Od příštího roku se na všech vozech objeví ochranný prvek Halo, též přezdívaný jako svatozář. Kvůli vzhledu si moc fanoušků nenašel, ale dle studií, které provedla Mezinárodní automobilová federace, je bezpečnostní přínos Halo zjevný.
Tento krok FIA by ale mohl týmům zkomplikovat vývoj vozů na další sezónu. "Představení nových vozů by se mohlo zpozdit," řekl pro Motorsport provozní ředitel Force Indie. "Máme určený čas, kdy navrhujeme monokok, pokud se nám v tomto časovém rámci do rukou nedostanou přesná vymezení, mohlo by to pozdržet výrobní proceduru. Nyní to vypadá, že by tento scénář klidně mohl nastat, a nestihli bychom tak testy, " pokračoval Otmar Otmar Szafnauer.
Vše bude záležet na bezpečnostních kritériích, které pro Halo FIA nastaví. Pokud budou moc vysoká a přídavná konstrukce příliš ovlivní stavbu monokoku, mohlo by to pro některé týmy znamenat značné problémy. Jako příklad Szafnauer uvádí změnu pravidel pro stabilizační rámy po nehodě Alexe Wurze z GP Kanady v roce 1998.
"Pamatuji si, když jsme navrhovali nové rámy tak, aby prošly kritérii. Zabralo to věčnost. Nakonec se nám to povedlo, ale celý proces se dělal metodou pokus - omyl. Dobré ale bylo, že stabilizační rám jen odříznete a na to dáte jiný, nemusíte měnit návrh celého monokoku. Pokud se něco podobného stane s Halo a my nebudeme schopni projít testy s naším designem monokoku, budeme nahraní," dodal Szafnauer.
Dle provozního ředitele Force India je proces nasazení Halo až moc zbrklý. "Je to uchvátané, bylo by dobré, kdybychom měli ještě rok navíc, abychom to mohli udělat pořádně. Taková je ale situace. Jediná šance by byla, kdyby samotná FIA proces zastavila a řeklo se, že se to udělá až za rok. Z bezpečnostních důvodů dává smysl vše udělat pořádně, a kvůli tomu by se to mohlo ještě pozastavit," zakončil Szafnauer.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.