Niki Lauda není se současným vedením Formule 1 úplně spokojen a budoucí plány Liberty Media ho znepokojují.
Pomalu ale jistě se blíží konec první sezóny F1 pod vedením nového majitele komerčních práv, americké společnosti Liberty Media. Ta společně s FIA a týmy bude muset brzy rozhodnout nad budoucností šampionátu, hlavně pak v oblasti motorů.
Zde se ale střetávají dvě vize. Top týmy chtějí pokračovat v komplexních a drahých řešeních. Liberty by zase raději měla o něco více standardizované a jednodušší pohonné jednotky, aby nalákala nové motoráře.
Otázka to není lehká a těžko půjde nalézt řešení, se kterým by byly všichni spokojení. Problém je časová tíseň. Jasný koncept pohonných jednotek pro sezónu 2021 zatím není znám a samotné Liberty mlží ve svých obecných prohlášeních.
S touto situací není například spokojen nevýkonný šéf Mercedesu a bývalý pilot Niki Lauda. "Mám obavy. Američtí majitelé potřebovali nějaký čas na to, aby pochopili fungování F1. Ten čas ale brzy vyprší. A znepokojuje mě jejich budoucí vize. FIA, Carey a Brown pořád opakují, že musíme ubrat na výkonech, ale opak je DNA Formule 1."
"Jste blázni, pokud si myslíte, že zatraktivnit závody můžete tím, když každý víkend vyhraje někdo jiný. F1 je o soutěživosti. Vývoj vozů je jeden z nejdůležitějších faktoru, stejně jako odvaha pilotů. Místo toho chtějí omezovat nejlepší stáje a ochraňovat piloty, jako kdyby byli mimina. Například tím, že uvedou Halo," dodal Lauda.
A co takový rozpočtový strop? "Co se týče rozpočtového stropu, tak to je logický a racionální krok, ale musí se to připravit s tříletým předstihem. My máme zaměstnance, tak co s nimi budeme dělat? To je máme jako vyhodit na ulici? Nyní jen Liberty oznámilo, že s touto myšlenkou chce pracovat. Neřekli ale žádné podrobnosti," zakončil Lauda.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.