Na okruhu Interlagos během třetího tréninku zářili Mercedesy a Ferrari. Těsné rozestupy na čele.
Počasí v Brazílii je zatažené a vypadá to, že se každou chvílí rozprší. Teplota tratě je 25 °C a vzduch 19 °C.
Motory Renault tu mají podobně jako v Mexiku problém. Toro Rosso dokonce vydalo prohlášení hovořící o nedostatku nových částí. Podle italského týmu toto dokonce není náhoda. A Renault podle Sky Sports opravdu hodně zuří a dokonce hledá skulinu ve smlouvě s Toro Rosso o dodávce motorů pro poslední dva závody letošní sezóny.
Na konci boxové uličky se objevuje zelená. A na trať vyráží Sainz, Ericsson, Vettel a Alonso. Postupně zajíždí instalační kola i další piloti. Prvním měřeným časem je 1:12,829 min v podání Fernanda Alonsa. Jeho týmový kolega Vandoorne ztratil 0,765 s.
Toro Rosso obouvá velmi brzy super-měkké pneumatiky a Hartley zajíždí rychlejší čas než McLaren a to to 0,086 s. Novozélanďan navíc hlásí, že to na obrubnících klouže a je tam voda.
Na trati zůstává stát Lance Stroll, ztratil prý výkon a převodovku. Objevuje se virtuální safety car. Po chvíli je však Williams odklizen a opět se objevuje zelená. Ihned vyjíždí Kimi Räikkönen, kterého virtuální safety car vyrušil.
Mercedes vyrazil na měkké sadě pneumatik, avšak Räikkönenův čas 1:09,928 min nepřekonali. Na super-měkké sadě se Fin zlepšuje, zajel 1:09,633 min. Sebastian Vettel na stejné sadě na něj ztrácí 0,4 s. Za nimi se řadí Mercedesy a také Alonso.
Pořadí po polovině třetího tréninku: Räikkönen, Vettel, Hamilton, Bottas, Alonso, Ocon, Vandoorne, Sainz, Hülkenberg, Magnussen, Wehrlein, Grosjean, Ericsson, Hartley, Gasly.
Polovina tréninku je za námi, zatím nezajely Red Bully (důvodem je prý počet najetých kilometrů, chtějí zkrátka šetřit motor) a Massa s Williamsem.
#F1 #BrazilGP FP3 Top speeds ?:Mercedes-powered Ocon over 332kph ahead of Hamilton,McLarens powered by Honda slowest on speed trap - 15kph off. pic.twitter.com/GRe1yb5WCT
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 11, 2017Na rovince jel zatím nejrychlejší Pérez, 330,8 km/hod. Ricciardo na posledních dvacet pět minut vyráží na trať. Měřený čas zajel také Massa. Objevuje se pár kapek... Ricciardo je sedmý, jeho týmový kolega už také vyrazil a je šestý. Massa devátý.
Bottas zajíždí nejrychlejší čas 1:09,569 min, avšak Räikkönen se snaží vzít si nejrychlejší kolo opět pod své jméno a daří se mu to - zajel čas 1:09,399 min. Zlepšil se i Vettel, ztrácí na svého týmového kolegu 0,6 s. Avšak v dalším kole už se Němec dostává do čela a to o 0,06 s.
#F1 #BrazilGP FP3 Best Sectors vs Fastest laptimes set ?:Vettel's ideal lap is the same as Hamilton's one, Mercedes & Ferrari seem to be untouchable from others, RedBull 1s off their pace;Alonso the best of the rest pic.twitter.com/xQUHn4a5hr
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 11, 2017Ale ani toto pořadí nezůstává dlouho, Fin se opět o jednu setinu dostává do čela než jej o pár setin překonává Bottas. Na čele se to nyní velmi mění a čtveřice (Mercedesy i Ferrari na měkké sadě pneumatik) je velmi vyrovnaná. Pár tisícin/setin rozdílu mezi čelními piloty. Mercedes se dostal do čela.
Verstappen si stěžuje na přetáčivost svého vozu a jsou z toho dokonce hodiny. Horner přiznává, že Mercedes a Ferrari tu zřejmě nemají. Vettel má již podruhé v tréninku problém s provozem. Na čele se již však nic nemění. Mercedesy v pořadí Bottas a Hamilton následované Ferrari v pořadí Räikkönen a Vettel. Rozdíl mezi těmito čtyřmi je pět setin.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.