Výhradní dodavatel pneumatik pro Formuli 1, italská společnost Pirelli, zrušila kvůli bezpečnosti plánované dvoudenní testy s McLarenem v Brazílii.
V úterý a ve středu měli zkoušet pneumatiky pro příští rok Stoffel Vandoorne a Lando Norris, po nedělním loupežném přepadení zaměstnanců Pirelli nedaleko okruhu byl ale test odvolán. O víkendu byli přepadeni a okradeni také mechanici Mercedesu, útok i přes posílení bezpečnosti nahlásil Sauber, Williams a ostatní členové týmů i novinářů.
"Po loupežném přepadení dodávky Pirelli na okruhu Interlagos minulou neděli, což bylo neutralizováno bezpečnostní ochranou Pirelli - po víkendu, kdy podobné příhody zaznamenaly i další týmy, bylo společně s McLarenem rozhodnuto o zrušení testu pneumatik plánovaného na úterý 14. 11 a středu 15. 11 na brazilském okruhu," vysvětluje zástupce Pirelli.
"Rozhodnutí sdílené s McLarenem, FIA a F1 bylo učiněno v zájmu bezpečnosti personálu, našeho i McLarenu, který by se jinak testu zúčastnil," pokračuje dodavatel pneumatik.
McLaren toto oznámení podpořil slovy: "Společně jsme se s Pirelli rozhodli zrušit pneumatikové testy tento víkend v Interlagos. Bezpečnost našich lidí byla vždy prvořadou prioritou a po posledních událostech cítíme, že by pokračování bylo zbytečným hazardem."
Již během víkendu po přepadení svých kolegů volal Lewis Hamilton po razantních opatřeních: "Nejhorší za těch 10 let, co se pohybuji v F1, je to, že se to někomu v padoku přihodí každý rok, a pořád to pokračuje. Vláda tady proti tomu určitě bojuje, ale já si myslím, že existují postupy, které by se tento víkend měly v rámci pomoci uplatnit - podobně jako například v Mexiku. Není to dobré, že mají bezpečnostní ochranu pouze šéfové a já. O lidi by mělo být postaráno!"
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.