Francie se příští rok vrací do kalendáře závodů Formule 1. Podle Lewise Hamiltona se však neuskuteční na tom nejlepším okruhu v zemi.
"Upřímně nemám ho rád, řeknu vám to na rovinu," popisuje úřadující mistr světa 5.8km dlouhý okruh v Paul Ricard, kde v záři testoval s Pirelli pneumatiky pro rok 2018. Tehdy na něm ujel 114 kol, poté svůj Mercedes předal Valtterimu Bottasovi.
"Miloval jsem to, když jsme měli velkou cenu v Magny-Cours. [Paul Ricard] je krásné místo, ale ten okruh - když řeknu, že ho nemám rád, tak tím myslím, že není tak skvělý jako Magny-Cours," pokračuje pro Canal+ britský pilot v hodnocení francouzských okruhů.
"Nejdůležitější ale podle mě je, že máme velkou cenu zpět ve Francii, protože jde o důležitou součást Evropy, o důležitou část evropské šňůry závodů," domnívá se.
Ve Francii se od roku 2008 nezávodilo a spousta fanoušků se na její návrat do světa velkých cen těší. Předvést se bude chtít zejména domácí Renault, který by rád se svým továrním týmem i odběrateli motorů (McLaren a Red Bull) chtěl potrápit Mercedes.
"Víte, Francie má zkrátka mnoho krásných okruhů - například Le Mans, a z nějakých důvodů nepojedeme na té nejhezčí trati. Nějak mi to prostě nesedí. Jsem jezdec a říkám vám to zcela na rovinu, nebudu mlátit prázdnou slámu. Ale třeba tam odjedeme ten nejlepší závod celé sezóny," dodává Hamilton.
Velká cena se v Paul Ricard nedaleko Marseille pojede 24. června. Okruh byl vybudován v roce 1969 a závody F1 hostil s přestávkami mezi lety 1971 - 1990 celkem čtrnáctkrát (střídal se s Dijon-Prenois).
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.