Sebastian Vettel ani Ferrari u domácího tisku zastání po Velké ceně Singapuru nenašli. Místo toho čelí velké vlně kritiky.
Naděje rudého týmu skončili hned po startu ještě před první zatáčkou, když v kolizi s Red Bullem přišli o oba vozy. I když Ferrari jako viníka ještě během závodu označilo Maxe Verstappena, po zhlédnutí opakovaných záznamů začalo být jasné, že největší díl viny nese právě Vettel, který s Lewisem Hamiltonem bojuje o titul mistra světa. A objektivní byl tentokrát i italský tisk.
"Ferrari udělalo všechno špatně. Rudé vozy se zničily navzájem způsobem, který by si nepředstavil ani ten nejlepší režisér hororů," píše známá La Gazzetta dello Sport.
Na první stránce Corriere dello Sport zase stojí: "Ne, Vettele! Ne takhle! Prvních 300 metrů v Singapuru patřilo mezi nejkatastrofálnější podniky pro Ferrari v poslední dekádě."
List Tuttosport přidává: "Katastrofální nehoda potápí maranellské naděje na titul. Během několika sekund je zničena celá sezóna!"
A La Stampa k tomu dodává: "Hamilton si teď může dojít pro mistrovský titul."
Ferrari nedojelo do cíle teprve podruhé za posledních 11 let. Poprvé k tomu došlo v GP Mexika 2015, do té doby zvládli 183 závodů, kdy šachovnicovou vlajku spatřil vždy aspoň jeden z jejich vozů.
Sporný tweet FerrariScuderia ihned po kolizi obvinila Verstappena z toho, že způsobil nehodu jejich vozů, což zvedlo ze židle šéfa Red Bullu Christiana Hornera: "Páni, jak můžete na něco takové po shlédnutí přijít, to vážně netuším. Každý, kdo viní Verstappena, by si měl nechat prověřit svůj zrak!"
VER took #Kimi7 out and then he went to #Seb5 #SingaporeGP
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 17, 2017Bývalý pilot Mark Webber k příspěvku Ferrari na Twitteru uvedl: "Tohle řekne tiskový mluvčí, který nikdy neřídil ani motokáru!"
Mistr světa Damon Hill řekl, že "je zklamán Sebem Vettelem poté, co v první zatáčce roznesl na kousky šampionát svůj i šampionát Ferrari. Také zničil oslnivý start Kimiho a Maxovu šanci zazářit. Hezké, Sebe! Jsi lepší než tohle. Musíš si hlídat tu svou výbušnost."
Ferrari se později po závodě snažilo věci korigovat tím, že svým původním příspěvkem neútočili na Verstappena a že o něm není třeba spekulovat: "Šlo o faktický popis událostí."
What we tweeted was a factual description of events. No need to speculate on this
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 17, 2017V tom mají pravdu - nejprve došlo ke kontaktu Verstappena s Räikkönenem, jenž pak smetl svého týmového kolegu. Jenže celou tu situaci vyvolal právě Vettel zbytečně agresivním křížením na mokré dráze po nepovedeném startu, kdy nebyl celým vozem před Red Bullem - stále ho měl po svém boku.
Podle televize Sky původní tweet navíc nezveřejnil šéf komunikací stáje z Maranella, ale "někdo jiný v garáži a Ferrari to oficiálně neschválilo."
Názor Ferrari na kolizi?Ferrari pak k nelibosti veřejnosti odmítlo popsat svou verzi událostí. Šéf týmu Maurizio Arrivabene jen do mikrofonů pronesl, že "šlo o nešťastný den pro Ferrari" a zmizel bez dalších komentářů.
Blíže se k tomu mezi novináři odmítli vyjádřit také Vettel a Räikkönen. V pozdě v noci vydaném oficiálním prohlášení poté stál jen tento výrok Sebastiana: "Měl jsem průměrný start, pak jsem se lehce přesouval doleva, abych pokryl svou pozici před Maxem. Pak jsem dostal náraz zboku, když do mě vrazil vůz Kimiho. Nejsem si jistý tím, co se stalo." S několikahodinovým zpožděním, po několikerém zhlédnutí opakovaných záznamů!
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.