Dozvuky kontroverzní nehody mezi Sebastianem Vettelem a Lewisem Hamiltonem v GP Ázerbajdžánu byly tím nejtěžším momentem pro jezdce Ferrari v sezoně 2017. Vettel byl penalizován za úmyslné naražení do Lewise Hamiltona v době, kdy se vozy připravovaly k restartu závodu po fázi safety caru. Němec do Brita narazil, protože se domníval, že zkoušel jeho pozornost prudkým brzděním o několik okamžiků dříve.
Vettel závod dokončil i po penalizaci na čtvrtém místě (Hamilton musel neplánovaně k mechanikům, a tak byl až pátý). Teď se čtyřnásobný mistr světa nechal slyšet, že Baku pro něj bylo nejtěžším momentem sezony. Bylo horší než postartovní kolize v Singapuru nebo porouchaný motor v Japonsku.
"Nejhůře jsem se cítil po závodu v Baku," odpověděl jezdec na dotaz 'Motorsport.com'. "Bojoval jsem s tím. Pak by přišly další závody jako Singapur nebo Japonsko. To, co se stalo v Singapuru, se ale z mého pohledu v závodění stává. Hodně jsem nad tím přemýšlel během nedělní noci, ale co s tím uděláte? Japonsko je to stejné.
Občas některé věci nemáte ve svých rukou, ale musíte jít dál. Myslím, že člověka daleko více štvou věci z běžného života, které pokazil." Naopak jako vrchol sezony vybral double v GP Monaka - pro Ferrari šlo o první vítězství na této trati od roku 2001.
"Vyhrát v Monaku je vždycky speciální a Ferrari zde už hodně dlouho nevyhrálo." Sám Vettel zde vyhrál předtím v roce 2011 v barvách Red Bullu. "Navíc to byl double, takže o to lepší."
"Byly tady ale závody, kde jsme si mohli vést lépe. Byly závody, kde jsem měl zajet lépe. Ale byly tady také závody, kde jsme na tom měli být hůř a nebyli jsme. Je jasné, že za některé závody se vám dostane ocenění a jsou to vrcholy. Za jiné se vám dostane kritiky. Nejdůležitější ale je, abychom pochopili, kde jsme silní a kde slabí."
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.