Francie se příští rok vrací do kalendáře závodů Formule 1. Podle Lewise Hamiltona se však neuskuteční na tom nejlepším okruhu v zemi.
"Upřímně nemám ho rád, řeknu vám to na rovinu," popisuje úřadující mistr světa 5.8km dlouhý okruh v Paul Ricard, kde v záři testoval s Pirelli pneumatiky pro rok 2018. Tehdy na něm ujel 114 kol, poté svůj Mercedes předal Valtterimu Bottasovi.
"Miloval jsem to, když jsme měli velkou cenu v Magny-Cours. [Paul Ricard] je krásné místo, ale ten okruh - když řeknu, že ho nemám rád, tak tím myslím, že není tak skvělý jako Magny-Cours," pokračuje pro Canal+ britský pilot v hodnocení francouzských okruhů.
"Nejdůležitější ale podle mě je, že máme velkou cenu zpět ve Francii, protože jde o důležitou součást Evropy, o důležitou část evropské šňůry závodů," domnívá se.
Ve Francii se od roku 2008 nezávodilo a spousta fanoušků se na její návrat do světa velkých cen těší. Předvést se bude chtít zejména domácí Renault, který by rád se svým továrním týmem i odběrateli motorů (McLaren a Red Bull) chtěl potrápit Mercedes.
"Víte, Francie má zkrátka mnoho krásných okruhů - například Le Mans, a z nějakých důvodů nepojedeme na té nejhezčí trati. Nějak mi to prostě nesedí. Jsem jezdec a říkám vám to zcela na rovinu, nebudu mlátit prázdnou slámu. Ale třeba tam odjedeme ten nejlepší závod celé sezóny," dodává Hamilton.
Velká cena se v Paul Ricard nedaleko Marseille pojede 24. června. Okruh byl vybudován v roce 1969 a závody F1 hostil s přestávkami mezi lety 1971 - 1990 celkem čtrnáctkrát (střídal se s Dijon-Prenois).
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.