McLaren na rozdíl od ostatních týmů nasadí do dvoudenních testů pneumatik po Velké ceně Abú Zabí dva monoposty v náhradě za zrušené testování kvůli obavám o bezpečnost v Brazílii.
Znamená to, že nový rezervní pilot týmu Lando Norris dostane příležitost nasbírat s monopostem F1 další kilometry. Všechny týmy se letos zapojily do testování pro Pirelli, pouze McLaren o tuto část přišel kvůli obavám o bezpečnost jeho personálu a lidí Pirelli v Brazílii. V druhém voze se zřejmě vystřídají závodní piloti Fernando Alonso a Stoffel Vandoorne.
Pirelli požádalo ředitele závodu FIA Charlieho Whitinga, aby formálně schválil jejich plán testovat s dalším vozem McLarenu navíc. Ten se bude věnovat jízdám "naslepo" (tým neví, jakou směs má na voze) v rámci vývojových prací italského pneumatikáře, zatímco s druhým monopostem a s ostatními týmy si bude zkoušet pneumatiky určené pro sezónu 2018.
McLaren je v Abú Zabí se svými mechaniky a čerstvým motorem Hondy připraven na jízdy navíc s druhým vozem. Testovat se bude příští týden v úterý a ve středu po skončení závodu.
"Snažíme se získat zpět testování, o které jsme přišli v Brazílii. Samozřejmě, že jsme museli přehodnotit plán jízd, protože tady nemůžeme jezdit s tvrdšími směsmi - nemělo by to smysl, proto bude testovat jiné položky. Čekáme na finální potvrzení ze strany FIA," říká manažer Pirelli Mario Isola.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.