Robert Kubica podle zákulisních informací vypadl ze hry o závodní sedačku Williamsu v příští sezóně. Favoritem je nyní Sergej Sirotkin.
Williams si polského jezdce prověřil během testu v Abú Zabí minulý týden, kde dostal kromě Lance Strolla příležitost také rezervní pilot Renaultu Sergej Sirotkin.
Nemáme sice přesné informace o programech jezdců, množství paliva, módech motorů, vývoji asfaltu, ale podle čistého porovnání obou jezdců inženýry Williamsu Kubica za Sirotkinem zaostal.
Ten zajel na měkkých pneumatikách kolo za 1:39,947 min, zatímco Kubica byl na hyper-měkkých jen o 0,462 vteřiny rychlejší. Přitom jen rozdíl mezi samotnými směsmi pneumatik se měl pohybovat kolem 2,5 sekundy.
Williams naznačil, že si příštího závodního jezdce na místo uvolněné Felipem Massou vezme na základě výkonnosti. A podle ní je nyní favoritem 22letý ruský pilot, který může týmu navíc přinést 440 milionů korun (15 milionů liber) díky SMP Racingu, za kterou stojí jeho krajan Boris Rotenberg vlastnící SMP Banku.
Pokud by to se Sirotkinem ani tak nevyšlo, má být záložní možností britské stáje další Rus - Daniil Kvjat. Kubica již podle informací z tábora Williamsu není vůbec ve hře o místo, stejně jako Paul di Resta, jenž za Brazilce zaskočil ve Velké ceně Maďarska.
Williams oficiální informaci ohledně své jezdecké sestavy pro sezónu 2018 zatím neposkytl.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.