Technický ředitel Renaultu Nick Chester věří, že tento týden budou na městském okruhu Marina Bay podstatně rychlejší, než tomu bylo naposledy na Monze.
V Itálii musel Jolyon Palmer kvůli technickým problémům odstoupit a Nico Hülkenberg skončil daleko za body se ztrátou jednoho kola na vítězného Lewise Hamiltona. Tento víkend by však situace francouzského týmu měla být odlišná. Proč?
"Zaprvé, je to něco úplně jiného než Monza, v téměř ostrém kontrastu s ní, protože je vyžadován balík pro velký přítlak - ta to by nám mělo hodně vyhovovat," poznamenává Chester. "Je třeba si dávat na několik věcí: prudké zatáčky, vysoké obrubníky a velké požadavky na trakci.
"To znamená, že se správné nastavení může hledat obtížně. Když ale máte rozumnou míru přítlaku, pak byste měli mít rychlé a konkurenceschopné auto," pokračuje technický ředitel Renaultu, jenž pomýšlí na zisk solidní porce bodů.
"Očekáváme, že budeme zpět na úrovni výkonnosti jako v Británii, v Maďarsku a ve Spa," prozrazuje Chester. V Silverstone a v Belgii skončil Nico Hülkenberg na šestém místě, v Maďarsku na něm jezdil až do smolné zastávky v boxech v 45. kole. "Jako vždy musíte zvolit ten správný kompromis mezi poddajným šasi a přílišnou ztrátou aerodynamické výkonnosti."
Renault se od Velké ceny Británie, kde velký balík vylepšení, neustále zlepšuje, s čímž je jeho technický ředitel spokojený: "Pokračujeme ve zlepšování vozu, což je velmi pozitivní. Od Silverstone je mnohem konkurenceschopnější. V Budapešti a Spa jsme ten trend udrželi a byli jsme 4. nejrychlejší.
V Monze jsme tak dobří nebyli, ale v nadcházejících závodech bychom měli být zpět na výkonnosti, jakou jsme pozorovali ve Spa. Už nezbývají žádné závody se super nízkým přítlakem. V těch třech nadcházejících asijských závodech máme slušný potenciál na velmi dobrý výkony," dodává technický ředitel Renaultu, který je sice mezi konstruktéry až osmý před McLarenem, ale na sedmý Haas mu chybí jediný bod a na šesté Toro Rosso jen 6 bodů.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.