Formule 1 se poprvé od roku 2013 vrací z placených kanálů na kanály volně dostupné. Zatím se to týká ale jen Francie, která se v příští sezóně vrací do kalendáře velkých cen.
Také tam měl v posledních pěti letech exkluzivní práva na vysílání závodů Formule 1 komerční kanál Canal+. Na stanici TF1, kterou si tam mohou lidé naladit zdarma, se od příštího roku vrací díky novému směrování a nové smlouvě se společností Liberty Media, která převzala vedení F1 po Berniem Ecclestoneovi.
Nabídka však bude omezená - odvysílá pouze čtyři závody včetně Monaka a Francie, ze zbylých nabídne pouze sestřih těch nejzajímavějších momentů. Letos ve Francii byl poprvé odvysílán závod zdarma - Velká cena Monaka - na kanálu C8, jenž je sice patří pod Canal+, ale není placený.
"Budeme mnohem pečlivěji analyzovat vyhodnocování kompromisů mezi dostupností a penězi. Obecně jste podle mě v čase přitahováni placenou platformou, my ale chceme zajistit i dosah," uvádí Chase Carey, nový šéf Formule 1.
"Samozřejmě, že digitální forma nám pomůže zajistit něco z toho dosahu do té míry, že se můžeme dohodnout na nějakém vysílání zdarma. To samozřejmě oceňujeme. Naším cílem je však opravdu zapojit plné spektrum video platforem, abychom nalezli to správné vyvážení mezi dosahem a penězi," dodává Carey.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.