Na okruhu Interlagos během třetího tréninku zářili Mercedesy a Ferrari. Těsné rozestupy na čele.
Počasí v Brazílii je zatažené a vypadá to, že se každou chvílí rozprší. Teplota tratě je 25 °C a vzduch 19 °C.
Motory Renault tu mají podobně jako v Mexiku problém. Toro Rosso dokonce vydalo prohlášení hovořící o nedostatku nových částí. Podle italského týmu toto dokonce není náhoda. A Renault podle Sky Sports opravdu hodně zuří a dokonce hledá skulinu ve smlouvě s Toro Rosso o dodávce motorů pro poslední dva závody letošní sezóny.
Na konci boxové uličky se objevuje zelená. A na trať vyráží Sainz, Ericsson, Vettel a Alonso. Postupně zajíždí instalační kola i další piloti. Prvním měřeným časem je 1:12,829 min v podání Fernanda Alonsa. Jeho týmový kolega Vandoorne ztratil 0,765 s.
Toro Rosso obouvá velmi brzy super-měkké pneumatiky a Hartley zajíždí rychlejší čas než McLaren a to to 0,086 s. Novozélanďan navíc hlásí, že to na obrubnících klouže a je tam voda.
Na trati zůstává stát Lance Stroll, ztratil prý výkon a převodovku. Objevuje se virtuální safety car. Po chvíli je však Williams odklizen a opět se objevuje zelená. Ihned vyjíždí Kimi Räikkönen, kterého virtuální safety car vyrušil.
Mercedes vyrazil na měkké sadě pneumatik, avšak Räikkönenův čas 1:09,928 min nepřekonali. Na super-měkké sadě se Fin zlepšuje, zajel 1:09,633 min. Sebastian Vettel na stejné sadě na něj ztrácí 0,4 s. Za nimi se řadí Mercedesy a také Alonso.
Pořadí po polovině třetího tréninku: Räikkönen, Vettel, Hamilton, Bottas, Alonso, Ocon, Vandoorne, Sainz, Hülkenberg, Magnussen, Wehrlein, Grosjean, Ericsson, Hartley, Gasly.
Polovina tréninku je za námi, zatím nezajely Red Bully (důvodem je prý počet najetých kilometrů, chtějí zkrátka šetřit motor) a Massa s Williamsem.
#F1 #BrazilGP FP3 Top speeds ?:Mercedes-powered Ocon over 332kph ahead of Hamilton,McLarens powered by Honda slowest on speed trap - 15kph off. pic.twitter.com/GRe1yb5WCT
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 11, 2017Na rovince jel zatím nejrychlejší Pérez, 330,8 km/hod. Ricciardo na posledních dvacet pět minut vyráží na trať. Měřený čas zajel také Massa. Objevuje se pár kapek... Ricciardo je sedmý, jeho týmový kolega už také vyrazil a je šestý. Massa devátý.
Bottas zajíždí nejrychlejší čas 1:09,569 min, avšak Räikkönen se snaží vzít si nejrychlejší kolo opět pod své jméno a daří se mu to - zajel čas 1:09,399 min. Zlepšil se i Vettel, ztrácí na svého týmového kolegu 0,6 s. Avšak v dalším kole už se Němec dostává do čela a to o 0,06 s.
#F1 #BrazilGP FP3 Best Sectors vs Fastest laptimes set ?:Vettel's ideal lap is the same as Hamilton's one, Mercedes & Ferrari seem to be untouchable from others, RedBull 1s off their pace;Alonso the best of the rest pic.twitter.com/xQUHn4a5hr
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 11, 2017Ale ani toto pořadí nezůstává dlouho, Fin se opět o jednu setinu dostává do čela než jej o pár setin překonává Bottas. Na čele se to nyní velmi mění a čtveřice (Mercedesy i Ferrari na měkké sadě pneumatik) je velmi vyrovnaná. Pár tisícin/setin rozdílu mezi čelními piloty. Mercedes se dostal do čela.
Verstappen si stěžuje na přetáčivost svého vozu a jsou z toho dokonce hodiny. Horner přiznává, že Mercedes a Ferrari tu zřejmě nemají. Vettel má již podruhé v tréninku problém s provozem. Na čele se již však nic nemění. Mercedesy v pořadí Bottas a Hamilton následované Ferrari v pořadí Räikkönen a Vettel. Rozdíl mezi těmito čtyřmi je pět setin.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.