Od příštího roku se na všech vozech objeví ochranný prvek Halo, též přezdívaný jako svatozář. Kvůli vzhledu si moc fanoušků nenašel, ale dle studií, které provedla Mezinárodní automobilová federace, je bezpečnostní přínos Halo zjevný.
Tento krok FIA by ale mohl týmům zkomplikovat vývoj vozů na další sezónu. "Představení nových vozů by se mohlo zpozdit," řekl pro Motorsport provozní ředitel Force Indie. "Máme určený čas, kdy navrhujeme monokok, pokud se nám v tomto časovém rámci do rukou nedostanou přesná vymezení, mohlo by to pozdržet výrobní proceduru. Nyní to vypadá, že by tento scénář klidně mohl nastat, a nestihli bychom tak testy, " pokračoval Otmar Otmar Szafnauer.
Vše bude záležet na bezpečnostních kritériích, které pro Halo FIA nastaví. Pokud budou moc vysoká a přídavná konstrukce příliš ovlivní stavbu monokoku, mohlo by to pro některé týmy znamenat značné problémy. Jako příklad Szafnauer uvádí změnu pravidel pro stabilizační rámy po nehodě Alexe Wurze z GP Kanady v roce 1998.
"Pamatuji si, když jsme navrhovali nové rámy tak, aby prošly kritérii. Zabralo to věčnost. Nakonec se nám to povedlo, ale celý proces se dělal metodou pokus - omyl. Dobré ale bylo, že stabilizační rám jen odříznete a na to dáte jiný, nemusíte měnit návrh celého monokoku. Pokud se něco podobného stane s Halo a my nebudeme schopni projít testy s naším designem monokoku, budeme nahraní," dodal Szafnauer.
Dle provozního ředitele Force India je proces nasazení Halo až moc zbrklý. "Je to uchvátané, bylo by dobré, kdybychom měli ještě rok navíc, abychom to mohli udělat pořádně. Taková je ale situace. Jediná šance by byla, kdyby samotná FIA proces zastavila a řeklo se, že se to udělá až za rok. Z bezpečnostních důvodů dává smysl vše udělat pořádně, a kvůli tomu by se to mohlo ještě pozastavit," zakončil Szafnauer.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.