cítil jsem se jako součást rodiny. Jsem rád, že s týmem a svými týmovými kolegy strávíme více času v [oficiálním testu] ROAR.
Už se nemůžu dočkat, až opět usednu do vozu a svezu se na slavném oválu. V posledních měsících jsem svůj čas trávil sledováním několika 24hodinovek v Daytoně, což mě ještě více nadchlo k tomu, abych tam vyrazil a sám si to vyzkoušel. Bude to zábava!" věstí Alonso.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.