Technický ředitel Renaultu Nick Chester věří, že tento týden budou na městském okruhu Marina Bay podstatně rychlejší, než tomu bylo naposledy na Monze.
V Itálii musel Jolyon Palmer kvůli technickým problémům odstoupit a Nico Hülkenberg skončil daleko za body se ztrátou jednoho kola na vítězného Lewise Hamiltona. Tento víkend by však situace francouzského týmu měla být odlišná. Proč?
"Zaprvé, je to něco úplně jiného než Monza, v téměř ostrém kontrastu s ní, protože je vyžadován balík pro velký přítlak - ta to by nám mělo hodně vyhovovat," poznamenává Chester. "Je třeba si dávat na několik věcí: prudké zatáčky, vysoké obrubníky a velké požadavky na trakci.
"To znamená, že se správné nastavení může hledat obtížně. Když ale máte rozumnou míru přítlaku, pak byste měli mít rychlé a konkurenceschopné auto," pokračuje technický ředitel Renaultu, jenž pomýšlí na zisk solidní porce bodů.
"Očekáváme, že budeme zpět na úrovni výkonnosti jako v Británii, v Maďarsku a ve Spa," prozrazuje Chester. V Silverstone a v Belgii skončil Nico Hülkenberg na šestém místě, v Maďarsku na něm jezdil až do smolné zastávky v boxech v 45. kole. "Jako vždy musíte zvolit ten správný kompromis mezi poddajným šasi a přílišnou ztrátou aerodynamické výkonnosti."
Renault se od Velké ceny Británie, kde velký balík vylepšení, neustále zlepšuje, s čímž je jeho technický ředitel spokojený: "Pokračujeme ve zlepšování vozu, což je velmi pozitivní. Od Silverstone je mnohem konkurenceschopnější. V Budapešti a Spa jsme ten trend udrželi a byli jsme 4. nejrychlejší.
V Monze jsme tak dobří nebyli, ale v nadcházejících závodech bychom měli být zpět na výkonnosti, jakou jsme pozorovali ve Spa. Už nezbývají žádné závody se super nízkým přítlakem. V těch třech nadcházejících asijských závodech máme slušný potenciál na velmi dobrý výkony," dodává technický ředitel Renaultu, který je sice mezi konstruktéry až osmý před McLarenem, ale na sedmý Haas mu chybí jediný bod a na šesté Toro Rosso jen 6 bodů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.