Francie se příští rok vrací do kalendáře závodů Formule 1. Podle Lewise Hamiltona se však neuskuteční na tom nejlepším okruhu v zemi.
"Upřímně nemám ho rád, řeknu vám to na rovinu," popisuje úřadující mistr světa 5.8km dlouhý okruh v Paul Ricard, kde v záři testoval s Pirelli pneumatiky pro rok 2018. Tehdy na něm ujel 114 kol, poté svůj Mercedes předal Valtterimu Bottasovi.
"Miloval jsem to, když jsme měli velkou cenu v Magny-Cours. [Paul Ricard] je krásné místo, ale ten okruh - když řeknu, že ho nemám rád, tak tím myslím, že není tak skvělý jako Magny-Cours," pokračuje pro Canal+ britský pilot v hodnocení francouzských okruhů.
"Nejdůležitější ale podle mě je, že máme velkou cenu zpět ve Francii, protože jde o důležitou součást Evropy, o důležitou část evropské šňůry závodů," domnívá se.
Ve Francii se od roku 2008 nezávodilo a spousta fanoušků se na její návrat do světa velkých cen těší. Předvést se bude chtít zejména domácí Renault, který by rád se svým továrním týmem i odběrateli motorů (McLaren a Red Bull) chtěl potrápit Mercedes.
"Víte, Francie má zkrátka mnoho krásných okruhů - například Le Mans, a z nějakých důvodů nepojedeme na té nejhezčí trati. Nějak mi to prostě nesedí. Jsem jezdec a říkám vám to zcela na rovinu, nebudu mlátit prázdnou slámu. Ale třeba tam odjedeme ten nejlepší závod celé sezóny," dodává Hamilton.
Velká cena se v Paul Ricard nedaleko Marseille pojede 24. června. Okruh byl vybudován v roce 1969 a závody F1 hostil s přestávkami mezi lety 1971 - 1990 celkem čtrnáctkrát (střídal se s Dijon-Prenois).
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.