Konec letošní sezóny se nezadržitelně blíží a samotní jezdci rozhazují sítě, aby si zajistili angažmá na příští rok či oslovili týmy v jiných závodních sériích. V podobné situaci se nyní nachází německý svěřenec Mercedesu Pascal Wehrlein.
O tomto talentovaném mladíkovi se mluvilo již loni, kdy se spekulovalo o tom, zda jím Mercedes nahradí Nica Rosberga. Daimler nakonec zvolil konzervativní cestu. Od Williamsu získal Bottase a svému odchovanci zajistil angažmá u švýcarského Sauberu.
Situace v Sauberu se během roku ale značně změnila. Nejdříve měl švýcarský celek přejít na motory od Hondy, k čemuž nakonec nedošlo. Sauber tak zvolil jinou strategii a stal se jakousi juniorkou Ferrari, proto možná nastane scénář, kdy si Maranello dosadí do modrých kokpitů své juniory - Leclera a Giovinazziho.
Wehrlein by si tak musel hledat angažmá jinde. V úvahu připadá v současné chvíli akorát Williams. Je zde ale řada menších či větších problémů.
Zaprvé, Wehrlein je mladý a titulární sponzor Martini údajně vyžaduje, aby alespoň jednomu pilotovi bylo více jak 25 let. To by se nakonec nemuselo jevit jako zásadní problém. Paddy Lowe v Austinu totiž řekl: "[...] Jsem si jistý, že by Martini pochopilo, jak důležité je mít co nejlepší sestavu. [...]"
Zadruhé pak hraje roli samotný zájem stáje. My do zákulisí samozřejmě nevidíme, na druhou stranu Williams testoval s di Restou a Kubicou. Do toho tu zbývá i Massa, který se vehementně snaží sedačku udržet i pro příští rok.
No a zatřetí je tu samotná sestava pilotů. Williams má rozhodně co dohánět, a proto by se mu hodily služby zkušených harcovníků. Dvojice Stroll (18) - Wehrlein (23) zkušenostmi úplně nepřekypuje v porovnání s matadory tohoto sportu.
Jak to vidí samotný Wehrlein?"Plánuji, že si v následujících dnech promluvím s Fredem a Toto Wolffem. Žádné novinky se během víkendu (v Austinu) neobjevily, třeba to přijde v příštím týdnu. Uvidíme. Mluvil jsem již s Vasseurem v Japonsku a on řekl, že jednou z možností by bylo zůstat u Sauberu. Nevím, jak moc je v tom celém zapletené Ferrari. Je to mezi jejich piloty, mnou a Marcusem," řekl Wehrlein.
"Myslím si, že Toto i nadále diskutuje s Williamsem, diskutuje se všemi, kteří připadají v úvahu, a to včetně Williamsu. V současné chvíli má Williams skvělé auto a v poháru konstruktérů bojují o pátou příčku. Byl by to pro mě velký posun vpřed. Nyní jsem u Sauberu a soustředím se na zbývající čtyři závody," dodal před GP USA mladý Němec.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.