Dozvuky kontroverzní nehody mezi Sebastianem Vettelem a Lewisem Hamiltonem v GP Ázerbajdžánu byly tím nejtěžším momentem pro jezdce Ferrari v sezoně 2017. Vettel byl penalizován za úmyslné naražení do Lewise Hamiltona v době, kdy se vozy připravovaly k restartu závodu po fázi safety caru. Němec do Brita narazil, protože se domníval, že zkoušel jeho pozornost prudkým brzděním o několik okamžiků dříve.
Vettel závod dokončil i po penalizaci na čtvrtém místě (Hamilton musel neplánovaně k mechanikům, a tak byl až pátý). Teď se čtyřnásobný mistr světa nechal slyšet, že Baku pro něj bylo nejtěžším momentem sezony. Bylo horší než postartovní kolize v Singapuru nebo porouchaný motor v Japonsku.
"Nejhůře jsem se cítil po závodu v Baku," odpověděl jezdec na dotaz 'Motorsport.com'. "Bojoval jsem s tím. Pak by přišly další závody jako Singapur nebo Japonsko. To, co se stalo v Singapuru, se ale z mého pohledu v závodění stává. Hodně jsem nad tím přemýšlel během nedělní noci, ale co s tím uděláte? Japonsko je to stejné.
Občas některé věci nemáte ve svých rukou, ale musíte jít dál. Myslím, že člověka daleko více štvou věci z běžného života, které pokazil." Naopak jako vrchol sezony vybral double v GP Monaka - pro Ferrari šlo o první vítězství na této trati od roku 2001.
"Vyhrát v Monaku je vždycky speciální a Ferrari zde už hodně dlouho nevyhrálo." Sám Vettel zde vyhrál předtím v roce 2011 v barvách Red Bullu. "Navíc to byl double, takže o to lepší."
"Byly tady ale závody, kde jsme si mohli vést lépe. Byly závody, kde jsem měl zajet lépe. Ale byly tady také závody, kde jsme na tom měli být hůř a nebyli jsme. Je jasné, že za některé závody se vám dostane ocenění a jsou to vrcholy. Za jiné se vám dostane kritiky. Nejdůležitější ale je, abychom pochopili, kde jsme silní a kde slabí."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.