Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe tvrdí, že Felipe Massa mohl vyhrát letošní Velkou cenu Ázerbájdžánu, nebýt selhání tlumiče na zadní nápravě jeho vozu FW40.
Brazilec po startu z devátého místa držel třetí příčku, než byl závod přerušen červenými vlajkami. Po restartu se ale u něj objevil problém se zavěšením, proto jej snadno předjel vítěz Daniel Ricciardo, zatímco Massa se postupně propadal.
Nebýt poruchy, mohl těžit s problému Lewise Hamiltona s opěrkou hlavy a z penalizace Sebastiana Vettela on. "Po Baku, událostmi nabitém závodě, za mnou přišlo hodně lidí a říkalo, že jsme závod mohli vyhrát, kdyby," přibližuje pro motorsport.com technický ředitel Williamsu.
"Analyzoval jsem to a s většinou závěrů vlastně nesouhlasím, ale rozhodně souhlasím s tím scénářem o Felipem. Jen pokud bychom ho nezklamali s poruchou vozu, tak by závod jasně vyhrál. Je to taková škoda v jeho posledním roce, že jsme mu zabránili vyhrát. Všichni byli kvůli tomu zdrceni, ale takový už je někdy motorsport," pokračuje Lowe.
"Samozřejmě jsem ho zdálky mnoho let pozoroval a obdivoval jsem jeho jízdu, obzvlášť v roce 2008, kdy byl velkým soupeřem Lewise. V té době jsem byl u McLarenu a víme, že byl na chvíli mistrem světa, je tedy pilotem mistrovské třídy a bylo to skvělé s ním letos pracovat a poznat jej také jako osobu," chválí dále pilota, který letos ukončil svou kariéru v F1. Příští rok bude nastupovat v domácím šampionátu silničních vozů.
"Je fantastickým klukem. V padoku nenajdete nikoho, kdo by nebyl s Felipem kamarád. Je to velká legrace s ním pracovat, protože je vždy spokojený, což rozhodně neplatí pro každého jezdce. Je opravdu solidním a spolehlivým pilotem - přesně takovým, jakého jsme potřebovali s nováčkem na druhé straně garáže. Pro Lance [Strolla] byl obrovskou podporou, poskytoval mu mnoho vedení, což je opravdu hodno obdivu a respektu," uzavírá Lowe na účet Massy.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.