Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe tvrdí, že Felipe Massa mohl vyhrát letošní Velkou cenu Ázerbájdžánu, nebýt selhání tlumiče na zadní nápravě jeho vozu FW40.
Brazilec po startu z devátého místa držel třetí příčku, než byl závod přerušen červenými vlajkami. Po restartu se ale u něj objevil problém se zavěšením, proto jej snadno předjel vítěz Daniel Ricciardo, zatímco Massa se postupně propadal.
Nebýt poruchy, mohl těžit s problému Lewise Hamiltona s opěrkou hlavy a z penalizace Sebastiana Vettela on. "Po Baku, událostmi nabitém závodě, za mnou přišlo hodně lidí a říkalo, že jsme závod mohli vyhrát, kdyby," přibližuje pro motorsport.com technický ředitel Williamsu.
"Analyzoval jsem to a s většinou závěrů vlastně nesouhlasím, ale rozhodně souhlasím s tím scénářem o Felipem. Jen pokud bychom ho nezklamali s poruchou vozu, tak by závod jasně vyhrál. Je to taková škoda v jeho posledním roce, že jsme mu zabránili vyhrát. Všichni byli kvůli tomu zdrceni, ale takový už je někdy motorsport," pokračuje Lowe.
"Samozřejmě jsem ho zdálky mnoho let pozoroval a obdivoval jsem jeho jízdu, obzvlášť v roce 2008, kdy byl velkým soupeřem Lewise. V té době jsem byl u McLarenu a víme, že byl na chvíli mistrem světa, je tedy pilotem mistrovské třídy a bylo to skvělé s ním letos pracovat a poznat jej také jako osobu," chválí dále pilota, který letos ukončil svou kariéru v F1. Příští rok bude nastupovat v domácím šampionátu silničních vozů.
"Je fantastickým klukem. V padoku nenajdete nikoho, kdo by nebyl s Felipem kamarád. Je to velká legrace s ním pracovat, protože je vždy spokojený, což rozhodně neplatí pro každého jezdce. Je opravdu solidním a spolehlivým pilotem - přesně takovým, jakého jsme potřebovali s nováčkem na druhé straně garáže. Pro Lance [Strolla] byl obrovskou podporou, poskytoval mu mnoho vedení, což je opravdu hodno obdivu a respektu," uzavírá Lowe na účet Massy.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.