Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost si myslí, že Stoffel Vandoorne je minimálně na stejné úrovni jako jeho služebně starší kolega a dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso.
Letošní sezóna nebyla pro McLaren bůhvíjak úspěšná. Stáj z Wokingu skončila na 9. místě v konstruktérském šampionátu před posledním Sauberem.
Fernando Alonso byl za celou sezónu schopen posbírat 17 bodů, jeho mladší kolega Vandoorne pak do týmové kasičky přispěl dalšími 13 body. Rozdíl to není nijak markantní, ale je třeba vzít potaz nepředvídatelnost agregátů Honda, které se McLaren rozhodl pro příští rok vystřídat za motory od Renaultu.
Legenda chválí mladou nadějiPětadvacetiletý Belgičan si svou pozici u McLarenu vybojoval i díky skvělým výsledkům. Postupně se z F4 Eurocup 1.6 probojoval až do GP2, kde v roce 2014 skončil druhý a o rok později slavil titul. V roce 2016 si v Bahrajnu vyzkoušel i monopost F1, když nahradil zraněného Alonsa. Dokonce z toho byl hned jeden bodík za 10. místo.
"Všichni si Vandoornea všimli, jelikož předtím, než se dostal do Formule 1, ho považovali za jednoho z nejtalentovanějších pilotů. Začal u McLarenu, který se potýkal s problémy se spolehlivostí. Věřím, že nyní je již na stejné, ne-li lepší úrovni než Alonso," řekl pro belgickou televizi ambasador Renaultu.
"Pořád se vyvíjí. Uvidíme, jak mu to půjde s dobrým motorem v příští sezóně. Být v jednom týmu s Alonsem není rozhodně jednoduché, takže Stoffel musí zůstat klidný a nesmí nikam spěchat. Nevidím jediný důvod, proč by nemohl být během pár let na vrcholu," dodal Alain Prost.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.