Po ostré veřejné výměně názoru mezi Toro Rosso a Renaultem kvůli spolehlivosti jeho pohonných jednotek přišla pro italskou stáj ve Velké ceně Brazílie další hořká pilulka - před cílem vypověděly službu v obou jeho monopostech.
Poté, co Renault v pátek naznačil, že si Toro Rosso může za problémy s motory samo, přišla v sobotu ostrá oficiální odpověď - způsob provozování pohonných jednotek ani jejich instalace do šasi STR12 na selhání vliv nemají, francouzská automobilka ale neposkytuje nové díly a hraje špinavou hru s cílem posunout se před ně v šampionátu konstruktérů.
Již před kvalifikací se navíc setkali s poruchami MGU-H a turba, a tak byl Brendon Hartley na roštu odsunut o 10 míst dozadu, Pierre Gasly putoval dokonce o 25 míst zpět a pole uzavíral, protože Lewis Hamilton nakonec startoval z boxové uličky.
V neděli poté odstoupil Hartley kvůli vysoké spotřebě oleje už ve 40. kole, zatímco Gasly projel cílem po solidním výkonu na 12. pozici před Ericssonem, Wehrleinem, Grosjeanem a Strollem, se ztrátou jednoho kola na vítězného Sebastiana Vettela. Ani v jeho případě ale nešlo vše v závěru úplně hladce - do cíle se totiž sotva dobelhal.
"Věděl jsem, že je něco špatně, protože v každém kole mi říkali: 'jo, přesun oleje, přesun oleje.' A věděl jsem, že mám starou specifikaci MGU-K, takže jsem si říkal: 'Sakra, snad to vydrží až do konce,'" přibližuje Gasly drama ze svého kokpitu.
"A pak 200 metrů před cílovou čárou, když jsem jel vlastně naplno, jsem úplně přišel o pohon auta. Znělo to jako 'bap bap bap bap,' čáru jsem přejel, myslím, 60km/h rychlostí a říkal jsem si: 'Co mám dělat? Co mám dělat?' A oni mi řekli, ať zkrátka auto zaparkuji. Nevím přesně, v čem byl problém, ale určitě se něco stalo," pokračuje pilot Toro Rosso.
Se svým výkonem v Brazílii byl jinak spokojený: "Bylo to dobré. Věděli jsme, že to po startu z 19. místa bude těžké. Ale když jsem se podíval na závody z několika posledních let, tak jsem věděl, že start bude klíčový, pokud budeme chtít odjet slušný závod.
Do první zatáčky jsem tedy najel na vnějšku, což docela dobře vyšlo, předjel jsem v ní asi tři auta, pak jedno v druhé zatáčce, potom jsem po tom všem zmatku před sebou zůstal s plynem na podlaze a snažil se všemu vyhnout.
Řekl bych, že pokud jde o výkonnost, tak jsme vyždímali všechno, co šlo. Na začátku prvního stintu jsem se dokázal držet blízko Carlose [Sainze], a když potom přidali, tak nás celkem omezovala degradace, proto si nemyslím, že jsme toho mohli dosáhnout více. Dojet 16 sekund za Renault, to je podle mě rozhodně náš nejlepší závod a výkonnost od té doby, co jsem v Malajsii nastoupil," dodává Gasly.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.