McLaren na rozdíl od ostatních týmů nasadí do dvoudenních testů pneumatik po Velké ceně Abú Zabí dva monoposty v náhradě za zrušené testování kvůli obavám o bezpečnost v Brazílii.
Znamená to, že nový rezervní pilot týmu Lando Norris dostane příležitost nasbírat s monopostem F1 další kilometry. Všechny týmy se letos zapojily do testování pro Pirelli, pouze McLaren o tuto část přišel kvůli obavám o bezpečnost jeho personálu a lidí Pirelli v Brazílii. V druhém voze se zřejmě vystřídají závodní piloti Fernando Alonso a Stoffel Vandoorne.
Pirelli požádalo ředitele závodu FIA Charlieho Whitinga, aby formálně schválil jejich plán testovat s dalším vozem McLarenu navíc. Ten se bude věnovat jízdám "naslepo" (tým neví, jakou směs má na voze) v rámci vývojových prací italského pneumatikáře, zatímco s druhým monopostem a s ostatními týmy si bude zkoušet pneumatiky určené pro sezónu 2018.
McLaren je v Abú Zabí se svými mechaniky a čerstvým motorem Hondy připraven na jízdy navíc s druhým vozem. Testovat se bude příští týden v úterý a ve středu po skončení závodu.
"Snažíme se získat zpět testování, o které jsme přišli v Brazílii. Samozřejmě, že jsme museli přehodnotit plán jízd, protože tady nemůžeme jezdit s tvrdšími směsmi - nemělo by to smysl, proto bude testovat jiné položky. Čekáme na finální potvrzení ze strany FIA," říká manažer Pirelli Mario Isola.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.