Konec letošní sezóny se nezadržitelně blíží a samotní jezdci rozhazují sítě, aby si zajistili angažmá na příští rok či oslovili týmy v jiných závodních sériích. V podobné situaci se nyní nachází německý svěřenec Mercedesu Pascal Wehrlein.
O tomto talentovaném mladíkovi se mluvilo již loni, kdy se spekulovalo o tom, zda jím Mercedes nahradí Nica Rosberga. Daimler nakonec zvolil konzervativní cestu. Od Williamsu získal Bottase a svému odchovanci zajistil angažmá u švýcarského Sauberu.
Situace v Sauberu se během roku ale značně změnila. Nejdříve měl švýcarský celek přejít na motory od Hondy, k čemuž nakonec nedošlo. Sauber tak zvolil jinou strategii a stal se jakousi juniorkou Ferrari, proto možná nastane scénář, kdy si Maranello dosadí do modrých kokpitů své juniory - Leclera a Giovinazziho.
Wehrlein by si tak musel hledat angažmá jinde. V úvahu připadá v současné chvíli akorát Williams. Je zde ale řada menších či větších problémů.
Zaprvé, Wehrlein je mladý a titulární sponzor Martini údajně vyžaduje, aby alespoň jednomu pilotovi bylo více jak 25 let. To by se nakonec nemuselo jevit jako zásadní problém. Paddy Lowe v Austinu totiž řekl: "[...] Jsem si jistý, že by Martini pochopilo, jak důležité je mít co nejlepší sestavu. [...]"
Zadruhé pak hraje roli samotný zájem stáje. My do zákulisí samozřejmě nevidíme, na druhou stranu Williams testoval s di Restou a Kubicou. Do toho tu zbývá i Massa, který se vehementně snaží sedačku udržet i pro příští rok.
No a zatřetí je tu samotná sestava pilotů. Williams má rozhodně co dohánět, a proto by se mu hodily služby zkušených harcovníků. Dvojice Stroll (18) - Wehrlein (23) zkušenostmi úplně nepřekypuje v porovnání s matadory tohoto sportu.
Jak to vidí samotný Wehrlein?"Plánuji, že si v následujících dnech promluvím s Fredem a Toto Wolffem. Žádné novinky se během víkendu (v Austinu) neobjevily, třeba to přijde v příštím týdnu. Uvidíme. Mluvil jsem již s Vasseurem v Japonsku a on řekl, že jednou z možností by bylo zůstat u Sauberu. Nevím, jak moc je v tom celém zapletené Ferrari. Je to mezi jejich piloty, mnou a Marcusem," řekl Wehrlein.
"Myslím si, že Toto i nadále diskutuje s Williamsem, diskutuje se všemi, kteří připadají v úvahu, a to včetně Williamsu. V současné chvíli má Williams skvělé auto a v poháru konstruktérů bojují o pátou příčku. Byl by to pro mě velký posun vpřed. Nyní jsem u Sauberu a soustředím se na zbývající čtyři závody," dodal před GP USA mladý Němec.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.