Od příštího roku se na všech vozech objeví ochranný prvek Halo, též přezdívaný jako svatozář. Kvůli vzhledu si moc fanoušků nenašel, ale dle studií, které provedla Mezinárodní automobilová federace, je bezpečnostní přínos Halo zjevný.
Tento krok FIA by ale mohl týmům zkomplikovat vývoj vozů na další sezónu. "Představení nových vozů by se mohlo zpozdit," řekl pro Motorsport provozní ředitel Force Indie. "Máme určený čas, kdy navrhujeme monokok, pokud se nám v tomto časovém rámci do rukou nedostanou přesná vymezení, mohlo by to pozdržet výrobní proceduru. Nyní to vypadá, že by tento scénář klidně mohl nastat, a nestihli bychom tak testy, " pokračoval Otmar Otmar Szafnauer.
Vše bude záležet na bezpečnostních kritériích, které pro Halo FIA nastaví. Pokud budou moc vysoká a přídavná konstrukce příliš ovlivní stavbu monokoku, mohlo by to pro některé týmy znamenat značné problémy. Jako příklad Szafnauer uvádí změnu pravidel pro stabilizační rámy po nehodě Alexe Wurze z GP Kanady v roce 1998.
"Pamatuji si, když jsme navrhovali nové rámy tak, aby prošly kritérii. Zabralo to věčnost. Nakonec se nám to povedlo, ale celý proces se dělal metodou pokus - omyl. Dobré ale bylo, že stabilizační rám jen odříznete a na to dáte jiný, nemusíte měnit návrh celého monokoku. Pokud se něco podobného stane s Halo a my nebudeme schopni projít testy s naším designem monokoku, budeme nahraní," dodal Szafnauer.
Dle provozního ředitele Force India je proces nasazení Halo až moc zbrklý. "Je to uchvátané, bylo by dobré, kdybychom měli ještě rok navíc, abychom to mohli udělat pořádně. Taková je ale situace. Jediná šance by byla, kdyby samotná FIA proces zastavila a řeklo se, že se to udělá až za rok. Z bezpečnostních důvodů dává smysl vše udělat pořádně, a kvůli tomu by se to mohlo ještě pozastavit," zakončil Szafnauer.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.