McLaren se po třech letech s Hondou již nemůže dočkat startu nové sezóny s konkurenceschopnou pohonnou jednotkou Renaultu. Poslední vývoj a výkony jejich šasi MCL32 jsou pro ně zdrojem povzbuzení, otázkou ale zůstává, zda to bude stačit na Red Bull, jehož vůz patří mezi současnou špičku.
Poslední novinky zaměřené na rok 2018 fungují na voze MCL32 tak dobře, že jej Fernando Alonso označil za to nejlepší šasi v současném poli. Největší slabinou jejich balíku je stále motor Hondy, který ztrácí jak po stránce výkonu, tak i po stránce spolehlivosti.
"Všechno, co jsme během roku v továrně vyvinuli, na voze funguje, máme tedy vysokou míru úspěšnosti. Někdy to může fungovat jen v továrně a ne na autě, ale šasi se neustále zlepšuje," těší ředitele Zaka Browna.
Jak je na tom ve srovnání se současným Red Bullem RB13? "Naše GPS ukazuje, že jsme velmi blízko Red Bullu. Na některých okruzích jsme možná trochu lepší a na jiných o něco pomalejší. Jim se ale podařilo vyhrát pár závodů, takže jsme opatrně optimističtí. Už se v rámci přípravy na příští rok skoro usmíváme. Jsme vzrušeni," pokračuje pro Autosport Brown.
Do hry ale vstoupí změny pravidel, které všem dávají prostor si trochu polepšit či pohoršit. Závodní ředitel Eric Boullier je proto opatrnější, pokud jde o boj o vítězství: "Nikdy tomu nemůžete 100% věřit. Pokud by pravidla zůstala stejné, pak bych souhlasil."
"Jenže příští rok dojde samozřejmě k některým změnám - už žádná T-křidélka, křidélko nad difuzorem - hodně se toho na zádi vozu vyčistí, což věci trochu ztíží. Navíc přijde Halo, které je z pohledu aerodynamiky katastrofou," konkretizuje dále.
"Je kolem toho spousta práce. Věřím týmu, který máme a tomu, čeho v posledních třech letech dosáhli. Není důvod, proč by v tom nemohli pokračovat, zlepšovat [auto] a stahovat ostatní," pokračuje závodní ředitel McLarenu.
Na otázku, zda alespoň věří, že se McLaren bude moci zapojit do bojů s Mercedesem, s Ferrari a s Red Bullem, Boullier odpovídá: "Ano. Stoprocentně!"
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.