Zájem komerčních společností o McLaren po rozchodu s Hondou sice stoupá, ale britská stáj se i v příštím roce obejde bez titulárního sponzora. Svůj název prodat nechce.
I když Ron Dennis kdysi prohlásil, že éra titulárních sponzorů ve Formuli 1 skončila, a současný ředitel Zak Brown s ním souhlasí, přesto Red Bull, Sauber či Williams ukazují, že se některé firmy stále dají zlákat i k investici vyšších částek do motorsportu.
"Nemyslím si, že budeme mít samo sebou titulárního sponzora. Podle mě budeme mít velké partnery. Když se podíváte do F1, nikdo se opravdu neodvolává na jméno titulárního partnera týmu, proto si nemyslím, že by v tom byla nějaká velká hodnota. My jsme McLaren, ne ABC McLaren," říká Brown.
"Existují velké názvy, ale mi titul nechceme prodat - chceme zůstat pojmenováni jako tým: McLaren. V NASCARu jsou piloti vedeni k tomu, aby vystoupili z auta a řekl: 'Rád bych dneska poděkoval mému Chandonovi Fordovi.' To se v F1 nestává, naši značku proto chceme chránit," pokračuje.
Ten se nedávno také pochlubil vyšším zájmem sponzorů o jeho stáj vyvolaný změnami v F1 i rozchodem s nekonkurenceschopnou Hondou. McLaren od příštího roku přechází na pohonné jednotky Renaultu a očekává návrat na přední pozice startovního roštu.
"Podepsali jsme nějaké sponzory, ale ještě nevím, kdy přesně je oznámíme. Ještě nejsme hotovi, všichni sponzoři jsou tedy vítání. Panuje u nás hodně nadšení. Kolem F1 je dobrý rozruch, TV ratingy stoupají, zvedá se návštěvnost, noví majitelé, strategické vize, takže se toho v zákulisí F1 hodně hýbe," pochvaluje si šéf McLarenu.
"A hodně se to hýbe i u McLarenu. Máme Fernanda [Alonsa], Stoffela [Vandoornea], Lando [Norris] stoupá pořadím, máme nového motorového partnera, takže obecně cítíme vítr v plachtách, nikoliv čelní vítr," dodává Brown.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.