Po ostré veřejné výměně názoru mezi Toro Rosso a Renaultem kvůli spolehlivosti jeho pohonných jednotek přišla pro italskou stáj ve Velké ceně Brazílie další hořká pilulka - před cílem vypověděly službu v obou jeho monopostech.
Poté, co Renault v pátek naznačil, že si Toro Rosso může za problémy s motory samo, přišla v sobotu ostrá oficiální odpověď - způsob provozování pohonných jednotek ani jejich instalace do šasi STR12 na selhání vliv nemají, francouzská automobilka ale neposkytuje nové díly a hraje špinavou hru s cílem posunout se před ně v šampionátu konstruktérů.
Již před kvalifikací se navíc setkali s poruchami MGU-H a turba, a tak byl Brendon Hartley na roštu odsunut o 10 míst dozadu, Pierre Gasly putoval dokonce o 25 míst zpět a pole uzavíral, protože Lewis Hamilton nakonec startoval z boxové uličky.
V neděli poté odstoupil Hartley kvůli vysoké spotřebě oleje už ve 40. kole, zatímco Gasly projel cílem po solidním výkonu na 12. pozici před Ericssonem, Wehrleinem, Grosjeanem a Strollem, se ztrátou jednoho kola na vítězného Sebastiana Vettela. Ani v jeho případě ale nešlo vše v závěru úplně hladce - do cíle se totiž sotva dobelhal.
"Věděl jsem, že je něco špatně, protože v každém kole mi říkali: 'jo, přesun oleje, přesun oleje.' A věděl jsem, že mám starou specifikaci MGU-K, takže jsem si říkal: 'Sakra, snad to vydrží až do konce,'" přibližuje Gasly drama ze svého kokpitu.
"A pak 200 metrů před cílovou čárou, když jsem jel vlastně naplno, jsem úplně přišel o pohon auta. Znělo to jako 'bap bap bap bap,' čáru jsem přejel, myslím, 60km/h rychlostí a říkal jsem si: 'Co mám dělat? Co mám dělat?' A oni mi řekli, ať zkrátka auto zaparkuji. Nevím přesně, v čem byl problém, ale určitě se něco stalo," pokračuje pilot Toro Rosso.
Se svým výkonem v Brazílii byl jinak spokojený: "Bylo to dobré. Věděli jsme, že to po startu z 19. místa bude těžké. Ale když jsem se podíval na závody z několika posledních let, tak jsem věděl, že start bude klíčový, pokud budeme chtít odjet slušný závod.
Do první zatáčky jsem tedy najel na vnějšku, což docela dobře vyšlo, předjel jsem v ní asi tři auta, pak jedno v druhé zatáčce, potom jsem po tom všem zmatku před sebou zůstal s plynem na podlaze a snažil se všemu vyhnout.
Řekl bych, že pokud jde o výkonnost, tak jsme vyždímali všechno, co šlo. Na začátku prvního stintu jsem se dokázal držet blízko Carlose [Sainze], a když potom přidali, tak nás celkem omezovala degradace, proto si nemyslím, že jsme toho mohli dosáhnout více. Dojet 16 sekund za Renault, to je podle mě rozhodně náš nejlepší závod a výkonnost od té doby, co jsem v Malajsii nastoupil," dodává Gasly.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.