Daniel Ricciardo sice před závodem prohlašoval na to, že s Red Bullem budou mít rychlost na vítězství, nakonec však dojel na druhém místě, aniž by se dostal k nějakému útoku na Lewise Hamiltona. Co jej brzdilo? A ve kterých ze zbývajících závodů by Red Bull či Ferrari mohli pomýšlet na to, že by Mercedes porazili?
Ricciardo s problémyMnozí se podivovali nad tím, kam se poděla rychlost Red Bullu z kvalifikace. Ricciardo hovořil o technickém problému, s nímž se během závodu potýkal - podle něj mu přibližně od pátého kola nefungovala dobře převodovka, což jej stálo kolem půl sekundy na kolo.
"Nejsem si úplně jistý tím, v čem problém spočíval, ale poradili mi, abych docela brzy v závodě začal krátce řadit. Pak mi připomínali, abych to tak dělal až do konce," popisuje australský pilot, který téměř po celou Velkou cenu Singapuru nemohl využívat optimální otáčky.
"No, očividně jsme v průběhu měli nějaké potíže a to byl způsob, jak je udržet pod kontrolou. Myslím, že to byla ta hlavní věc. Ale příčinou si nejsem jistý. Jen mi řekli, abych to tak dělal," pokračuje pilot Red Bullu, který v sobotu dokázal porazit Mercedesy.
Zbývá 6 podniků - kde by mohl Red Bull vyhrát?V sezóně zbývá už jen šest závodů (Malajsie, Japonsko, Spojené státy, Mexiko, Brazílie a Abú Zabí), kde by podle něj mohli mít podobnou šanci a pomýšlet na nejvyšší stupínek?
"V Malajsii došlo loni k několika incidentům, ale naše tempo nebylo zas tak špatné, takže si myslím, že bychom tam mohli být rychlejší, než čekáme. Malajsie, Japonsko, a pak uvidíme. Myslím, že se na pódia můžeme dostat - zřejmě v Malajsii, v Japonsku a v Austinu.
Ale potřebovali bychom nějaké alternativní podmínky na to, abychom mohli opravdu bojovat o vítězství. Ne nebudu tady sedět a říkat, že nevyhrajeme žádný závod. Věřím, že se nám někde dostane alespoň jedné příležitosti," říká Ricciardo.
Hodnocení Mercedesu - Ferrari bude silné zejména v BrazíliiKde by podle Lewise Hamiltona mohl být Red Bull neb Ferrari lepší než Mercedes? "V Malajsii bychom měli být... myslím, že bychom měli být OK. Pak máme Japonsko, okruh s vysokým přítlakem, tak by to mohlo být těsné - Red Bully jsou na takovém okruhu velmi, velmi silné. Určitě nepůjde o náš nejsilnější okruh," odpovídá posledních třech závodů v řadě za sebou.
"Pak máme Mexiko, Austin... myslím, že budeme v pohodě. Brazílie podle mě bude místem, kde budou tito kluci obzvlášť silní. Zejména Ferrari bude rychlé. Upřímně si myslím, že v příštích závodech to bude velmi těsné, těžko něco předvídat.
Ale obzvlášť ten, a například asi Mexiko, kde nasazujete maximální přítlak, protože tam je málo odporu, tak u aut s vyšším přítlakem by oproti nám mohla mít výhodu, ale to všechno se jen tak povídá. Uvidíme, až se tam dostaneme," shrnuje Hamilton.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.