Sebastian Vettel ani Ferrari u domácího tisku zastání po Velké ceně Singapuru nenašli. Místo toho čelí velké vlně kritiky.
Naděje rudého týmu skončili hned po startu ještě před první zatáčkou, když v kolizi s Red Bullem přišli o oba vozy. I když Ferrari jako viníka ještě během závodu označilo Maxe Verstappena, po zhlédnutí opakovaných záznamů začalo být jasné, že největší díl viny nese právě Vettel, který s Lewisem Hamiltonem bojuje o titul mistra světa. A objektivní byl tentokrát i italský tisk.
"Ferrari udělalo všechno špatně. Rudé vozy se zničily navzájem způsobem, který by si nepředstavil ani ten nejlepší režisér hororů," píše známá La Gazzetta dello Sport.
Na první stránce Corriere dello Sport zase stojí: "Ne, Vettele! Ne takhle! Prvních 300 metrů v Singapuru patřilo mezi nejkatastrofálnější podniky pro Ferrari v poslední dekádě."
List Tuttosport přidává: "Katastrofální nehoda potápí maranellské naděje na titul. Během několika sekund je zničena celá sezóna!"
A La Stampa k tomu dodává: "Hamilton si teď může dojít pro mistrovský titul."
Ferrari nedojelo do cíle teprve podruhé za posledních 11 let. Poprvé k tomu došlo v GP Mexika 2015, do té doby zvládli 183 závodů, kdy šachovnicovou vlajku spatřil vždy aspoň jeden z jejich vozů.
Sporný tweet FerrariScuderia ihned po kolizi obvinila Verstappena z toho, že způsobil nehodu jejich vozů, což zvedlo ze židle šéfa Red Bullu Christiana Hornera: "Páni, jak můžete na něco takové po shlédnutí přijít, to vážně netuším. Každý, kdo viní Verstappena, by si měl nechat prověřit svůj zrak!"
VER took #Kimi7 out and then he went to #Seb5 #SingaporeGP
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 17, 2017Bývalý pilot Mark Webber k příspěvku Ferrari na Twitteru uvedl: "Tohle řekne tiskový mluvčí, který nikdy neřídil ani motokáru!"
Mistr světa Damon Hill řekl, že "je zklamán Sebem Vettelem poté, co v první zatáčce roznesl na kousky šampionát svůj i šampionát Ferrari. Také zničil oslnivý start Kimiho a Maxovu šanci zazářit. Hezké, Sebe! Jsi lepší než tohle. Musíš si hlídat tu svou výbušnost."
Ferrari se později po závodě snažilo věci korigovat tím, že svým původním příspěvkem neútočili na Verstappena a že o něm není třeba spekulovat: "Šlo o faktický popis událostí."
What we tweeted was a factual description of events. No need to speculate on this
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 17, 2017V tom mají pravdu - nejprve došlo ke kontaktu Verstappena s Räikkönenem, jenž pak smetl svého týmového kolegu. Jenže celou tu situaci vyvolal právě Vettel zbytečně agresivním křížením na mokré dráze po nepovedeném startu, kdy nebyl celým vozem před Red Bullem - stále ho měl po svém boku.
Podle televize Sky původní tweet navíc nezveřejnil šéf komunikací stáje z Maranella, ale "někdo jiný v garáži a Ferrari to oficiálně neschválilo."
Názor Ferrari na kolizi?Ferrari pak k nelibosti veřejnosti odmítlo popsat svou verzi událostí. Šéf týmu Maurizio Arrivabene jen do mikrofonů pronesl, že "šlo o nešťastný den pro Ferrari" a zmizel bez dalších komentářů.
Blíže se k tomu mezi novináři odmítli vyjádřit také Vettel a Räikkönen. V pozdě v noci vydaném oficiálním prohlášení poté stál jen tento výrok Sebastiana: "Měl jsem průměrný start, pak jsem se lehce přesouval doleva, abych pokryl svou pozici před Maxem. Pak jsem dostal náraz zboku, když do mě vrazil vůz Kimiho. Nejsem si jistý tím, co se stalo." S několikahodinovým zpožděním, po několikerém zhlédnutí opakovaných záznamů!
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.