Piloti McLarenu po příletu do Mexika potvrzují špatné zprávy - Honda bude měnit motory nejen u Fernanda Alonsa, který muse z Velké ceny Spojených států odstoupit, ale také u Stoffela Vandoornea.
"Žel si myslím, že budeme muset znovu měnit motor. Budeme startovat zezadu. Tento okruh zřejmě našemu balíku nesvědčí, takže ani nečekáme, že bychom tady měli být super-konkurenceschopní," prohlašuje Alonso, který musel v Austinu kvůli závadě MGU-H odstoupit ze 7. místa.
"Možná jde [v Mexiku] o nejlepší místo pro penalizace a and investovat s novým motorem do Brazílie a do Abú Zabí," pokračuje Španěl, u nějž bude Honda zřejmě měnit všechny komponenty pohonné jednotky.
Lépe na tom nebude ani Vandoorne, který předchozí velkou cenu dokončil po penalizacích a startu ze zadních pozic na 12. místě. Dobře pečoval u ultra-měkké pneumatiky, na nichž odjel dlouhý závěrečný stint (30 kol), předvedl výborný výkon a mimo záběry kamer předjel několik soupeřů.
"Tento víkend dostaneme nějaké penalizace za motor, jelikož víme, ž pro nás půjde o náročný víkend. Myslím, že u mě půjde o celý balík, takže +35 míst. Abych byl upřímný, tak už vím, jak se s takovýmito situacemi vyrovnat," dodává Belgičan.
McLarenu patří mezi konstruktéry až devátá příčka a na osmý Haas ztrácí 20 bodů. V Mexiku tedy může vzhledem k očekávaným trestům sotva pomýšlet nějaké stahování náskoku.
Honda přiveze jen drobné vylepšení - specifikaci 3.8, kterou už představila minulý týden v Austinu ve voze Vandoornea, na tři koně navíc se tak může těšit i Alonso. Slibované čtvrté specifikace, která měla přinést významný nárůst výkonu, se letos už nedočkají.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.