Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost si myslí, že Stoffel Vandoorne je minimálně na stejné úrovni jako jeho služebně starší kolega a dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso.
Letošní sezóna nebyla pro McLaren bůhvíjak úspěšná. Stáj z Wokingu skončila na 9. místě v konstruktérském šampionátu před posledním Sauberem.
Fernando Alonso byl za celou sezónu schopen posbírat 17 bodů, jeho mladší kolega Vandoorne pak do týmové kasičky přispěl dalšími 13 body. Rozdíl to není nijak markantní, ale je třeba vzít potaz nepředvídatelnost agregátů Honda, které se McLaren rozhodl pro příští rok vystřídat za motory od Renaultu.
Legenda chválí mladou nadějiPětadvacetiletý Belgičan si svou pozici u McLarenu vybojoval i díky skvělým výsledkům. Postupně se z F4 Eurocup 1.6 probojoval až do GP2, kde v roce 2014 skončil druhý a o rok později slavil titul. V roce 2016 si v Bahrajnu vyzkoušel i monopost F1, když nahradil zraněného Alonsa. Dokonce z toho byl hned jeden bodík za 10. místo.
"Všichni si Vandoornea všimli, jelikož předtím, než se dostal do Formule 1, ho považovali za jednoho z nejtalentovanějších pilotů. Začal u McLarenu, který se potýkal s problémy se spolehlivostí. Věřím, že nyní je již na stejné, ne-li lepší úrovni než Alonso," řekl pro belgickou televizi ambasador Renaultu.
"Pořád se vyvíjí. Uvidíme, jak mu to půjde s dobrým motorem v příští sezóně. Být v jednom týmu s Alonsem není rozhodně jednoduché, takže Stoffel musí zůstat klidný a nesmí nikam spěchat. Nevidím jediný důvod, proč by nemohl být během pár let na vrcholu," dodal Alain Prost.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.