Šéf Hondy Jusuke Hasegawa po závodu v Mexiku uvedl, že výkonnost jejich motoru předčila očekávání. Přispěl k tomu také pokrok, který dosáhli na dynamometru v japonské továrně. Vedlo to ke zlepšení korelace a k nalezení správného nastavení.
McLaren před Mexikem mírnil očekávání na zisk bodů s tím, že tamější podmínky jejich balíku nebudou vyhovovat. Jak Fernando Alonso, tak i Stoffel Vandoorne navíc museli před závodem opět měnit pohonné jednotky, Španěl však v první části kvalifikace zajel pátý nejrychlejší čas, pak v neděli sváděl hezké souboje s Lewisem Hamiltonem a nakonec si dojel pro bod.
Ocenil i zlepšující se šasi, o němž uvedl, že MCL32 je nyní nejlepším vozem v poli. A Honda se pak pochválila sama: "Výkonnost byla mnohem lepší, než jsme si mysleli. Než jsme sem přijeli, tak jsme si mysleli, že výkonnost našeho motoru je horší než u jiných týmů a že vliv nadmořské výšky bude špatný.
Ale v Sakuře tvrdě pracovali na vytvoření dobrého nastavení pro tuto nadmořskou výšku, proto byl deficit ve výkonu motoru mnohem menší, než jsme si mysleli. Ztráta je menší. V relativní výkonnosti jsme stále trochu pozadu, ale myslím, že to můžeme dohnat," podotýká Hasegawa.
Pokroky na dynamometru v továrněV továrně v Sakuře dosáhli zisků také na stolici, což bylo podle něj základem pro formu Hondy v Mexiku, kde jsou motoru kvůli nadmořské výšce (2 285 m n. m.) více zatěžovány.
"Dříve jsme nedokázali vytvořit na dynamometru dobrý systém pro vyhodnocování situace v nadmořských výškách. Ale minulý týden jsme se v Sakuře zlepšili, pokud jde o provoz motoru. A tady v Mexiku jsme udělali pokrok.
Korelace se oproti začátku sezóny hodně zlepšila. Nekopíruje 100% situaci na okruhu, takže na tom musíme stále pracovat, ale jsme s tím téměř spokojeni. Tyto podmínky - vysoká nadmořská výška v Mexiku - jsou ale jedinečné," dodává Hasegawa.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.