Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe tvrdí, že Felipe Massa mohl vyhrát letošní Velkou cenu Ázerbájdžánu, nebýt selhání tlumiče na zadní nápravě jeho vozu FW40.
Brazilec po startu z devátého místa držel třetí příčku, než byl závod přerušen červenými vlajkami. Po restartu se ale u něj objevil problém se zavěšením, proto jej snadno předjel vítěz Daniel Ricciardo, zatímco Massa se postupně propadal.
Nebýt poruchy, mohl těžit s problému Lewise Hamiltona s opěrkou hlavy a z penalizace Sebastiana Vettela on. "Po Baku, událostmi nabitém závodě, za mnou přišlo hodně lidí a říkalo, že jsme závod mohli vyhrát, kdyby," přibližuje pro motorsport.com technický ředitel Williamsu.
"Analyzoval jsem to a s většinou závěrů vlastně nesouhlasím, ale rozhodně souhlasím s tím scénářem o Felipem. Jen pokud bychom ho nezklamali s poruchou vozu, tak by závod jasně vyhrál. Je to taková škoda v jeho posledním roce, že jsme mu zabránili vyhrát. Všichni byli kvůli tomu zdrceni, ale takový už je někdy motorsport," pokračuje Lowe.
"Samozřejmě jsem ho zdálky mnoho let pozoroval a obdivoval jsem jeho jízdu, obzvlášť v roce 2008, kdy byl velkým soupeřem Lewise. V té době jsem byl u McLarenu a víme, že byl na chvíli mistrem světa, je tedy pilotem mistrovské třídy a bylo to skvělé s ním letos pracovat a poznat jej také jako osobu," chválí dále pilota, který letos ukončil svou kariéru v F1. Příští rok bude nastupovat v domácím šampionátu silničních vozů.
"Je fantastickým klukem. V padoku nenajdete nikoho, kdo by nebyl s Felipem kamarád. Je to velká legrace s ním pracovat, protože je vždy spokojený, což rozhodně neplatí pro každého jezdce. Je opravdu solidním a spolehlivým pilotem - přesně takovým, jakého jsme potřebovali s nováčkem na druhé straně garáže. Pro Lance [Strolla] byl obrovskou podporou, poskytoval mu mnoho vedení, což je opravdu hodno obdivu a respektu," uzavírá Lowe na účet Massy.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.