Daniel Ricciardo sice před závodem prohlašoval na to, že s Red Bullem budou mít rychlost na vítězství, nakonec však dojel na druhém místě, aniž by se dostal k nějakému útoku na Lewise Hamiltona. Co jej brzdilo? A ve kterých ze zbývajících závodů by Red Bull či Ferrari mohli pomýšlet na to, že by Mercedes porazili?
Ricciardo s problémyMnozí se podivovali nad tím, kam se poděla rychlost Red Bullu z kvalifikace. Ricciardo hovořil o technickém problému, s nímž se během závodu potýkal - podle něj mu přibližně od pátého kola nefungovala dobře převodovka, což jej stálo kolem půl sekundy na kolo.
"Nejsem si úplně jistý tím, v čem problém spočíval, ale poradili mi, abych docela brzy v závodě začal krátce řadit. Pak mi připomínali, abych to tak dělal až do konce," popisuje australský pilot, který téměř po celou Velkou cenu Singapuru nemohl využívat optimální otáčky.
"No, očividně jsme v průběhu měli nějaké potíže a to byl způsob, jak je udržet pod kontrolou. Myslím, že to byla ta hlavní věc. Ale příčinou si nejsem jistý. Jen mi řekli, abych to tak dělal," pokračuje pilot Red Bullu, který v sobotu dokázal porazit Mercedesy.
Zbývá 6 podniků - kde by mohl Red Bull vyhrát?V sezóně zbývá už jen šest závodů (Malajsie, Japonsko, Spojené státy, Mexiko, Brazílie a Abú Zabí), kde by podle něj mohli mít podobnou šanci a pomýšlet na nejvyšší stupínek?
"V Malajsii došlo loni k několika incidentům, ale naše tempo nebylo zas tak špatné, takže si myslím, že bychom tam mohli být rychlejší, než čekáme. Malajsie, Japonsko, a pak uvidíme. Myslím, že se na pódia můžeme dostat - zřejmě v Malajsii, v Japonsku a v Austinu.
Ale potřebovali bychom nějaké alternativní podmínky na to, abychom mohli opravdu bojovat o vítězství. Ne nebudu tady sedět a říkat, že nevyhrajeme žádný závod. Věřím, že se nám někde dostane alespoň jedné příležitosti," říká Ricciardo.
Hodnocení Mercedesu - Ferrari bude silné zejména v BrazíliiKde by podle Lewise Hamiltona mohl být Red Bull neb Ferrari lepší než Mercedes? "V Malajsii bychom měli být... myslím, že bychom měli být OK. Pak máme Japonsko, okruh s vysokým přítlakem, tak by to mohlo být těsné - Red Bully jsou na takovém okruhu velmi, velmi silné. Určitě nepůjde o náš nejsilnější okruh," odpovídá posledních třech závodů v řadě za sebou.
"Pak máme Mexiko, Austin... myslím, že budeme v pohodě. Brazílie podle mě bude místem, kde budou tito kluci obzvlášť silní. Zejména Ferrari bude rychlé. Upřímně si myslím, že v příštích závodech to bude velmi těsné, těžko něco předvídat.
Ale obzvlášť ten, a například asi Mexiko, kde nasazujete maximální přítlak, protože tam je málo odporu, tak u aut s vyšším přítlakem by oproti nám mohla mít výhodu, ale to všechno se jen tak povídá. Uvidíme, až se tam dostaneme," shrnuje Hamilton.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.