AUSTIN - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ KVALIFIKACE; Alespoň ve stručnosti uvádím přehled nejrychlejších sektorů a maximálních rychlostí kvalifikace, kterou v USA ovládl opět britský pilot Mercedesu, který má titul na dosah.
Hamilton vyhrál svou 72. kvalifikaci kariéry a v Austinu zajel rekord okruhu. V Q3 se mu ale nepodařilo dát dohromady čisté kolo na rozdíl od Ricciarda či Vettela, jenž byl v S3 o 21 tisícin sekundy rychlejší - v předchozích dvou ale nabral ztrátu 4 desetin.
Sektory v klíčový moment nedal dohromady ani jeho týmový kolega Räikkönen, který mohl skončit třetí před Bottasem i Ricciardem. Ještě více pokazil kvalifikaci Verstappen, který po penalizaci za výměnu komponent pohonné jednotky bude startovat až ze 17. místa.
Na rovinkách znovu potvrdily svou sílu motory Mercedes okupující prvních pět příček. Hamilton i díky silnému kvalifikačnímu módu dosáhl na rovince 330,8 km/h, Vettel s Ferrari ztrácel 4,9 km/h.
Renault sice přivezl nové motory (RE17G, pro každý tým po jednom kusu), ale Verstappen s ním byl o 8 km/h zpět. McLaren se také od Hondy dočkal novější specifikace (3.8), Vandoorne s ní zaostával o 16 km/h, Alonso se starší specifikací (3.7) na rovince ztrácel 20,1 km/h. Podal ale výtečný výkon a díky novému křídlu (které Stoffel neměl) a kvalitám šasi MCL32 bude nakonec startovat z 8. místa.
Vandoorne si na novou specifikaci Hondy postěžoval: "Byla opravdu působivá. Ve voze jsem necítil žádný rozdíl." Šéf japonského dodavatele Jusuke Hasegawa potvrdil, že její přínos je velmi malý: "V datech vidíme, že má motor vyšší výkon. Musíme být ale upřímní, že není tak velký, aby to pilot mohl cítit." Podle našich informací přinesl jen 3 koňské síly.
Mnohem více pomohlo nové přední křídlo, které si Belgičan vyzkoušel v prvním tréninku, než jej předal Alonsovi, který se měl vyhnout penalizacím za nasazení nového motoru. Pak se mu ale už nepodařilo najít to správné vyvážení se starším kusem. McLaren s novými díly opět vylepšil své šasi a nyní věří, že je na úrovni Red Bullu.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.