Niki Lauda není se současným vedením Formule 1 úplně spokojen a budoucí plány Liberty Media ho znepokojují.
Pomalu ale jistě se blíží konec první sezóny F1 pod vedením nového majitele komerčních práv, americké společnosti Liberty Media. Ta společně s FIA a týmy bude muset brzy rozhodnout nad budoucností šampionátu, hlavně pak v oblasti motorů.
Zde se ale střetávají dvě vize. Top týmy chtějí pokračovat v komplexních a drahých řešeních. Liberty by zase raději měla o něco více standardizované a jednodušší pohonné jednotky, aby nalákala nové motoráře.
Otázka to není lehká a těžko půjde nalézt řešení, se kterým by byly všichni spokojení. Problém je časová tíseň. Jasný koncept pohonných jednotek pro sezónu 2021 zatím není znám a samotné Liberty mlží ve svých obecných prohlášeních.
S touto situací není například spokojen nevýkonný šéf Mercedesu a bývalý pilot Niki Lauda. "Mám obavy. Američtí majitelé potřebovali nějaký čas na to, aby pochopili fungování F1. Ten čas ale brzy vyprší. A znepokojuje mě jejich budoucí vize. FIA, Carey a Brown pořád opakují, že musíme ubrat na výkonech, ale opak je DNA Formule 1."
"Jste blázni, pokud si myslíte, že zatraktivnit závody můžete tím, když každý víkend vyhraje někdo jiný. F1 je o soutěživosti. Vývoj vozů je jeden z nejdůležitějších faktoru, stejně jako odvaha pilotů. Místo toho chtějí omezovat nejlepší stáje a ochraňovat piloty, jako kdyby byli mimina. Například tím, že uvedou Halo," dodal Lauda.
A co takový rozpočtový strop? "Co se týče rozpočtového stropu, tak to je logický a racionální krok, ale musí se to připravit s tříletým předstihem. My máme zaměstnance, tak co s nimi budeme dělat? To je máme jako vyhodit na ulici? Nyní jen Liberty oznámilo, že s touto myšlenkou chce pracovat. Neřekli ale žádné podrobnosti," zakončil Lauda.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.