Dozvuky kontroverzní nehody mezi Sebastianem Vettelem a Lewisem Hamiltonem v GP Ázerbajdžánu byly tím nejtěžším momentem pro jezdce Ferrari v sezoně 2017. Vettel byl penalizován za úmyslné naražení do Lewise Hamiltona v době, kdy se vozy připravovaly k restartu závodu po fázi safety caru. Němec do Brita narazil, protože se domníval, že zkoušel jeho pozornost prudkým brzděním o několik okamžiků dříve.
Vettel závod dokončil i po penalizaci na čtvrtém místě (Hamilton musel neplánovaně k mechanikům, a tak byl až pátý). Teď se čtyřnásobný mistr světa nechal slyšet, že Baku pro něj bylo nejtěžším momentem sezony. Bylo horší než postartovní kolize v Singapuru nebo porouchaný motor v Japonsku.
"Nejhůře jsem se cítil po závodu v Baku," odpověděl jezdec na dotaz 'Motorsport.com'. "Bojoval jsem s tím. Pak by přišly další závody jako Singapur nebo Japonsko. To, co se stalo v Singapuru, se ale z mého pohledu v závodění stává. Hodně jsem nad tím přemýšlel během nedělní noci, ale co s tím uděláte? Japonsko je to stejné.
Občas některé věci nemáte ve svých rukou, ale musíte jít dál. Myslím, že člověka daleko více štvou věci z běžného života, které pokazil." Naopak jako vrchol sezony vybral double v GP Monaka - pro Ferrari šlo o první vítězství na této trati od roku 2001.
"Vyhrát v Monaku je vždycky speciální a Ferrari zde už hodně dlouho nevyhrálo." Sám Vettel zde vyhrál předtím v roce 2011 v barvách Red Bullu. "Navíc to byl double, takže o to lepší."
"Byly tady ale závody, kde jsme si mohli vést lépe. Byly závody, kde jsem měl zajet lépe. Ale byly tady také závody, kde jsme na tom měli být hůř a nebyli jsme. Je jasné, že za některé závody se vám dostane ocenění a jsou to vrcholy. Za jiné se vám dostane kritiky. Nejdůležitější ale je, abychom pochopili, kde jsme silní a kde slabí."
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.