Loni se mluvilo o tom, že Pascal Wehrlein je jedním z hlavních adeptů na sedačku pro Nicu Rosbergovi u tovární stáje Stříbrných šípů, která si letos na své konto připsala čtvrtý konstruktérský i jezdecký titul v řadě.
Nyní je ale situace úplně opačná a Wehrlein bojuje o záchranu místa v královně motorsportu. U Sauberu to vypadá, že v příštím roce bude angažovat minimálně jednoho z juniorů Ferrari.
A pokud by se mělo rozhodovat mezi Wehrleinem a Ericssonem, je více než jasné, že právě německý závodník by musel švýcarskou stáj opustit. Majitel stáje, společnost Longbow Finance, je totiž napojena na švédské sponzory Marcuse Ericssona.
Z Wehrleinových slov vyplývá, že moc velké šance na udržení v Sauberu nemá. "Vypadá to, že mé výkony nemají na nic vliv. Brazílie ani Abú Zabí už nic nerozhodnou. Na bodech stejně nedojedeme, to ví každý," řekl bývalý šampión DTM.
Toto Wolffovi, pod nějž Pascal spadá, nezbude nic jiného než jednat s Williamsem. Po boku Lance Strolla chce ale jezdit celá řada pilotů. Ze hry vypadl akorát Massa, který oznámil konec kariéry v F1. Wehrlein se tak postaví do fronty ke Kvjatovi, di Restovi a Kubicovi.
"Řekl bych, že Williams je mou jedinou možností pro rok 2018, už nějakou dobu je jasné, že u Sauberu nebude v příštím roce místo. Pokud přijdu o příští rok, bude již hodně náročné se znovu vrátit. Hlavně když nemáte žádného silného sponzora. Kdyby má rodina mohla zaplatit pět až deset miliónů (eur), tak by to byla jiná pohádka," zakončil Wehrlein.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.