Konec letošní sezóny se nezadržitelně blíží a samotní jezdci rozhazují sítě, aby si zajistili angažmá na příští rok či oslovili týmy v jiných závodních sériích. V podobné situaci se nyní nachází německý svěřenec Mercedesu Pascal Wehrlein.
O tomto talentovaném mladíkovi se mluvilo již loni, kdy se spekulovalo o tom, zda jím Mercedes nahradí Nica Rosberga. Daimler nakonec zvolil konzervativní cestu. Od Williamsu získal Bottase a svému odchovanci zajistil angažmá u švýcarského Sauberu.
Situace v Sauberu se během roku ale značně změnila. Nejdříve měl švýcarský celek přejít na motory od Hondy, k čemuž nakonec nedošlo. Sauber tak zvolil jinou strategii a stal se jakousi juniorkou Ferrari, proto možná nastane scénář, kdy si Maranello dosadí do modrých kokpitů své juniory - Leclera a Giovinazziho.
Wehrlein by si tak musel hledat angažmá jinde. V úvahu připadá v současné chvíli akorát Williams. Je zde ale řada menších či větších problémů.
Zaprvé, Wehrlein je mladý a titulární sponzor Martini údajně vyžaduje, aby alespoň jednomu pilotovi bylo více jak 25 let. To by se nakonec nemuselo jevit jako zásadní problém. Paddy Lowe v Austinu totiž řekl: "[...] Jsem si jistý, že by Martini pochopilo, jak důležité je mít co nejlepší sestavu. [...]"
Zadruhé pak hraje roli samotný zájem stáje. My do zákulisí samozřejmě nevidíme, na druhou stranu Williams testoval s di Restou a Kubicou. Do toho tu zbývá i Massa, který se vehementně snaží sedačku udržet i pro příští rok.
No a zatřetí je tu samotná sestava pilotů. Williams má rozhodně co dohánět, a proto by se mu hodily služby zkušených harcovníků. Dvojice Stroll (18) - Wehrlein (23) zkušenostmi úplně nepřekypuje v porovnání s matadory tohoto sportu.
Jak to vidí samotný Wehrlein?"Plánuji, že si v následujících dnech promluvím s Fredem a Toto Wolffem. Žádné novinky se během víkendu (v Austinu) neobjevily, třeba to přijde v příštím týdnu. Uvidíme. Mluvil jsem již s Vasseurem v Japonsku a on řekl, že jednou z možností by bylo zůstat u Sauberu. Nevím, jak moc je v tom celém zapletené Ferrari. Je to mezi jejich piloty, mnou a Marcusem," řekl Wehrlein.
"Myslím si, že Toto i nadále diskutuje s Williamsem, diskutuje se všemi, kteří připadají v úvahu, a to včetně Williamsu. V současné chvíli má Williams skvělé auto a v poháru konstruktérů bojují o pátou příčku. Byl by to pro mě velký posun vpřed. Nyní jsem u Sauberu a soustředím se na zbývající čtyři závody," dodal před GP USA mladý Němec.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.