Robert Kubica podle zákulisních informací vypadl ze hry o závodní sedačku Williamsu v příští sezóně. Favoritem je nyní Sergej Sirotkin.
Williams si polského jezdce prověřil během testu v Abú Zabí minulý týden, kde dostal kromě Lance Strolla příležitost také rezervní pilot Renaultu Sergej Sirotkin.
Nemáme sice přesné informace o programech jezdců, množství paliva, módech motorů, vývoji asfaltu, ale podle čistého porovnání obou jezdců inženýry Williamsu Kubica za Sirotkinem zaostal.
Ten zajel na měkkých pneumatikách kolo za 1:39,947 min, zatímco Kubica byl na hyper-měkkých jen o 0,462 vteřiny rychlejší. Přitom jen rozdíl mezi samotnými směsmi pneumatik se měl pohybovat kolem 2,5 sekundy.
Williams naznačil, že si příštího závodního jezdce na místo uvolněné Felipem Massou vezme na základě výkonnosti. A podle ní je nyní favoritem 22letý ruský pilot, který může týmu navíc přinést 440 milionů korun (15 milionů liber) díky SMP Racingu, za kterou stojí jeho krajan Boris Rotenberg vlastnící SMP Banku.
Pokud by to se Sirotkinem ani tak nevyšlo, má být záložní možností britské stáje další Rus - Daniil Kvjat. Kubica již podle informací z tábora Williamsu není vůbec ve hře o místo, stejně jako Paul di Resta, jenž za Brazilce zaskočil ve Velké ceně Maďarska.
Williams oficiální informaci ohledně své jezdecké sestavy pro sezónu 2018 zatím neposkytl.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.