AUSTIN - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ KVALIFIKACE; Alespoň ve stručnosti uvádím přehled nejrychlejších sektorů a maximálních rychlostí kvalifikace, kterou v USA ovládl opět britský pilot Mercedesu, který má titul na dosah.
Hamilton vyhrál svou 72. kvalifikaci kariéry a v Austinu zajel rekord okruhu. V Q3 se mu ale nepodařilo dát dohromady čisté kolo na rozdíl od Ricciarda či Vettela, jenž byl v S3 o 21 tisícin sekundy rychlejší - v předchozích dvou ale nabral ztrátu 4 desetin.
Sektory v klíčový moment nedal dohromady ani jeho týmový kolega Räikkönen, který mohl skončit třetí před Bottasem i Ricciardem. Ještě více pokazil kvalifikaci Verstappen, který po penalizaci za výměnu komponent pohonné jednotky bude startovat až ze 17. místa.
Na rovinkách znovu potvrdily svou sílu motory Mercedes okupující prvních pět příček. Hamilton i díky silnému kvalifikačnímu módu dosáhl na rovince 330,8 km/h, Vettel s Ferrari ztrácel 4,9 km/h.
Renault sice přivezl nové motory (RE17G, pro každý tým po jednom kusu), ale Verstappen s ním byl o 8 km/h zpět. McLaren se také od Hondy dočkal novější specifikace (3.8), Vandoorne s ní zaostával o 16 km/h, Alonso se starší specifikací (3.7) na rovince ztrácel 20,1 km/h. Podal ale výtečný výkon a díky novému křídlu (které Stoffel neměl) a kvalitám šasi MCL32 bude nakonec startovat z 8. místa.
Vandoorne si na novou specifikaci Hondy postěžoval: "Byla opravdu působivá. Ve voze jsem necítil žádný rozdíl." Šéf japonského dodavatele Jusuke Hasegawa potvrdil, že její přínos je velmi malý: "V datech vidíme, že má motor vyšší výkon. Musíme být ale upřímní, že není tak velký, aby to pilot mohl cítit." Podle našich informací přinesl jen 3 koňské síly.
Mnohem více pomohlo nové přední křídlo, které si Belgičan vyzkoušel v prvním tréninku, než jej předal Alonsovi, který se měl vyhnout penalizacím za nasazení nového motoru. Pak se mu ale už nepodařilo najít to správné vyvážení se starším kusem. McLaren s novými díly opět vylepšil své šasi a nyní věří, že je na úrovni Red Bullu.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.