Šéf týmu Mercedes, Toto Wolff, řekl, že Christian Horner může vinit jen sám sebe z toho, že v příštím roce budou moci týmy použít jen 3 motory. A to i přes jeho nynější kritiku tohoto pravidla.
Šéf týmu Red Bull Christian Horner během probíhajícího závodního víkendu kritizoval pravidlo, podle kterého příští rok bude mít každý pilot na sezonu jen 3 motory. Dle něj je to šílené, neboť to povede pouze k nárůstu penalizací na roštu. Ale Toto Wolffa toto prohlášení nijak nevzrušilo, když řekl, že rozhodnutí o snížení počtu motorů na tři přišlo pouze proto, že zákaznické týmy jako Red Bull tlačily na zlevnění svých kontraktů.
"Pokud je to šílené, tak neměli tlačit a pokoušet se snížit cenu dodávek [za motory] a my jsme s tím neměli souhlasit za účelem snížení ceny," řekl Toto Wolff pro Motorsport.com, když byl požádán o komentář k této věci. "Snížíme počet ze čtyř, což bylo dáno pravidly, na tři motory. Tak na tom jsme - pravidla počítala se čtyřmi motory pro příští rok a pro nás to bylo v pořádku. Všichni výrobci byli tlačeni, říkejme tomu silně povzbuzováni, aby optimalizovali cenu dodávek [motorů] - a to je to, co jsme udělali a toto je důsledek."
"A pokud si pamatuji, tak každý, kdo byl u stolu, byl toho součástí. Je to masivní problém pro nás všechny, ale je to důsledek toho, o čem jsme se bavili," pokračoval Wolff. Technický šéf Williamsu, Paddy Lowe, podpořil stanovisko Wolffa, když řekl, že hlasy zákaznických týmů po ukončení tohoto limitu jsou nemístné. "Zatímco je tu tlak, aby motory vydržely déle, tak toto břemeno bylo naloženo na výrobce a také náklady za to. A jako zákazníci vidíme výhodu v podobě nižší cenovky," začal Paddy Lowe.
"Myslím, že to je důležitý bod k pochopení. Myslím, že je dobrou zprávou, že pokud tu jsou dobré věci pro F1, tak bychom je měli pochopit a ocenit, že to pomůže malým týmům. Jít zpět na čtyři motory by evidentně vyžadovalo zvýšení ceny." Když byl ale dotázán, jestli podporuje stanoviska týmů Red Bull a McLaren, tak řekl: "Bohužel v tom nevidím ten bod, o kterém jsem teď mluvil, a byl to velmi důležitý bod. Ty dvě věci nemůžete odtrhnout.
Vždy si můžete nechat dát penalizaci, vzít si motor, který vás bude stát více peněz. Nebo nemůžete jet s motorem s malým výkonem, to je formule. Neznám ostatní motory, ale když se podíváte na dnešní motor Mercedes a jeli byste s ním s nižším výkonem, tak už byste mohli projít sezonou se třemi motory. Výkonnostní level motoru bude z velké části diktovat životnost, tak to ve vývoji chodí," zakončil Lowe.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.