Na okruhu Interlagos během třetího tréninku zářili Mercedesy a Ferrari. Těsné rozestupy na čele.
Počasí v Brazílii je zatažené a vypadá to, že se každou chvílí rozprší. Teplota tratě je 25 °C a vzduch 19 °C.
Motory Renault tu mají podobně jako v Mexiku problém. Toro Rosso dokonce vydalo prohlášení hovořící o nedostatku nových částí. Podle italského týmu toto dokonce není náhoda. A Renault podle Sky Sports opravdu hodně zuří a dokonce hledá skulinu ve smlouvě s Toro Rosso o dodávce motorů pro poslední dva závody letošní sezóny.
Na konci boxové uličky se objevuje zelená. A na trať vyráží Sainz, Ericsson, Vettel a Alonso. Postupně zajíždí instalační kola i další piloti. Prvním měřeným časem je 1:12,829 min v podání Fernanda Alonsa. Jeho týmový kolega Vandoorne ztratil 0,765 s.
Toro Rosso obouvá velmi brzy super-měkké pneumatiky a Hartley zajíždí rychlejší čas než McLaren a to to 0,086 s. Novozélanďan navíc hlásí, že to na obrubnících klouže a je tam voda.
Na trati zůstává stát Lance Stroll, ztratil prý výkon a převodovku. Objevuje se virtuální safety car. Po chvíli je však Williams odklizen a opět se objevuje zelená. Ihned vyjíždí Kimi Räikkönen, kterého virtuální safety car vyrušil.
Mercedes vyrazil na měkké sadě pneumatik, avšak Räikkönenův čas 1:09,928 min nepřekonali. Na super-měkké sadě se Fin zlepšuje, zajel 1:09,633 min. Sebastian Vettel na stejné sadě na něj ztrácí 0,4 s. Za nimi se řadí Mercedesy a také Alonso.
Pořadí po polovině třetího tréninku: Räikkönen, Vettel, Hamilton, Bottas, Alonso, Ocon, Vandoorne, Sainz, Hülkenberg, Magnussen, Wehrlein, Grosjean, Ericsson, Hartley, Gasly.
Polovina tréninku je za námi, zatím nezajely Red Bully (důvodem je prý počet najetých kilometrů, chtějí zkrátka šetřit motor) a Massa s Williamsem.
#F1 #BrazilGP FP3 Top speeds ?:Mercedes-powered Ocon over 332kph ahead of Hamilton,McLarens powered by Honda slowest on speed trap - 15kph off. pic.twitter.com/GRe1yb5WCT
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 11, 2017Na rovince jel zatím nejrychlejší Pérez, 330,8 km/hod. Ricciardo na posledních dvacet pět minut vyráží na trať. Měřený čas zajel také Massa. Objevuje se pár kapek... Ricciardo je sedmý, jeho týmový kolega už také vyrazil a je šestý. Massa devátý.
Bottas zajíždí nejrychlejší čas 1:09,569 min, avšak Räikkönen se snaží vzít si nejrychlejší kolo opět pod své jméno a daří se mu to - zajel čas 1:09,399 min. Zlepšil se i Vettel, ztrácí na svého týmového kolegu 0,6 s. Avšak v dalším kole už se Němec dostává do čela a to o 0,06 s.
#F1 #BrazilGP FP3 Best Sectors vs Fastest laptimes set ?:Vettel's ideal lap is the same as Hamilton's one, Mercedes & Ferrari seem to be untouchable from others, RedBull 1s off their pace;Alonso the best of the rest pic.twitter.com/xQUHn4a5hr
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 11, 2017Ale ani toto pořadí nezůstává dlouho, Fin se opět o jednu setinu dostává do čela než jej o pár setin překonává Bottas. Na čele se to nyní velmi mění a čtveřice (Mercedesy i Ferrari na měkké sadě pneumatik) je velmi vyrovnaná. Pár tisícin/setin rozdílu mezi čelními piloty. Mercedes se dostal do čela.
Verstappen si stěžuje na přetáčivost svého vozu a jsou z toho dokonce hodiny. Horner přiznává, že Mercedes a Ferrari tu zřejmě nemají. Vettel má již podruhé v tréninku problém s provozem. Na čele se již však nic nemění. Mercedesy v pořadí Bottas a Hamilton následované Ferrari v pořadí Räikkönen a Vettel. Rozdíl mezi těmito čtyřmi je pět setin.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.