McLaren se na příští sezónu s Renaultem už moc těší, bude bojovat na čele?

Fernando Alonso s McLarenem MCL32 v Mexiku
Fernando Alonso s McLarenem MCL32 v Mexiku, foto: Honda Racing F1
Petr Hlawiczka 6. listopadu 2017 6:40
Sdílej:

McLaren se po třech letech s Hondou již nemůže dočkat startu nové sezóny s konkurenceschopnou pohonnou jednotkou Renaultu. Poslední vývoj a výkony jejich šasi MCL32 jsou pro ně zdrojem povzbuzení, otázkou ale zůstává, zda to bude stačit na Red Bull, jehož vůz patří mezi současnou špičku.

Poslední novinky zaměřené na rok 2018 fungují na voze MCL32 tak dobře, že jej Fernando Alonso označil za to nejlepší šasi v současném poli. Největší slabinou jejich balíku je stále motor Hondy, který ztrácí jak po stránce výkonu, tak i po stránce spolehlivosti.

"Všechno, co jsme během roku v továrně vyvinuli, na voze funguje, máme tedy vysokou míru úspěšnosti. Někdy to může fungovat jen v továrně a ne na autě, ale šasi se neustále zlepšuje," těší ředitele Zaka Browna.

Jak je na tom ve srovnání se současným Red Bullem RB13? "Naše GPS ukazuje, že jsme velmi blízko Red Bullu. Na některých okruzích jsme možná trochu lepší a na jiných o něco pomalejší. Jim se ale podařilo vyhrát pár závodů, takže jsme opatrně optimističtí. Už se v rámci přípravy na příští rok skoro usmíváme. Jsme vzrušeni," pokračuje pro Autosport Brown.

Do hry ale vstoupí změny pravidel, které všem dávají prostor si trochu polepšit či pohoršit. Závodní ředitel Eric Boullier je proto opatrnější, pokud jde o boj o vítězství: "Nikdy tomu nemůžete 100% věřit. Pokud by pravidla zůstala stejné, pak bych souhlasil."

"Jenže příští rok dojde samozřejmě k některým změnám - už žádná T-křidélka, křidélko nad difuzorem - hodně se toho na zádi vozu vyčistí, což věci trochu ztíží. Navíc přijde Halo, které je z pohledu aerodynamiky katastrofou," konkretizuje dále.

"Je kolem toho spousta práce. Věřím týmu, který máme a tomu, čeho v posledních třech letech dosáhli. Není důvod, proč by v tom nemohli pokračovat, zlepšovat [auto] a stahovat ostatní," pokračuje závodní ředitel McLarenu.

Na otázku, zda alespoň věří, že se McLaren bude moci zapojit do bojů s Mercedesem, s Ferrari a s Red Bullem, Boullier odpovídá: "Ano. Stoprocentně!"

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.