McLaren na rozdíl od ostatních týmů nasadí do dvoudenních testů pneumatik po Velké ceně Abú Zabí dva monoposty v náhradě za zrušené testování kvůli obavám o bezpečnost v Brazílii.
Znamená to, že nový rezervní pilot týmu Lando Norris dostane příležitost nasbírat s monopostem F1 další kilometry. Všechny týmy se letos zapojily do testování pro Pirelli, pouze McLaren o tuto část přišel kvůli obavám o bezpečnost jeho personálu a lidí Pirelli v Brazílii. V druhém voze se zřejmě vystřídají závodní piloti Fernando Alonso a Stoffel Vandoorne.
Pirelli požádalo ředitele závodu FIA Charlieho Whitinga, aby formálně schválil jejich plán testovat s dalším vozem McLarenu navíc. Ten se bude věnovat jízdám "naslepo" (tým neví, jakou směs má na voze) v rámci vývojových prací italského pneumatikáře, zatímco s druhým monopostem a s ostatními týmy si bude zkoušet pneumatiky určené pro sezónu 2018.
McLaren je v Abú Zabí se svými mechaniky a čerstvým motorem Hondy připraven na jízdy navíc s druhým vozem. Testovat se bude příští týden v úterý a ve středu po skončení závodu.
"Snažíme se získat zpět testování, o které jsme přišli v Brazílii. Samozřejmě, že jsme museli přehodnotit plán jízd, protože tady nemůžeme jezdit s tvrdšími směsmi - nemělo by to smysl, proto bude testovat jiné položky. Čekáme na finální potvrzení ze strany FIA," říká manažer Pirelli Mario Isola.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.