Sebastian Vettel ani Ferrari u domácího tisku zastání po Velké ceně Singapuru nenašli. Místo toho čelí velké vlně kritiky.
Naděje rudého týmu skončili hned po startu ještě před první zatáčkou, když v kolizi s Red Bullem přišli o oba vozy. I když Ferrari jako viníka ještě během závodu označilo Maxe Verstappena, po zhlédnutí opakovaných záznamů začalo být jasné, že největší díl viny nese právě Vettel, který s Lewisem Hamiltonem bojuje o titul mistra světa. A objektivní byl tentokrát i italský tisk.
"Ferrari udělalo všechno špatně. Rudé vozy se zničily navzájem způsobem, který by si nepředstavil ani ten nejlepší režisér hororů," píše známá La Gazzetta dello Sport.
Na první stránce Corriere dello Sport zase stojí: "Ne, Vettele! Ne takhle! Prvních 300 metrů v Singapuru patřilo mezi nejkatastrofálnější podniky pro Ferrari v poslední dekádě."
List Tuttosport přidává: "Katastrofální nehoda potápí maranellské naděje na titul. Během několika sekund je zničena celá sezóna!"
A La Stampa k tomu dodává: "Hamilton si teď může dojít pro mistrovský titul."
Ferrari nedojelo do cíle teprve podruhé za posledních 11 let. Poprvé k tomu došlo v GP Mexika 2015, do té doby zvládli 183 závodů, kdy šachovnicovou vlajku spatřil vždy aspoň jeden z jejich vozů.
Sporný tweet FerrariScuderia ihned po kolizi obvinila Verstappena z toho, že způsobil nehodu jejich vozů, což zvedlo ze židle šéfa Red Bullu Christiana Hornera: "Páni, jak můžete na něco takové po shlédnutí přijít, to vážně netuším. Každý, kdo viní Verstappena, by si měl nechat prověřit svůj zrak!"
VER took #Kimi7 out and then he went to #Seb5 #SingaporeGP
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 17, 2017Bývalý pilot Mark Webber k příspěvku Ferrari na Twitteru uvedl: "Tohle řekne tiskový mluvčí, který nikdy neřídil ani motokáru!"
Mistr světa Damon Hill řekl, že "je zklamán Sebem Vettelem poté, co v první zatáčce roznesl na kousky šampionát svůj i šampionát Ferrari. Také zničil oslnivý start Kimiho a Maxovu šanci zazářit. Hezké, Sebe! Jsi lepší než tohle. Musíš si hlídat tu svou výbušnost."
Ferrari se později po závodě snažilo věci korigovat tím, že svým původním příspěvkem neútočili na Verstappena a že o něm není třeba spekulovat: "Šlo o faktický popis událostí."
What we tweeted was a factual description of events. No need to speculate on this
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 17, 2017V tom mají pravdu - nejprve došlo ke kontaktu Verstappena s Räikkönenem, jenž pak smetl svého týmového kolegu. Jenže celou tu situaci vyvolal právě Vettel zbytečně agresivním křížením na mokré dráze po nepovedeném startu, kdy nebyl celým vozem před Red Bullem - stále ho měl po svém boku.
Podle televize Sky původní tweet navíc nezveřejnil šéf komunikací stáje z Maranella, ale "někdo jiný v garáži a Ferrari to oficiálně neschválilo."
Názor Ferrari na kolizi?Ferrari pak k nelibosti veřejnosti odmítlo popsat svou verzi událostí. Šéf týmu Maurizio Arrivabene jen do mikrofonů pronesl, že "šlo o nešťastný den pro Ferrari" a zmizel bez dalších komentářů.
Blíže se k tomu mezi novináři odmítli vyjádřit také Vettel a Räikkönen. V pozdě v noci vydaném oficiálním prohlášení poté stál jen tento výrok Sebastiana: "Měl jsem průměrný start, pak jsem se lehce přesouval doleva, abych pokryl svou pozici před Maxem. Pak jsem dostal náraz zboku, když do mě vrazil vůz Kimiho. Nejsem si jistý tím, co se stalo." S několikahodinovým zpožděním, po několikerém zhlédnutí opakovaných záznamů!
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.