Zájem komerčních společností o McLaren po rozchodu s Hondou sice stoupá, ale britská stáj se i v příštím roce obejde bez titulárního sponzora. Svůj název prodat nechce.
I když Ron Dennis kdysi prohlásil, že éra titulárních sponzorů ve Formuli 1 skončila, a současný ředitel Zak Brown s ním souhlasí, přesto Red Bull, Sauber či Williams ukazují, že se některé firmy stále dají zlákat i k investici vyšších částek do motorsportu.
"Nemyslím si, že budeme mít samo sebou titulárního sponzora. Podle mě budeme mít velké partnery. Když se podíváte do F1, nikdo se opravdu neodvolává na jméno titulárního partnera týmu, proto si nemyslím, že by v tom byla nějaká velká hodnota. My jsme McLaren, ne ABC McLaren," říká Brown.
"Existují velké názvy, ale mi titul nechceme prodat - chceme zůstat pojmenováni jako tým: McLaren. V NASCARu jsou piloti vedeni k tomu, aby vystoupili z auta a řekl: 'Rád bych dneska poděkoval mému Chandonovi Fordovi.' To se v F1 nestává, naši značku proto chceme chránit," pokračuje.
Ten se nedávno také pochlubil vyšším zájmem sponzorů o jeho stáj vyvolaný změnami v F1 i rozchodem s nekonkurenceschopnou Hondou. McLaren od příštího roku přechází na pohonné jednotky Renaultu a očekává návrat na přední pozice startovního roštu.
"Podepsali jsme nějaké sponzory, ale ještě nevím, kdy přesně je oznámíme. Ještě nejsme hotovi, všichni sponzoři jsou tedy vítání. Panuje u nás hodně nadšení. Kolem F1 je dobrý rozruch, TV ratingy stoupají, zvedá se návštěvnost, noví majitelé, strategické vize, takže se toho v zákulisí F1 hodně hýbe," pochvaluje si šéf McLarenu.
"A hodně se to hýbe i u McLarenu. Máme Fernanda [Alonsa], Stoffela [Vandoornea], Lando [Norris] stoupá pořadím, máme nového motorového partnera, takže obecně cítíme vítr v plachtách, nikoliv čelní vítr," dodává Brown.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.