Honda zjistila závadu, která vyřadila Fernanda Alonsa ze slibně rozjeté Velké ceny Spojených států. Z dalších problémů se svou pohonnou jednotkou je velmi zklamána, před dalším závodem v Mexiku slibuje protiopatření. Španěl se tam ale penalizaci nevyhne.
Japonská automobilka do Austinu přivezla novou specifikaci pohonné jednotky (3.8), kterou ale dostal pouze Stoffel Vandoorne. Po kvalifikaci si postěžoval, že ale žádný nárůst výkonu nepoznal, do cíle však dojel. Honda přiznala, že koní přibylo jen málo, dle inženýrů McLarenu pouze 3 koně.
Belgičan zažil před závodem horké chvilky, kdy u něj ráno byla zjištěna závada motorgenerátoru tepelné energie (MGU-H), a tak došlo ke kompletní výměně pohonné jednotky, jinak by nestihl start závodu. Ke své předchozí penalizaci dostal dalších 25 trestných míst, proto startoval z konce roštu místo ze 14. místa.
"Dnešek byl pro všechny v týmu neuvěřitelně frustrující. K Velké ceně Spojených států jsme přijeli s velkými nadějemi, že získáme tolik potřebné body, a žel potíže se spolehlivostí stály oba vozy umístění v první desítce," popisuje Honda.
"Dopoledne jsme detekovali problém u Stoffelova MGU-H a rozhodli jsme se jeho pohonnou jednotku vyměnit. Znamenalo to, že startoval z konce roštu, což před něj postavilo odpoledne náročný úkol. Stoffel i tak odjel excelentní závod. Předjížděl auta na trati a udržoval dobrou závodní rychlost. Byla to smůla, že nemohl dosáhnout na body, aby získal odměnu za své úsilí," uznává šéf Hondy Jusuke Hasegawa.
Závod měl mnohem lépe rozjetý Fernando Alonso. Po postupu do Q3 v sobotu a startu z 8. místa se mu v prvním kole podařilo předjet Sainze a postoupit o příčku výš. Pak se ale objevil další problém s motorem.
"Fernando startoval z osmého místa na roštu a po startu byl sedmý. Udržoval svou pozici a soupeře za sebou, dokud jeho závod předčasně neskončil kvůli potíži s MGU-H," uvádí zástupce Hondy.
"Na rovince jsem ztratil výkon. Cítil jsem nějaké vibrace v motoru a děly se určité opravdu divné věci. Je to taková škoda! V posledních závodech jsme ztratili tolik bodů - možná 15 nebo 20, které by nám pomohly s naší pozicí v šampionátu - mě i týmu. Je to bolestivé obzvlášť proto, že dnes jsme zaslouženě byli sedmí a o tuto pozici jsme bojovali," říká Alonso.
"Zbývají jen tři závody a my si fakt přejeme, aby se nám dařilo, protože kluci v garáži pracují velmi tvrdě ve dne v noci, aby vozy řádně připravili. I ráno museli měnit Stoffelův motor a oba týmy na tom pracovali společně, pak se připravovaly na závod a předvedli perfektní zastávky. Šlo opravdu o promarněnou příležitost," lituje Alonso.
V Mexiku navíc bude muset nasadit nový motor a obdržet další penalizace: "Myslím, že motor je pokažený. A v Mexiku byla šance, že bychom mohli zkusit motor vyměnit a být penalizováni, abychom do Brazílie a Abú Zabí dorazili s čerstvějším motorem. Teď to je v podstatě jisté, že ho v Mexiku vyměníme - tedy další víkend, kdy budeme startovat poslední, proto to bude opět těžké dosáhnout na body.
Veškerá pozornost se upírá na příští rok. V těchto třech závodech bych chtěl skórovat, abych zlepšil své postavení a také pomohl týmu. Ale ze tří zbývajících závodů budeme v jednom startovat poslední, takže uvidíme, jestli v těch dalších dvou dokážeme získat body."
A situace moc mrzí i samotnou Hondu, které se ani s dalšími vylepšeními nedaří zvýšit výkon svého motoru ani vyřešit jeho spolehlivost. "Je to velké zklamání, že jsme čelili dalším potížím s naší pohonnou jednotkou - obzvlášť proto, že spolehlivost byla v posledních závodech relativně stabilní. Problémy s týmem v Sakuře hned prošetříme a budeme pracovat na protiopatřeních pro Mexiko příští víkend," slibuje šéf Hondy.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.