Zájem komerčních společností o McLaren po rozchodu s Hondou sice stoupá, ale britská stáj se i v příštím roce obejde bez titulárního sponzora. Svůj název prodat nechce.
I když Ron Dennis kdysi prohlásil, že éra titulárních sponzorů ve Formuli 1 skončila, a současný ředitel Zak Brown s ním souhlasí, přesto Red Bull, Sauber či Williams ukazují, že se některé firmy stále dají zlákat i k investici vyšších částek do motorsportu.
"Nemyslím si, že budeme mít samo sebou titulárního sponzora. Podle mě budeme mít velké partnery. Když se podíváte do F1, nikdo se opravdu neodvolává na jméno titulárního partnera týmu, proto si nemyslím, že by v tom byla nějaká velká hodnota. My jsme McLaren, ne ABC McLaren," říká Brown.
"Existují velké názvy, ale mi titul nechceme prodat - chceme zůstat pojmenováni jako tým: McLaren. V NASCARu jsou piloti vedeni k tomu, aby vystoupili z auta a řekl: 'Rád bych dneska poděkoval mému Chandonovi Fordovi.' To se v F1 nestává, naši značku proto chceme chránit," pokračuje.
Ten se nedávno také pochlubil vyšším zájmem sponzorů o jeho stáj vyvolaný změnami v F1 i rozchodem s nekonkurenceschopnou Hondou. McLaren od příštího roku přechází na pohonné jednotky Renaultu a očekává návrat na přední pozice startovního roštu.
"Podepsali jsme nějaké sponzory, ale ještě nevím, kdy přesně je oznámíme. Ještě nejsme hotovi, všichni sponzoři jsou tedy vítání. Panuje u nás hodně nadšení. Kolem F1 je dobrý rozruch, TV ratingy stoupají, zvedá se návštěvnost, noví majitelé, strategické vize, takže se toho v zákulisí F1 hodně hýbe," pochvaluje si šéf McLarenu.
"A hodně se to hýbe i u McLarenu. Máme Fernanda [Alonsa], Stoffela [Vandoornea], Lando [Norris] stoupá pořadím, máme nového motorového partnera, takže obecně cítíme vítr v plachtách, nikoliv čelní vítr," dodává Brown.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.