Výhradní dodavatel pneumatik pro Formuli 1, italská společnost Pirelli, zrušila kvůli bezpečnosti plánované dvoudenní testy s McLarenem v Brazílii.
V úterý a ve středu měli zkoušet pneumatiky pro příští rok Stoffel Vandoorne a Lando Norris, po nedělním loupežném přepadení zaměstnanců Pirelli nedaleko okruhu byl ale test odvolán. O víkendu byli přepadeni a okradeni také mechanici Mercedesu, útok i přes posílení bezpečnosti nahlásil Sauber, Williams a ostatní členové týmů i novinářů.
"Po loupežném přepadení dodávky Pirelli na okruhu Interlagos minulou neděli, což bylo neutralizováno bezpečnostní ochranou Pirelli - po víkendu, kdy podobné příhody zaznamenaly i další týmy, bylo společně s McLarenem rozhodnuto o zrušení testu pneumatik plánovaného na úterý 14. 11 a středu 15. 11 na brazilském okruhu," vysvětluje zástupce Pirelli.
"Rozhodnutí sdílené s McLarenem, FIA a F1 bylo učiněno v zájmu bezpečnosti personálu, našeho i McLarenu, který by se jinak testu zúčastnil," pokračuje dodavatel pneumatik.
McLaren toto oznámení podpořil slovy: "Společně jsme se s Pirelli rozhodli zrušit pneumatikové testy tento víkend v Interlagos. Bezpečnost našich lidí byla vždy prvořadou prioritou a po posledních událostech cítíme, že by pokračování bylo zbytečným hazardem."
Již během víkendu po přepadení svých kolegů volal Lewis Hamilton po razantních opatřeních: "Nejhorší za těch 10 let, co se pohybuji v F1, je to, že se to někomu v padoku přihodí každý rok, a pořád to pokračuje. Vláda tady proti tomu určitě bojuje, ale já si myslím, že existují postupy, které by se tento víkend měly v rámci pomoci uplatnit - podobně jako například v Mexiku. Není to dobré, že mají bezpečnostní ochranu pouze šéfové a já. O lidi by mělo být postaráno!"
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.