Zájem komerčních společností o McLaren po rozchodu s Hondou sice stoupá, ale britská stáj se i v příštím roce obejde bez titulárního sponzora. Svůj název prodat nechce.
I když Ron Dennis kdysi prohlásil, že éra titulárních sponzorů ve Formuli 1 skončila, a současný ředitel Zak Brown s ním souhlasí, přesto Red Bull, Sauber či Williams ukazují, že se některé firmy stále dají zlákat i k investici vyšších částek do motorsportu.
"Nemyslím si, že budeme mít samo sebou titulárního sponzora. Podle mě budeme mít velké partnery. Když se podíváte do F1, nikdo se opravdu neodvolává na jméno titulárního partnera týmu, proto si nemyslím, že by v tom byla nějaká velká hodnota. My jsme McLaren, ne ABC McLaren," říká Brown.
"Existují velké názvy, ale mi titul nechceme prodat - chceme zůstat pojmenováni jako tým: McLaren. V NASCARu jsou piloti vedeni k tomu, aby vystoupili z auta a řekl: 'Rád bych dneska poděkoval mému Chandonovi Fordovi.' To se v F1 nestává, naši značku proto chceme chránit," pokračuje.
Ten se nedávno také pochlubil vyšším zájmem sponzorů o jeho stáj vyvolaný změnami v F1 i rozchodem s nekonkurenceschopnou Hondou. McLaren od příštího roku přechází na pohonné jednotky Renaultu a očekává návrat na přední pozice startovního roštu.
"Podepsali jsme nějaké sponzory, ale ještě nevím, kdy přesně je oznámíme. Ještě nejsme hotovi, všichni sponzoři jsou tedy vítání. Panuje u nás hodně nadšení. Kolem F1 je dobrý rozruch, TV ratingy stoupají, zvedá se návštěvnost, noví majitelé, strategické vize, takže se toho v zákulisí F1 hodně hýbe," pochvaluje si šéf McLarenu.
"A hodně se to hýbe i u McLarenu. Máme Fernanda [Alonsa], Stoffela [Vandoornea], Lando [Norris] stoupá pořadím, máme nového motorového partnera, takže obecně cítíme vítr v plachtách, nikoliv čelní vítr," dodává Brown.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.