Již tento týden si Fernando Alonso poprvé vyzkouší nový vůz na okruhu Daytona International Speedway v rámci příprav na známou americkou čtyřiadvacetihodinovku.
Španělský pilot se zúčastní závodu v Daytoně 27. a 28. ledna v týmu United Autosports šéfa McLarenu Zaka Browna. A poprvé za volant Ligieru JS P217 usedne již tento pátek, kdy naskočí do prvního oficiálního testu nové techniky.
Každoroční vytrvalostní závod v Daytoně kombinuje části slavného oválu pro NASCAR s vnitřní částí okruhu. Půjde o Alonsův debut se sportovními vozy, přičemž se na americké půdě po loňské premiéře v Indy 500 objeví během necelého roku již podruhé.
"Je to skutečně potěšení se vrátit do Států, před americké fanoušky. Za necelý rok se zúčastním dvou legendárních závodů, což mě naplňuje hrdostí," komentuje Alonso.
"Vždycky jsem si před sebe chtěl klást výzvy v dalších kategoriích motorsportu, protože to je zapotřebí k tomu, abyste se stali lepším jezdcem. Je to úžasné vylézt ze své komfortní zóny tím, že se zúčastním tak ikonického závodu, jakým Je 24 hodin v Daytoně," těší se hvězda McLarenu.
Zatímco si Ligier LMP2 kategorie vyzkoušel ve španělském Aragonu už loni v listopadu, tak tento týden se dvojnásobný šampion F1 bude v kokpitu střídat se svými týmovými kolegy vůbec poprvé - společně s ním tam nastoupí i rezervní pilot McLarenu, teprve 17letý Lando Norris, a Phil Hanson, jenž se sportovními vozy jezdí pravidelně.
S druhým vozem týmu United Autosports budou jezdit další piloti se zkušenostmi z F1 - Paul di Resta, jenž je ve hře o sedačku u Williamsu, a Bruno Senna. S týmem Jackieho Chana DCR JOTA se tam mimo jiné představí také Lance Stroll, závodní jezdec Williamsu.
"Během testu, který jsem absolvoval v listopadu ve Španělsku, mě všichni vřele přivítali a cítil jsem se jako součást rodiny. Jsem rád, že s týmem a svými týmovými kolegy strávíme více času v [oficiálním testu] ROAR.
Už se nemůžu dočkat, až opět usednu do vozu a svezu se na slavném oválu. V posledních měsících jsem svůj čas trávil sledováním několika 24hodinovek v Daytoně, což mě ještě více nadchlo k tomu, abych tam vyrazil a sám si to vyzkoušel. Bude to zábava!" věstí Alonso.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.