Sauber potvrzuje uzavření víceleté smlouvy s Alfou Romeo, která patří do skupiny Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Spolupráce s Ferrari, které pro ně bude vyrábět pohonné jednotky, se tím ještě více prohloubí.
"S potěšením oznamujeme, že jsme se dohodli na víceletém technickém a komerčním partnerství s Alfou Romeo," oznamuje švýcarský tým na svých stránkách.
"K Sauberu se od roku 2018 přidá jako titulární sponzor. Tímto se Alfa Romeo po více než 30leté absenci ve sportu vrací do Formule 1," stojí dále v prohlášení. Nové partnerství bude zahrnovat "strategickou, komerční a technologickou spolupráci mezi Alfou Romeo a F1 týmem Sauber," což umožní výměnu inženýrského a technického know-how a poskytne nové příležitosti pro obě organizace v F1 i mimo ni."
Sauber tak bude od příštího roku používat název Alfa Romeo Sauber F1 Team. Vůz švýcarské stáje na sobě ponese logo Alfa Romeo a bude poháněn aktuálními pohonnými jednotkami Ferrari.
Prezident Ferrari a výkonný ředitel FCA Sergio Marchionne říká: "Tato dohoda se Sauberem je významným krokem v přetváření značky Alfa Romeo, která se do F1 vrací po více než 30leté absenci. Legendární značka, která pomohla vytvářet historii tohoto sportu - Alfa Romeo, se přidá k dalším významným automobilkám, které působí v F1.
Inženýři a technici Alfa Romeo, kteří předvedli své schopnosti o nově ohlášených modelů Giulia a Stelvio, budou mít možnost zpřístupnit tyto zkušenosti Sauberu. Zároveň fanoušci Alfy Romeo znovu získají možnost podporovat automobilku, která je odhodlána k napsání nové kapitoly ve své jedinečné, legendární sportovní historii."
Šéf Sauberu Pascal Picci dodává: "Jsme moc potěšeni tím, že můžeme přivítat Alfu Romeo u Sauberu. Alfa Romeo má dlouhou historii úspěchů ve velkých cenách a my jsme hrdi na to, že tato mezinárodní uznávaná společnost se rozhodla pro spolupráci s námi při svém návratu na vrchol motorsportu.
Úzká spolupráce s automobilkou je pro skupinu Sauber skvělou příležitostí pro další rozvoj jejich technických a inženýrských projektů. Pevně věříme, že společně můžeme přinést F1 týmu Alfa Romeo Sauber skvělé úspěchy, a těšíme se na dlouhé a úspěšné partnerství."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.